İÇİNİZDEN GELDİĞİ GİBİ RESİM YAPINIZ...

28 Nisan 2014 Pazartesi


İÇİMİZDEN GELDİĞİ GİBİ RESİM YAPMAK NE DEMEK..?

Bir tablo çalışması gördüm..Bu tabloyu buradan görüntüsünü verdikten sonra açıklama yapacağım..Önce bu çalışmaya bakınız..



Sizce nasıl bir tablo bu...? 
Fevkalade güzel mi...?
Yoksa çok kötü bir çalışma mı..?
Her kişinin görüşü ve yorumu farklı olabilir...Öyle ise ben bu çalışmayı farklı biçimde yorumlamaya çalışayım..Bence 3D olarak çok canlı olmasa da 3D olmadan yapılan harika bir çalışmadır derim..Renklerinin uyumluluğu ve canlılığı gerektiği kadar müthiş...Bir çocuğun yaptığı resim çalışmasını andırıyor..Rastgele sürülmüş boyalar , hiç bir nesne biçimini 3D olarak göstermiyor..Ağaçlar var orada...Küçük , büyük ağaçlar..Ama bizim bildiğimiz gibi türden ağaçlar değil..Ortada ev veya buna benzer bir şeyler var ama biçimleri net olarak seçemiyoruz..Ön tarafta  dereye benzeyen bir şeyler var..Karşı tepeler ve dağlar gerektiği kadar 3D unsurlu değil...Yine orta kısımda sararmış otlar veya buna benzer tabaka halinde sürülmüş  boya var..Toprak yola benzer bir şeylerde görünüyor..Var , var bir şeyler var ama hiç biri özenle yapılmış şeyler değil..Tablo çalışmasının bütünlüğüne baktığımız da gözümüze hoş gelen bir renk armonisi  etkisi verdiğini düşünüyorum..

Resim yapmak istiyorum ama , ağaçları iyi yapamıyorum  , diyenler olabilir..Bir başkası , insanları yapmak istiyorum ama  istediğim gibi yapamıyorum ve buna benzer başka şeyler..Hiç önemli değil , illaki tablo çalışmalarınızda gerçeğinin bire bir benzeri olan nesneleri , canlıları yapmak zorunda ve mecburiyetinde değilsiniz..Kimse bu konuda zorlayamaz..İçinizden geldiği gibi , benzesin benzemesin , çok iyi olsun veya olmasın yapın ...İçinizden nasıl yapmak geliyorsa , neyi ne kadar becerebiliyorsanız onu yapın..Bir çocuğun yaptığı resim çalışması gibi olsun varsın..Ama renk uyumluluğunu ve resmin komposizyonu çocuğun elinden çıktığı gibi olmasın yeter..Bu tabloya bakınız ve anlayınız ki 3D görünümlü tablo çalışmaları yapmak için kendinizi zorlamayınız..Perspektifi de olmasın varsın..Yaptığınız çalışmanın derinliği olmasın varsın..Nesneler biçimine uygun  olmasın varsın..Yaptığınız tablo çalışmasının bütünlüğü gözünüze hoş görünüyorsa , o çalışma mükemmel çalışma olmuş demektir..Bu sebep ile " İÇİNİZDEN GELDİĞİ GİBİ RESİM YAPINIZ "...Türk ressamlarımızdan Eşref Üren' in yaptığı tablo çalışmaları  çocuksu bir tarzdadır..Ama Eşref Üren 'in yaptığı tablolar gerektiği kadar meşhurdur ve büyük  ve ünlü ressamlarımız arasında hak ettiği yeri almıştır.

Ressam
Sami Samioğlu

6 yorum:

ismail dedi ki...

değerli Üstad,mükemmel açıklamalarınız, insanı resim yapmaya olağan üstü cesaretlendiriyor ve resmin, bir taraftan renkler dünyasının tadına varılması gereken bir şey olduğunu da belirtiyor..
--saygılar

Sami Samioğlu dedi ki...

İsmail bey , yorumunuz için teşekkür ederim..Resim yapmak için becerikli olmaya gerek olmadığını izah etmeye çalıştım..Mesela bir örnek vereyim. " Resim yapmayı çok seviyor ve istiyorum ama bu konuda yetenekli değilim " diyen bir çok kimseye rastladım..Onlara " Resim yapmayı seviyor ve istiyorsanız yetenekli olmak şart değildir...Resim yapmaya başladınız ve bundan büyük mutluluk ve heyecan duyuyorsanız , isteyerek , severek , farklı ve güzel bir mekana çıkılan yolculuk gibi resim yapıyorsanız önemli olan ve bulunması gereken asıl unsurlar bunlardır..Resim yapınız ama içinizden geldiği gibi resim yapınız.." Diyordum..Bu verdiğim cevap ile çok memnun oluyorlardı..Eğer sizde resim yapmaya başlamadıysanız size de bir önce başlayın derim..Renklerin Dünyasının kapısını açıp içeri giriniz.

Saygılarımla.

Ressam
Sami Samioğlu

Adsız dedi ki...

Sami bey sizin face hesabinizi bulamadim.face nix yok mu.

Sami Samioğlu dedi ki...

https://www.facebook.com/sami.samioglu.5

Sanırım aradığınız , facebook hesabım ilgili ulaşım linki bu olsa gerek..

Gökhan Ergüven dedi ki...

Sami Bey verdiğiniz bilgilerden ve yorumlarınızdan faydalanıyoruz. Resim yapmak konusundaki sözleriniz biz amatörleri cesaretlendiriyor. Saygılarımla.

Sami Samioğlu dedi ki...

Gökhan bey öncelikle teşekkür ederim..Yardımcı olabildiysem bundan memnunluk duyarım..Evet resim de cesaret önemlidir..Resim yapmaya devam ediniz , kötü yaparım korkusunu içinizden atınız..Birinci resim istediniz gibi olmayabilir..İkinci , üçüncü hatta beşinci resminiz güzel olmayabilir..Bu cesaretinizi ve hevesinizi kırmasın..Misal beşinci resimden sonra çok daha iyi ve istediğiniz gibi yapmaya başlarsınız..Akademik resim kurallarının dışına çıkıp istediğiniz gibi , içinizden nasıl geliyorsa öyle çalışmaya devam ediniz..Akademik ressam olmak şart değil..Alaylı ressam olmak bile yeterlidir..Bende bir alaylı ressamım..Akademik eğitim almadım..Bir çok ünlü ressam akademik eğitim almamışlardır.İçinden geldikleri gibi özgürce resim çalışmaları yapmışlardır ve resim sanatı tarihinde altın harflerde adları yazılmıştır...Çalışmalarınızda başarılar dilerim..Saygılarımla.

Yorum Gönder