SANATSAL YORUMLAR...PCYONİZM

5 Kasım 2014 Çarşamba





İSTANBUL ' DAN BİR KAR MANZARASI ( DETAYLAR )

İstanbul ' dan Bir Kar Manzarası adı ile yapmış olduğum bir çalışmayı çok öncesinde vermiştim..Burada ise aynı çalışmamı detaylı olarak veriyorum..

Yıllarca kendimi bildim bileli yağlı boya tablo çalışmaları yaparım..Gerçek tuval , gerçek boya...
Bu vermiş olduğum çalışmam ise Bilgisayar ortamında " ArtRage el resim çizim aracında " gerçekleştirdim..Bilgisayar ortamında ArtRage ile yağlı boya tablo çalışmaları yapmasını bilmeyen çok kişi var..
2008 yılında bilgisayar ile tanıştığımda , bilgisayarda daha iyi çalışmalar yapılan elresim çizim programı ver mı diye araştırma yaptım.Tabi ki ilk denemem meşhur bildiğimiz basit " Paint " de deneme çalışmalarım olmuştu..Ama Paint den daha iyi olan bir program lazımdı..ArtRage 1.versiyonunu buldum..Bilgisayarıma kurulumunu yaptım ve çalışmalara başladım..Mauseyi bir fırça olarak kullanıyor ve fırça darbeleri yapabiliyoruz..Ama o kadar zor gelmişti ki bana istediğim hiç bir çizimi yapamıyor ve fırça efektlerini veremiyordum..Çizdiğim boya çizgileri eğri ve düzensiz , yamuk biçimli oluyordu..İnatla denemelerime devam ettim..Olmuyor ,olmuyor , istediğim güzellikte hiç bir çalışma çıkmıyordu..Sinirlendim ve bıraktım.." Bilgisayarda tablo yapmak mümkün değil " hükmünü verdim..Gerçek tuval ve fırça ile tablo yapmanın çok daha kolay olduğunu o zaman anladım..Bir süre bilgisayar ortamında hiç bir çalışma yapmadım..Ama resim yapma arzusu yakamı bırakmadı ve tekrardan programı açıp çalışmalara başladım..Program menüsü İngilizce olduğu için programın özelliklerini anlayamıyordum ve işe buradan başladım..Tuval çeşitleri nerden ve nasıl alınır , fırça çeşitleri nerede bulunur ve nasıl kullanılır..Boya çeşitleri nerededir...Ve diğer tüm özelikleri kelime ,kelime Türkçe ' ye çevirdim ve öğrendim..Başladım yağlı boya tablo çalışmalarına..Eskisinden çok daha bilinçli ve dikkatli yapmıyordum..Bir iki üç derken mause fırça hakimiyetini de kazandım..Tabi bunları öğrenmek ve mause fırça hakimiyetini kazanmak hiç kolay olmadı..ArtRage el ile yağlı boya resim yapma programının yeni versiyonları ile program özellikleri geliştirildi..Fırçalara fırça vuruş açısı ayarlaması getirildi..Tabi ki bu özellikler ile çok daha çeşitli ve etkili mause fırça vuruşları yapılabiliyordu..Bu programda ve bilgisayar ortamında yağlı boya çalışmaları yapma ustalığını tam olarak elde etmek 6 yılımı aldı..Sanırım bu konuda başarıyı yakaladım..Bilgisayarda ortamında resim programlarında özel ekran kalemleri var..Ben bunları kullanmadım ve bilmiyorum..Bildiğim bir şey var ise Mauseyi bir fırça gibi kullanıp yağlı boya tablo yapmak hiç mi hiç kolay değil..Uzun yıllar eğitim ve deneyim gerektiriyor..Bilgisayar ortamında yağlı boya resim yapmayı beceremediğim dönemlerde kendime hep kızardım.." Ula oğlum yıllarca gerçek fırça ile bir çok tablo yaptın , bilgisayarda yapmayı bir türlü beceremedin " der ve kendime kızardım..Kızmamak gerekiyormuş çünkü bilgisayar ortamında yağlı boya tabloyu her ressam yapamaz..Eğitimi şart..Ressam olunsa dahi çok uzun süren bir eğitimdir bu..
Detay resminde ArtRage programında el ile oluşturulan fırça darbeleri gerçeğini aratmayacak biçimlidir..Detay resminde zaten bu açıkça görülüyor.
Bilgisayar ortamında yapılan yağlı boya tabloların belki maddi değeri yoktur..Zaten ben satmak için yapmıyorum..Ben bundan keyif alıyorsam bu benim için yeterlidir..Bu keyfimi de paylaşıyorsam bu benim için yeterlidir..Olmasın varsın maddi değeri , hiç umurumda bile değil , her şey para demek değildir prensibini çok zaman önce uygulamaya başlamıştım...Diyelim ki bu tablonun aynısını gerçek tuval üzerinde isteyen ve talep eden olursa , bu tabloyu ben yaptığıma göre aynısı gerçek yağlı boyalar ile yapmak benim için sorun olmaz..Tabi ki talep eden kişinin istediğim ücreti de vermesi gerekir.
ARTRAGE PROGRAMINDA YAĞLI BOYA TABLO YAPMAK USTALIK İŞİDİR. 


Ressam

Sami Samioğlu

2 yorum:

harunyigit dedi ki...

Merhaba Sami Bey;
Bir ressamın bilgisayarla çizime geçtiğini görmek ve bundan ziyade menun kalmasını duymak ilgimi çekti. Daha önce karikatüristlerinin geçtiğini görmüştüm. Yani, daha çok çizgilerle çalışanlar çok önceden geçmeye başladılar. Ve eminim ki kaleme artık elini sürmeyenler de vardır. Başka bir örnek ise; bu işlere okuldan sonra tamamen grafik tabletle devam eden arkadaşım var. Bu arkadaşım da yağlıboyaya benzer bir tarzda boyuyor ama fantastik karakterler ve ortamlar çizdiğinden bilgisayarda yapması ona büyük kolaylıklar sağlıyor. Siz ise tamamen yağlıboyadan ve konu olarak gördüğüm kadarıyla daha çok manzara ressamlığından bilgisayara geçmişsiniz. Bence çok radikal bir değişiklik yapmışsınız.

Ben de grafik tablet konusunda bir miktar tecrübeme dayanarak size şunları söylemek isterim müsadenizle. Fareyle yıllardır çalışıyorum ama kendime bir tablet alalı henüz 4-5 yıl oldu. Ben bir grafiker olarak her zaman tablete ihtiyaç duymuyorum fakat tabletsiz bir kaç resim denemem olduğundan fare ve tablet arasındaki farkı çok iyi görebiliyorum. Birincisi grafik tabletlerde basınç algılaması vardır. Yani ne kadar bastırırsanız fırçanız o kadar koyu yada kalın çizer. Artrage'de de basınçla kontrol edilebilen başka özellikler olabilir. Çok inceleme imkanım olmadı.
İkincisi ise dairesel şekiller çizmek fareyle çok zordur. Fakat kalemle zaten ne kadar kolay olduğunu biliyorsunuz. Grafik tablet kalemlerinin zaten normal kalemden zemin hissiyatı dışında bir farkı yoktur.

Bana öyle geliyor ki; eğer grafik tablete geçersiniz zaten güzel olan resimlerinizi daha detaylı ve kolaylıkla çizebilirsiniz.
Eğer almayı düşünürsenizde bu konuda en iyi marka benim de kullandığım Wacom'dur. Bu markadan şaşmamanızı öneririm.

Harun Yiğit

Sami Samioğlu dedi ki...

Merhaba Harun Bey ,
Bazı ressamların bilgisayarda resim çizmenin daha doğrusu yağlı boya tablolar yapmanın el emeği olmadığını düşünüyorlar..Tabi ki bu sebep ile gerçek tuval ve yağlı boya ile yapılan tabloların daha değerli olduğu düşüncesini saplantı haline getirmişler..Ben de onlara diyorum ki " Bilgisayar ortamında yağlı boya tablo yapmayı beceremediğiniz için , gerçek fırça ile yaptığınız tabloları değerli olduğunu sanıyorsunuz ..." Bu düşüncede olan bu tür ressamların " Kedinin uzanamadığı ciğere mundar " demesi gibidir..Sizin de grafik ressamı olmanızın ve tablet veya bilgisayar ortamında çalışmaya başlamış olmanız çok harika derim..Bİzler çağ atlamasını ve teknolojinin getirdiği nimetlerden faydalanmasını bilen ressamlar grubuna dahiliz..Tablet konusunda verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum..Mutlaka ki tabletlerde çizim yapma hususunda üstün özellikler var..Öneriniz içinde ayrıca teşekkür ederim , tablet konusunu ileri bir tarihte deneyebilirim..Fare ile resim yapmaya o kadar çok alıştım tarif edemem..Elim artık fare ile çizim hususunda ustalaştı diyebilirim...Bilgisayar ortamında sadece manzara değil , figüratif konularında ele almaktayım..Şunu özellikle belirtmeliyim ki ArtRage programı içinde olan fırça basınç ayarları var..Bu ayarları bilen her kişi fırça basıncını çok iyi yapabilir..Artrage ' nin çok özel ve üstün özellikleri var..Artrage kullanımı konusunda tecrübeli olduğum için fırça basın ve yön ayarlarını yapabiliyorum..Bu sayede mauseyi gerçek bir fırça varmış gibi kullanmaktayım..İlginiz için tekrardan teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Yorum Gönder