SANATSAL YORUMLAR..: RESİMLİ HAYAT DERGİSİ ve RESİM SANATI

18 Mayıs 2014 Pazar


RESİMLİ HAYAT MECMUASI ve RESİM SANATI...




Çocukluğumda evimize her hafta HAYAT DERGİSİ  girerdi...Zaten bunu eski zaman kişileri çok iyi bilirler..Zamanında çok meşhur olan bir dergidir..Aslında bunun tam adı " RESİMLİ HAYAT MECMUASI " dır...Bu mecmuanın resim sanatı üzerinde çok büyük etkinliği vardı...Mecmuanın tam orta kısmında iki kanada yayılan ve yekpare bir tek büyük sayfada dünyaca ünlü ressamların eserlerinin reprodüksiyonları yayınlanırdı..Her haftanın tekrar , tekrar gelmesini dört gözle beklerdim..Çünkü içimdeki  resim sevgisi o kadar yoğun ve büyüktü ki tarif bile edemem...Bende resim yapıyordum ama yaptığım resimler büyük ressamların yaptığı gibi olmuyordu...Yaptığım resimleri sulu boya veya pastel boya olarak yapıyordum...Yağlı boya ile o zamanlar tanışmıyordum...Fakat Hayat Mecmuasının orta kısmında verilen ressamların taptıkları çalışmaların farklı bir boya ile yapıldığını tahmin edebiliyordum..Diyordum ki hep , bir gün bende bu ressamlar gibi resim yapabilecek miyim..Dergi eve gelir gelmez ilk olarak dergiyi ben elime alırdım..Kardeşlerimin elinde görsem bile anında ellerinden alır , derginin ilk olarak orta bölümünü açardım..Burada olan baskı sayfası zaten zımba telli olmazdı..Dergide olan resim sanatı yayının resmini alır dergiyi onlara geri verirdim..Saatler hangi ünlü ressamın eserinin resmi varsa  ona bakardım..Derin düşüncelere ve hayallere adeta yelken açardım..O orta sayda ile ben mutlu olurdum..İşte benim resim sanatın da yeri ve önemi çok büyük olan bu derginin resmine internet de rastladım ve konu olarak ele aldım...Eğer yanlış hatırlamıyorsam bu derginin yayın sorumlusu " Şevket Rado  beyefendiydi.

Hayat Dergisi kapağına dikkatli baktığımızda tarihinin 1972  yılı olduğu görülür...Fiyatı ise 250 kuruş...Kaç yıl geçmiş ardan mazide kalmış ama hiç unutmadığım bu dergi artık yayınlanmıyor..Niçin , niye yayınlanmıyor diye sorardım kendime..Yazık böyle güzel ve resim sanatını sevdiren bu derginin yerini bana göre şimdiki olan hiç bir dergi yerini dolduramaz.

Ortasından çıkan dünyaca ünlü ressamların  bu baskılarını biriktirdim , yıllarca onları sakladım..Evlendim yine sakladım..Zaman , zaman onlara hep bakardım..Kirada oturuyordum..Bir gün geldi o evden taşınmak mecburiyetinde kaldık...Yeni taşındığımız evde , Hayat Mecmuasının resimlerine tekrardan bakmak istedim..Ama maalesef bulamadım..Ne olmuştu , niye bulamıyordum..Taşınırken , taşındığımız evin gömme dolabı içerisinde unutulmuştu..Tekrardan taşındığımız eve gittim ama , yeni gelen kiracılar onları çöpe atmışlar..Tüm çocukluk resim sanatı  değerlerimi çöplüklere karışıp yok ettiler ..Fakat resim sanatı konusunda bana verdikleri büyük hizmeti hiç bir zaman yok edemediler , o hep içimde yaşadı.

Resim mi yapmak istiyorsunuz , kendinizi bu konuda eğitmek ve keşif etmek için ünlü ressamların resimli dergi ve kitaplarını alınız...Bu tür eski dergi ve kitaplar ,  eski kitap satışı yapan kitapçılarda bulunur...Araştırıp bulunuz...Bir ressama veya ressam adayına çok büyük ve etkili faydası olacaktır , buna  emin olunuz.

Ressam
Sami Samioğlu


1 yorum:

hey dergileri .com dedi ki...

takioteyim dracula manhattan

Yorum Gönder