İKİ YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI ARASINDAKİ FARK..

6 Mart 2014 Perşembe





İKİ YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASINDA OLAN FARKI AÇIKÇA BELLİ OLUYOR...

Konu aynı konu..Altta ki çalışmada biraz farklı ilaveler yaptım..Zira bu çalışmada böyle olmasını uygun gördüm...Neticede ikisi de aynı benzer konudur...Çalışmalar arasındaki farklılık fırça özeliğinin farklı olmasına bağlıdır...

Birinci , en üsteki çalışmada , ArtRage programında Fırça seçeneği olarak ( Oil Brush ) " Thick Gloss " u seçmiştim..Alttaki çalışmada " Normal Raund " u seçtim...Fırça özelliği değiştirildiğinde aynı konu farklı fırça darbeleri ve efektleri oluşmasını sağlıyor..Bu özellik gerçek tuval ve fırça ile yapılması çok zor ve hatta mümkün bile olmayabilir..ArtRage Resim yapma programının üstün özellikli uygulamaları var..Allta olan çalışmayı yarım saatte tamamladım...Ben mi hızlıyım yoksa program bana hızlılık mı veriyor acaba..? Sanırım programa o kadar çok alıştım ki , hızlılık verdiğine inanmaya başladım..Gerçek tuval üzerinde gerçek fırçalar ile bu kadar kısa sürede yağlı boya tablo çalışması yapamazdım..Daha da mı hızlılık gerekiyor...On dakika da bile bir tabloyu tamamladığım anlar oldu..Tabi ki ArtRage Programı sayesinde..Ama on dakika da bitirmek zorunda değilim..Böyle olursa kendimi  " Yetenek Sizsiniz Türkiye " yarışmasında gibi hissetmeye başlayabilirim..Bu nedenle yarışmalara girmek gibi bir niyetim yok..Yarım saat olur , bir saat olur , konuya göre belki 3- 4 saat olur..Zaten bir tablonun tamamlanma süreci konunun kolaylığına ve zorluğuna göre değişir..


Ressam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder