HAYDİ...ARTRAGE PROGRAMI İLE BİLGİSAYARDA YAĞLI BOYA TABLO YAPALIM..

4 Mart 2014 Salı



ARTRAGE 4 PROGRAMI İLE BİLGİSAYARDA YAĞLI TABLOYU HEP BİRLİKTE YAPALIM..NASIL MI..?
ÖYLE İSE İZLEYİNİZ...

ArtRage 4 Resim yapma programını açalım..Ve program içinden kendimize bir tuval seçelim...ben tuvali seçtim ve malzeme çantasından kurşun kalemi elime aldım..Tabi ki bu gerçek olarak  ele  alma değil tabi ki..Mause  ile kurşun kalemi almış oluyoruz ve tuval üzerine bilgisayarımın tam karşısına yakın bir yerine örnek bir çalışma resmini yerleştirdim...Resme bakarak tuval üzerine yapılmak istenen resim konusunun ana hatlarını rastgele hiç özenmeden çizdim...Sizde aynısı çizin ve takibe devam edin..





Yağlı Boya Tablo çalışmasının bitirilmiş görüntüsünü veriyorum..Çalışmanın sonucu budur..

Aşağıda olan anlatım ise bu tablo çalışmasına ilk başlamam ile ilgili görüntülerdir..



Yukarıdaki ekran görüntüsünde görüldüğü üzere kara kalem  ile çizimi tamamladım...
Bunu ArtRage ' de nasıl yaparız...Bunun anlatımını resimli anlatım  izah edeceğim..



Ekranın solunda ve altta olan malzeme panelinden  " Kurşun Kalem " simgeli işlem butonuna basmamız gerekiyor..Böylelikle mausemiz artık bir kurşun kalem vasfındadır..Beyaz boşluk kısmında  " 200 % " yazıyor..Buraya tıkladığımızda ekranın ortasında diyalog kutusu gelir.. " 200 " rakamını delete ile sildiğimiz de silinen aynı yere klavye üzerinde üzerinden istediğimiz rakamı yazabiliriz.. 500 yazılırsa kurşun kalemin çizme ucu kalınlaşır..Ama burada kurşun kalem için en iyi ayar 200 % olması yeterlidir...Zaten 200% kalınlığı ile işlem  başladığı için kalınlığı değiştirmek istemiyorsak " Cancel " butonuna basıp çıkıyoruz..Eğer  200%  kalınlık işlemi onaylı değilse " OK " tuşuna basıp işlemi bitiriyoruz..Kurşun kalemin rengi konusunda istediğimiz rengi yapmamız mümkündür..Ekranın sağ alt köşesinde olan Boya Kontrol Panelinin siyak olan kısmına mause ile tıkladığımız kurşun kalem siyah olarak çizmeye başlar..Bu panelden istediğimiz renklere tıkladığımız farklı renklerde kurşun kalem boyaması bile yapılabilir..Ayrıca kurşun kalem ile resim bile yapmak mümkün olduğu için bu malzeme ile gerçeğinin aynısı gibi kara kalem çalışmaları yapılabilir ama bu konuda ,  kara kalem ayarlarını iyi bilmek gerekir...Biz kara kalem çalışması yapmayacağımıza göre bu konuyu  bir başka zamanda detaylı olarak anlatırım..Yani bilgisayarda kara kalem resim  çalışması nasıl yapılır anlatımını hazırlarım.

Tuval üzerine  kara kalem ile çizimi yaptıktan sonra  yağlı boya fırçasını elimize alacağız ve tuvali boyama başlayacağız..



Evet..Görüldüğü gibi yağlı boya fırçası ile hiç özenmeden kahverengi ve açık tonları ile tuvalin büyük bir bölümünü boyadım...Burada gördüğünüz gibi sizde aynısını yapınız..Niye böyle diyorum...Elbette hep beraber bu resmi yapacağız onun için sizde   bilgisayarda tuvali aynısı gibi boyayınız..Ama bu boyama işlemi için fırçayı nasıl elimize alacağız ve gerekli olan fırça ayarlarını nasıl yapacağız bunu resimli olarak izah edeceğim...Tabi ki bu durumda boyama yapılacak tuvalin doku ayarları çok önemlidir..Nasıl tuval seçmeliyiz ve dokusu ne olması konusunda bilgi vermem gerekecek...Şu an resimde görülen görüntü nasıl bir performans ile değişecek bunu hep birlikte göreceğiz..Zira , bu çalışmanın sonucunu bende bilmiyorum.

Fırça  Ayarları resimli anlatım ile konuya devam ediyorum...



Yukarıdaki ekran görüntüsünde ArtRage   malzeme verileri olan solda alt kısımda olan kontrol panelinden " Fırça ( Oil Brush ) "  fırça simgesine tıklıyoruz..Bu tıklamadan hemen sonrasında mauseyi  yapılmakta olan resmin bir yerinde tekrar tıkladığımızda fırça ile ilgili işlem başlatılmış olur..Ve malzeme kontrol panelinin alt kısmında  " 40 % " yazan yere tıkladığımızda ekran ortasına fırça kalınlığı azaltabilir ve çoğaltabiliriz...

Ekranın sonunda en alt köşede olan " 40 % " üzerine tıkladığımızda  " Tool Size% " diyalog kutusu açılır..." 40 " yazısı fırçanın şu anda % 40 kalınlıkta boyama yapacağı anlamına gelir..Bu bölüme mause üzerine tıkladığımız da ilmeç yanıp - söner..Bu durumda klavyeden " Delete " ile silip istediğimiz fırça kalınlığı rakamlarını yazmak ile fırça kalınlığını uygulamış oluruz..Tabloya devam etmemiz gerekiyor ve vazoyu boyama başlamadan önce fırça boyama kalınlığını daha sonra  % 25 yapacağım..Veya daha az da yapabilirim..Kısacası fırça kalınlığı boyanacak nesnelerin duruma göre azaltılır ve arttırılır...
Ama fırça ayarları ile ilgili işlemlerimiz daha bitmedi..Bu ayar fırça ve boyama ile ilgili önemli ayarlardan biridir..



FIRÇA " SETTİNGS " AYARLARI...
Yukarıdaki ekran görüntüsünde  yapılacak ayarlara girmek için yine ekranın olunda olan " Settigs " yazılı butona tıklamanız gerekiyor..Tıkladık ve ekranın orta yerine diğer bir ayar diyolog kutusu geldi..Burası biraz karışıktır , bu sebep ile buradaki  orjinal ayarları sakın değiştirmeyin..Sedece ayar yapılacak olan kısım  " Thick Gloss " yazılı olan kısımda  ve yazının sağında olan  " OK " işaretine tıklamanız gerekir..

" Thick Gloss  > OK işaretine tıkladım ve aşağıda bu görüntü geldi..



Tıklama işleminden hemen sonrasında , mauseyi  "Oil Brush " yazısı üzerine kaydırıyoruz..Bu kaydırma yapıldığında yan tarafında  " Fırça ile yapılmak istenen boyanın " özelliklerini gösteren bir liste açılır..Bu listede gerektiği kadar yeterli olan fırçanın boyama özeliklerini ayarlayabiliyoruz.. " Thick Gloss " benin en çok beğendiğim Yağlı Boya Fırça özelliğidir...Tabiki  " Normal Round " seçeneğini de bazı çalışmalarımda tercih ederim..Listeden istediğiniz Fırça özelliklerinden birisi üzerine tıkladığınızda istediğiniz fırça özelliği işlemi onaylanmış olur...Resimde görüldüğü üzere ben " Thick Gloss " yazısına tıkladım ve bu çalışmayı bu özellikte olan fıça ile boyama özelliği ile başladım.

UNDO ÖZELLİĞİ NEDİR...



Undo uygulamasını bir çok kişi biliyordur ama bilmeyenler için bunun nasıl yapıldığını ve nereden uygulandığını resimli olarak izah edeyim..
Tablonuzu yapıyorsunuz  ve bir yerinde hoşunuza gitmeyen bir boya ve fırça darbesi yaptınız veya sürdünüz diyelim..ArtRage Programının kontrol panelinin en iyi özeliklerinden biri olan bu uygulama sağlı ve sollu iki tarafa bakan " Undo " Oklarıyla yapılır..Her tıklama  yapıldığın da hatalı boyama yerlerini kaldırır ve çalışmayı önceki duruma getirir..En iyisi biz buna  " Undo " demeyelim..." Yağlı Boya Temizleme Bezi " demek sanırım daha doğru olacak...ArtRage de her şey var..Temizleme bezi ( Undo ) bildiğimiz gerçek temizleme bezlerinden çok daha üstündür ve uygulaması da çok kolaydır.



Yağlı Boya Tablo çalışmasında , boya paneli üzerinde olan  " mavi " renkli olan yere tıkladım ve mavi boya ile boyama işlemini başlattım..Mavinin çeşitli açık ve koyu tonlarını elde ederek vazoyu boyadım..Ardından " Kırmızı " renk üzerine tıkladım ve kenar şeritte ki  altta olan siyah ton rengi üzerini tıklayıp seçili yaptım , vazonun üstündeki bölümü boyadım..Bu boyama ile yapılacak olan tablo iyi mi görünüyor..Elbette iyi görünmüyor..Bu boyama ile tablonun ana boyama kısımlarını boyamış veya yapmış oluruz...İşe devam...Tabloda siyah boyanan bölümde çalışmalar devam edelim..Bu siyah alanda vazoda olan çiçeklerin yaprakları yapalım...Renk paletinden " Yeşil " bölüm üzerine tıkladığımızda yeşil rengi ile ilgili boyama devreye girer ve istediğimiz yeşil tonlarıyla çalışmaya devam ederiz...Ayrıca fırça kalığını %20 ' ye ayarladım..


                                                        Vazoda Kırmızı Güller

Ben , tablo çalışmasını tamamladım...Sizlerde tamamladınız mı..? Bu çalışma çok uzadı..Bir tablo çalışmasına başlamışsam mutlaka en kısa sürede çalışmayı tamamlarım..Bu yağlı boya tablo çalışmasını sanatseverler için hazırladım ve birlikte bir çalışma olmasını istedim...Bana eşlik edenlerin olduğundan şüpheliyim...Olsun , hiç bir kimse eşlik etmesin..En azından ArtRage ile bir yağlı boya tablo nasıl yapılır anlatmış oldum..Sanırım bu bile yeterlidir...Bu çalışma belki beğenilmeyecek..Olabilir..Zira bu çalışma  örnek çalışma sınıfına girer..Yine de bu tabloya bir ad verelim dedim ve " Vazoda Kırmızı Güller " adını verdim.


                                                         Vazoda Kırmızı Güller 2

Aynı konunun farklı fırça efektleri ile yapmış olduğum ikinci yağlı boya tablo çalışması yukarıdaki resimde görülüyor.. Hangi tür çalışma daha iyi dersiniz..Bunun kararını sizler veriniz...
Umarım bu resimli anlatımın faydası olur.

Ressam  
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder