ARTRAGE 4 BİLGİSAYARDA RESİM YAPMA PROGRAMI FIRÇA YÖNÜ AYARLARI..

7 Nisan 2014 Pazartesi


ARTRAGE PROGRAMINDA RESİM FIRÇALARINI İSTEDİĞİMİZ YÖNDE AYAR YAPABİLİYORUZ..

Ekran görüntüleri ile bunun nasıl yapıldığını anlatmaya çalıştım...



Unclean Brush fırçasını seçtim..Listeden istediğiniz fırça seçeneğini tercih edebilirsiniz..


Fırça seçiminden sonra , sol tarafta olan " Settings " yazısına tıklıyoruz ve ekranın ortasına bununla ilgili ayar diyalog penceresi geliyor...Burada kaydırma çubuklu ayarlar var..Burada iki ayar üzerinde düzenleme yapacağız..Diğer ayarları hiç bozmamamız gerekiyor..." Aspect " çubuğu üzerindeki düğmeyi sola doğru kaydırıyoruz...Bu ayar %2  veya 5 olmalı...Hemen altında " Rotation " yazılı ayar çubuğu var...Bunun üzerindeki düğmeyi sola doğru % 0 yapın...Fırçamız ekranda görüldüğü üzere yukarıdan aşağıya doğru çeşitli kalınlıklarda çizgi yapar..."Aspect " ayarını sağa doğru kaydırdığınızda yukarıdan aşağıya doğru yapılan çizgiler kalınlaşır...%0 ayarında çok ince iplik misali çizgi yapar...Bunu resim çalışmalarında ağaç gövdesi yapmak için idealdir..Ayrıca gemi direği yapmak için mükemmel bir ayardır..



Aspect ayarını %7 yaptım...Rotation ayarını ise %26 yaptım...Yine yukarıdan aşağıya doğru çizgiler var ama bu kez çizgiler oldukça kalın...Fırçamız yukarıdan aşağıya düz biçimde boyama yapıyor...



Rotation ayarını %37 yaptım...Bu kez sağdan sola yatık vaziyette boyama yapıyor..Yani fırçanın boyama yönü değişti...Bu resim çalışmalarında çok gerekli bir ayardır...





Rotation ayarını %67 yaptım..Bu kez fırçamız soldan sağa yatık vaziyette boyama yapıyor...Bu ayarda çok gerekli bir ayardır...



Rotation ayarını %100 yaptım..Fırça yönü yine yukarıdan aşağıya düz ve çeşitli kalınlıklarda çizgi yapar...

Rotation ayarı ve Aspect ayarı ile farklı etkilerde fırça ayarlarını yapmamız mümkündür..Bu ayarlar yağlı boya çalışmalarında büyük kolaylık sağlıyor...Sizlerde bu ayarlarını deneyin..Ama diğer ayarları hiç bozmayın...Zira ArtRagede her ayarı düzenlemek ile Artrage' nin özel ayarları bozulabilir...Ben bu ayarlar ile çok farklı yağlı boya tablo çalışmaları yaptım..Fırçanıza ayar yapın yukarıdan aşağıya doğru istediğiniz boyamayı yapsın..Fırçanıza ayar yapın sağdan sola doğru boyama yapsın..Fırçanıza ayar yapın soldan sağa doğru boyama yapsın...Bir gemi veya kayık yaptınız diyelim..Buna bir direk lazım..İşte burada yapılacak ayar ile direği çok kolay yaparsınız..Direğin ipleri mi var...Sola yatık açı verin , en ince çizme ayarına getirin geminin iplerini çizin..Sağa yatık açı verin yine geminin iplerini çizin...Denizde geminin suya yansıması mı var yukarıdan aşağıya çizme ayarına getirin ama çizme ayarını kalın çizgi ayarına getirin , geminin gövdesinin suya yansımasını yapın..Bunlar birer misaldir..Nesnelerin biçim ve şekline göre istediğimiz yönde çizim yapmayı sağlayan fırça yönü ayarları oldukça işe yarıyor.


Ressam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder