FİGÜRATİF YAĞLI BOYA TABLOSU...

30 Mart 2014 Pazar


                                       
                                                     Yangını Seyreden Bir Grup ( 1 )


                           
Bu yağlı boya çalışmasını havai fişek konulu olarak yapmıştım...Ama hiç sevmediğim bir konu olmuştu..Nedense içim bir türlü o tabloya içim ısınmamıştı..Nasıl ısıtırım çaresi aramaya koyuldum ve bu tabloya farklı bir kesim biçimi yapmaya karar verdim..Aslında bunu gerçek tuval çalışmalarında da kullanmıştım..Eğer yaptığım çalışmanın tuval ölçüsü yapılan tablo çalışmasına aykırı görünüyorsa gerekli kenarlarından keserek yeniden  boyutlandırma yapardım ve daha hoş görünmesini sağlardım..Aynı usulü bu tabloda da yapmaya karar verdim..Farklı ölçülerde oldu ama en azından havai fişek havasından kurtulmuş oldu..Bu durumda bu tabloya yeni bir ad vermek gerekiyor..Yangını Seyreden Bir Grup...Olabilir dedim ve oldu..

Eğer gerçek tuval şaseye gerilmiş haliyle yağlı boya tablo çalışması yapılmış ise ve yapılan çalışma tuval  ölçülerine aykırı duruyorsa , tuval ve şase ölçülerini en uygun ölçü durumuna getirebilmek için bir veya iki kenarından yeterli olmadıysa üç ve dört kenarından en iyi görüntüyü verecek biçimde kesilerek küçültülebilir..Tabi ki şasede gerili olan tuvalin kenarlarında olan zımba tellerini tek ,tek çıkartmak gerekiyor..Biraz zahmetli bir iş olsa da yapılan tablo çalışmasına en uygun tuval ölçüsü verilmiş olur. Sanal ortamda yapılan yağlı boya tablo çalışmasını  kesme programı vasıtasıyla daha çabuk ve düzgün kesip biçimlendiriyoruz...Yukarıda ki çalışma bu uygulamanın bir kanıtıdır. 

Ressam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder