SANATSAL YORUMLAR...MADENCİ YAĞLI BOYA TABLOSU

15 Mayıs 2014 Perşembe




                                           
İHTİYAR MADENCİ YAĞLI BOYA TABLOSU...

UYARLAMA ÇALIŞMASI...ASLINDA BUNA BENZER YABANCI BİR RESSAMIM YAPTIĞI ÇALIŞMADAN ESİNLENDİM VE KENDİ HAMURUMDA YOĞURDUM , BİÇİM VERDİM..ADINI  " İHTİYAR MADENCİ " OLARAK BELİRLEDİM.. SOMA FACİASINDA HAYATLARINI KAYBEDEN MADENCİLERİMİZE ALLAH' TAN RAHMET , AİLELERİNE BAŞSAĞLIĞI DİLİYORUM..

Yapmış olduğum bu çalışmayı yorumlamak istedim..:  Bu bir ihtiyar madenci...Belki de emekli olmuş bir madenci...O , yerin altına inemiyor..Zaten inecek gücü de yok..Onun belki de evlatları veya torunları da da madencidir...Belki de Soma Maden Ocaklarında çalışıyorlar..Yerin altında kömür çıkartıyorlar.. Ama Soma ' da bir facia yaşanmış onun bundan haberi  bile yok...Yüzünde garip tebessüm var...Ama hep endişeli ve korku yaşıyor.." Ya evlatlarına veya torunlarına bir şey olursa " kaygısı içerisinde..Ne yazık ki bir facia yaşandı...Bu ihtiyar madencinin evlatları veya torunları  Soma faciasından kurtuldular mı..Kim bilir , belki de kurtulmuşlardır..
İhtiyar madencinin şapkasını madenci şapkası biçimi vermedim..Ama biraz madenci şapkasına yakın benzerliği olan bir şapka yaptım..Oldu mu , olmadı mı bilemem ama , işte öylesine bir şapka bu..

Bu Madenci Yağlı Boya Tablo çalışması Tüm Soma ve dünya madencilerin anısına yaptım.

SOMA CEHENNEMİ YOLUNU CENNETE ÇEVİRİN....!!!

Biraz siyaset yapalım..:  Niçin bu kadar çok madencimiz hayatını kaybetti...Bu konuda çok şeyler yazılıp çiziliyor..Şu sebepten veya bu sebepten bu facia yaşandı..Zaten bizim memleketimizde illaki birileri hayatlarını kaybedince herkesin akılları başına gelmeye başlıyor..Daha önceden aklınız neredeydi..Aklınızı gelir sağlasın diye kiraya mı verdiniz..Görsel medya , TV yayın organlarına bu gibi vahim olaylar hep haber malzemesi oluyor..Niye daha öncesinde bu vahim olayların yaşanmaması yönünde ikaz veya uyarı niteliğinde olan ve icra mercilerini harekete geçirecek haber malzemesi yapmıyorsunuz..Diyecekler ki  "bu bizim işimiz değil , yetkili olanlar bunu düşünsün "..Çok güzel cevap...Milli birlik ve beraberlik ruhunun yok olduğu apaçık görülüyor...Bir çok TV yayın organları başlıkları sıralıyorlar " Acımız çok büyük"..." Yastayız "...O kadar kötü koşullarda binlerce yerin altında  kömür çıkarma ve taşıma mücadelesi veren madenci yurttaşlarımızın , daha sağlıklı ve tehlikesiz iş ortamında çalışmasına yönelik hangi projeler planlanmış ve uygulanmış...Hiç bir iyileştirme projesi düşünülmemiş ve yapılmamıştır..Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı ne yapıyordu bu facia yaşanmadan önce..Hiç bir şey tabi ki..Lafa gelince kendilerini hep haklı çıkarma konusunda uzmandır bunlar..İcraata gelince sıfır elde var sıfır..Yüzlerce maden işçimiz hayatını kaybetti..Bir çok aileye ateş düştü , kor gibi yanıyor hala..Bu acı onlar için kolay , kolay unutmalarını düşünmek bile mümkün değil çünkü hiç unutmayacaklar...Ama bu ailelerin dışında olanlar bir gün gelecek bunların hiç birini hatırlamayacaklar...Çağ atlıyor muşuz , Avrupa devletleri bizi örnek alıyorlarmış..Masal bunlar , masal..Memleketimizde bu ve bunun gibi daha başka faciaların yaşanmaması için elinizden geleni değil , elinizden gelenin fazlasını yapın ki nice canlar heba olmasın bir daha..Efendim bu onların kaderiydi , öleceklerdi , kaderin önüne kimse geçemez gibi mantıksız sözlere hiç itibar etmem..Eşeğini sen sağlam kazığa bağla sonrasını Allah ' a havale et , ölecekse onu zaten Allah bilir...İşte bu yapmış olduğum " İHTİYAR MADENCİ " Yağlı Boya Tablosu bunları anlatıyor , bu duyguları  haykırıyor...Bu tabloya bakıp yaşanan bu facia unutulmasın , hatırlansın ki başka madenci canlarımız yok olmasın.


İlk kez SANATSAL YORUMLAR BLOG SİTEM de siyaset içerikli yorum yaptım..Ama her ne kadar siyaset içerikli olsa da yine de içinde sanat var...Bu faciaya duyarsız kalamazdım..İçimden ne geliyorsa hiç düşünmeden yazdım...Yanlış bir ifadem olduysa hoş görünüze sığınırım.






Ressam 
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder