HOLLANDA ' DAN BİR PORTRE SİPARİŞİ ALDIM...AMA...!!!

5 Nisan 2014 Cumartesi


 Sipariş üzerine , fotoğrafa bakarak yapmış olduğum portre çalışması yukarıda görülüyor..



Yukarıda görülen fotoğraf ise ,  yapmış olduğum portrenin orijinal fotoğrafıdır..Bu fotoğrafa bakarak yağlı boya  portre çalışmasını gerçekleştirdim....( Orijinal fotoğrafı kişiye özel olduğu için  yayından kaldırdım.)


HOLLANDA 'DAN BİR PORTRE SİPARİŞİ HİKAYESİ...

ASLINDA BU PORTREYİ YAPMAKTA TEREDDÜT EDİYORDUM...BANA BİRAZ SIKINTI VERİYORDU...

SIKINTI DA OLSA PORTRE ÇALIŞMASINA BAŞLADIM...İYİ BİR PORTRE ÇALIŞMASI OLDU...AMA İŞ TESLİME GELDİĞİNDE HER ŞEY TERS GİTMEYE BAŞLADI..

Portesi yapılacak olan kişinin fotoğrafı E- mail adresime gönderildi..Çok zor seçilebilen ve gerektiği kadar yüz hatları belirgin olmayan bir fotoğraftı bu..İçimde kuşku olduğu halde  yağlı boya portre çalışmasına başladım..İlk kez portre konusunda zorlandığım çalışmaydı bu.. " Elinizin emeği neyse seve , seve veririm , hiç kuşkunuz olmasın " diyen sipariş veren kişiye , hiç bir fiyat belirlemedim...Çalışma bittiğinde bu fiyatlandırmayı yaparım dedim ve kendisi de bu teklifimi kabul etti...Evet portre çalışmasını bitirdim ve sıra portreyi teslim etmeye gelmişti..Bu çalışmayı internet üzerinden dijital olarak teslim edilmesini istemişti..Ben de yaptığım portre çalışması üzerine büyük harflerle " Sami Samioğlu " yazdım ve  e- pasta adresine gönderdim..Bir haber gelmesini bekledim..Portre çalışmasını çok beğendiğini  açıklayan mesaj gönderdi..Fiyatı belirledim ve ödeme yapması gereken ücreti kendisine bildirdim..Bekliyorum ama bir cevap gelmiyor..Ardan bir kaç gün geçti  ve bir cevap geldi..İstemiş olduğum portre ücretinin kendisine çok fazla geldiğini ve pahalı bulduğunu ifade eden mesajı okuduğumda tepemden adeta kaynar sular dökülmüş gibi oldum..Daha düne kadar portreye başlamadan önce  " Ne istiyorsanız emeğinizin karşılığını vereceğim  " diyen kişi birden bire cimrilik pozisyonları sergileme başladı..Sanki kendisini kazıklıyor muşum gibi söylemler yapmaya başladı..Neymiş efendim bulunduğu bölgede bu konuda fiyat araştırması yapıyormuş..Daha önce aklın neredeydi..Niye öncesinde fiyat araştırması yapmadın..Fiyat araştırması konusunda bir cevap mesajını aldım..Hollanda  ' da yağlı boya portreyi  oranın ressamları  50 Euroya yapıyorlarmış..Hemen Euro TL fiyatına baktım..Yaklaşık 3 Lira civarında... 50 x 3 = 150 TL ediyor..İnternette var biliyorum  sipariş ile portre yapanların fiyatlarına baktım..Bir kişilik   kara kalem portre çalışmasını 150  Liraya yapıyorlar..Benim yaptığım yağlı boya olduğuna göre , yağlı boya portre fiyatı ise en düşük  300 Lira civarında..Tabi ki bu anormal durum karşısında  emeğimin karşılığını almak gibi bir inatçılık da yapmıyorum..Zira portre çalışması yapmak için ben istekte bulunmadım , aksine portreyi  yapmam konusunda kendisinin isteği ile portre çalışması gerçekleşmiştir...Kızdım bir kere ,  " ne veriyorsan ver tamam dediğin olsun  " dedim..Türkiye ' de yağlı boya portreyi 300 TL yapıyorlar  , 100 Euro gönder konu kapansın dedim..O gün bugündür haber yok..Zatı muhterem ancak bana 50 Euro' yu layık görüyormuş..Eğer ben bu fiyat düşüncesi içinde portreyi yapmamı isteseydi , şunu kesinlikle bilsin ki  yağlı boya resim fırçasını elime bile almazdım..50 Euro ' ya yani 150 Liraya portre olarak , karikatür portre yapar gönderirdim...Hayatımda ilk kez portre konusunda  bir darbe yedim...Gel  bana şu portreyi yap , fiyat konusunda ne istersen veririm diyenlere artık bundan sonra hiç mi hiç inanmam..Bana  " Benim param yok ,  nişanlım veya kız arkadaşımın yağlı boya portresini yaptırıp hediye etmek istiyorum , yapar mısınız " diye sorsaydı , belki de hiç bir maddi beklenti olmadan ücretsiz yapardım ki , bu çok daha iyi bir sonuç olurdu...Kısacası , kendimi kandırılmış veya oyuna getirilmiş gibi hissediyorum..Çok yazık , böyle olmamalıydı.


Ressam
Sami Samioğlu 



0 yorum:

Yorum Gönder