EVİME GELEN DÜNYA MÜZELERİ....DIFFUSIONE PATELLI FABBRI EDİTORI MUSEI IL LOUVRE

3 Nisan 2014 Perşembe



EVİME GELEN DÜNYA MÜZELERİ SAYESİNDE MÜZELLERİ GEZMİŞ GİBİ OLDUM...

Yıl 1982....Evliyim ve oturduğum eve de kira ödüyorum...Maaşım , o zamanın rayicine göre 12 Bin lira civarında olduğunu hatırlıyorum...Ev kirası 5 Bin lira...O zamanlar kiralık ev bulabilmek için altı ay cadde ,sokak demeden dolaştım..Bu kadın milletine bazı şeyleri beğendirmek her nedense deveye hendek atlatmaktan daha zor..Kiralık bir daire buluyorum , tabi ki keseme göre olması lazım evi gösteriyorum beğenmiyor..Neyse sonunda bir evi beğendirdim ama kirası ise biraz tuzlu oldu..Her neyse lafı uzatmıyacağım ...Bir gün çalıştığım iş yerine bir satıcı geldi..Elinde bir örnek ile gösterdiği tüm dünya müzeleri serisi kitaplarını satıyordu..Malum taksitle almak zorundayım zaten satıcı da taksitle vermeye kafasına koymuş...Ekmek parası tabik ki..Cildi güzel kuşe kağıdına baskıları yapılmış olan ve ingizlizce yazı içerikli olan bu kitabı gördüğüm an içimi bir heyecan kapladı...Tüm dünya müzelerinde eserleri olan tüm ressamların eserlerini görecektim..Tabi ki en çok görmeyi istediğim müze Louvre Müzesidir..Hep kendime derdim eğer Fransa ' ya gidersem ilk göreceğim yer Louvre Müzesi olamalıdır..Nerede efendim  hiç Fransa ' ya yolum düşer mi..Ancak rüyamda belki olur...Ben bu duyguları yaşardım hep..Böyle bir tüm dünya müze ve ressamlarının olduğu 20 cilt birinci kalite baskılı kitaplar ayağıma kadar gelmiş , hiç kaçırmak ister miyim..Hemen senet ,sepet ne varsa imzaladım...İçimde heyecan var ya  " Kitapları herhalde bugün teslim edersiniz , dedim..Satıcı " Abi kitaplar İstanbul'dan gelecek , koli halinde bir kaç gün sonra elinize ulaşır " dedi..Sonunda kitaplar koli halinde teslim edildi..Bir ressam diğer ünlü dünya ressamlarının eserlerini görmek için bu kadar istekli olur mu..Benim gibi biri iseniz olur..20 süper baskılı ciltlerin içinden ilk önce elime Louvre Müzesi ile ilgili ciltti aldım..Kalın ve güzel bir baskısı olan mukavva üzerine özel işlem yapılmış olan kitabın sayfalarını açmadan üzerindeki yazılara baktım..Şöyle yazıyordu... ( DIFFUSIONE PATELLİ FABBRI EDİTORI MUSEI IL LOUVRE)......Ben oyuncağını bulmuş çocuklar gibiydim..Her akşam işten eve dönüşümde DÜNYA MÜZELERİNİ EVİME GETİRİYORDUM...Ama taksitleri ödemek hiç kolay olmamıştı..Eğer ressam iseniz veya resim yapmaktan hoşlanıyorsanız , benim yaptığım gibi DÜNYA MÜZELERİNİ EVİNİZE GETİRİN derim..Bunun verdiği heyecanı , hazı ,tadı hiç bir yerde bulamazsınız..Bu bambaşka lezzet ve tattır...Tavsiye ederim.Kütüphanemin en kıymetli kitapları arasındadırlar ve baş tacım oldular..İstediğim anda elime alır DÜNYA MÜZELERİNİ HEP GEZERİM...Onlar benim evime gelen DÜNYA MÜZELERİDİR...Müzeleri severim , müzelerde gezmeyi severim...Sizlerde resim müzelerini dolaşınız ,  çünkü müzeler resim hususunda çok şey öğretirler.

Louvre Müzesinde olan ressamlardan bazıları..: Georges BRAQUE..., Paul CEZANNE...,Salvador DALİ...,Edgar DEGAS...,Raoul DUFY...,Francisco GOYA...,Paul KLEE....,Edouard MANET...,Henri MATİSSE..., Pier MODİGLİANİ..., Claude MONET.., Pablo PİCASSO..., Auguste RENOİR..., Georges SEURAT...., Henri TOULOUSE- LAUTREC...., Maurice UTRİLLO..., Van GOGH.
Bu dünyaca meşhur ressamlar acaba hayatta iken eserlerini iyi fiyatlarda sattılar mı dersiniz..Bence hayır...Bir ressam ancak öldükten sonra kıymetli olmaya başlar ve eserleri iyi fiyat eder..Louvre Müzesinden bu sanatçıların eserlerini satın almaya güç yetmez.

AÇIKLAMA...: Çağımızda İnternet vasıtasıyla video yayınları ile kısmende olsa dünya müzelerini görebiliyorduk...Ama  Youtube 'nin video yayınlarına engel koyan zihniyet Sanatsal Faaliyet içerikli videoların gösterimine adeta darbe vurdu..Dürüst temiz video yayınları yapanların bile gözünün yaşına bakmadılar..Hoşunuza gitmeyen videolar varsa bunlara kısıtlama yada denetim getirin , diğer eğitici , öğretici video yayınlarının engelini kaldırın..Kısacası  " AÇIN YOUTUBE ' Yİ "...Ben böyle bir durumu mantıklı bulmuyorum...Kendi durumunuza bakın , istihbarat ve koruma teşkilatınızı öncelikle geliştirin...Yasaklarla hiç bir yere varılamaz...Youtube ' ye ve videolarını izleyen dürüst insanlara haksızlık etmeyin.


Ressam
Sami Samioğlu 

0 yorum:

Yorum Gönder