RESİM YAPMAK İSTEYENLER....BUNU OKUSUN...!!!

28 Şubat 2014 Cuma





RESİM YAPMAK İSTEYENLER İÇİN ÖN BİLGİLER...

Yukarıda bir resim verdim...Bu kitap yağlı boya resim sanatı konusunda bilgiler veriyor..Aslında çok daha farklı içeriği olan bir resim kitabı vardı...Bu söz konusu kitabin eğer resmini bulabilseydim onu verirdim..Yıllar önce bir resim kitabi almıştım..Resim nasıl yapılır konusunda çok önemli bilgiler veren o kitabı ne yazık ki verdiğim kişiden geri alamadım..Kaybetmiş.....Her neyse , kitap içersindeki bilgiler benim çok işime yaramıştı...Süper anlatımlı  o kitap sayesinde  resim tekniğini ve çok özel resim bilgilerini öğrenmiştim..Yukarıda ki kitap gibi yağlı boya resim sanatı içerkli değildi..Ama resim bilgileri konusunda her türlü bilgiyi bulmak mümkün oluyordu..Karakalem , suluboya , pastel poya ve yağlı boya resim konusunda bilgiler verdiği gibi , resim yapmanın teknik kurallarını da anlatıyordu...Örneğin...: Resim de Perspektif nedir ve nasıl uygulanır...Bu konu son derece önemlidir..Resim yapmak isteyenler yada yeni başlayanlar , kesinlikle perspektifi bilmeleri ve öğrenmeleri gereklidir..Zaten hangi tür veya teknikte resim yapılırsa yapılsın , perspektif hepsinde geçerlidir ve uygulaması yapılmalıdır...Eğer bu uygulama doğru ve tam olarak yapıldığında yapılmak istenilen her resim çalışması çok farklı ve güzel hatta süper olabilir..

Konu devam edecek...

Ressam
Sami Samioğlu


2 yorum:

Adsız dedi ki...

kitabı hemen temin edicem,bunu önerdiğinize göre en yararlı kitaplardan birisi olmalı...hiç düşünmemiştim resim yapmanın detaylarını kitaplardan öğrenebileceğimi ,nette gezinip duruyordum elimin altında olması daha iyi olacak galiba...''perspektif''hiç bilmem ama onuda öğrenicem....'' gece ''resmini çizmeyi çok istemiştim ,çok fotoğraf aradım ama içime sinene hiç rastlamadım,sizin yaptığınız gece resmini beğendim emeğinize sağlık sami bey..saygılarımla... laylaa73

Sami Samioğlu dedi ki...

Evet bu byna benzer resim bilgisi kitaplarını okumalısınız..Aslında önerdiğim en önemli resim kitabını , bundan yaklaşık 45 yıl öncesinde alıp okumuştum..Resindeki kitabın özellikle yaplı boya resim bilgi içerikli olduğu anlaşılıyor..Bu kitabın yanında özellikle resim bilgisinin verdiği resim kitaplarını tercih etmelisiniz..Bu söz konusu resim bilgisi kitaplarında resim konusunda her tür bilgiyi bulmak mümkündür..Sadece perspektif mi..Hayır , içinde her tür resim bilgisinin olması özelliğinde olan resim kitaplarını arayıp bulmalısınız..Zaten bu tür bilgi amaçlı resim kitapları , çok değerli ressam veya resim öğretmenleri tarafından hazırlanır..kısacası resim bilgisinin ana kuralları bu tür kitaplardan öğrenilir..Ven nerden öğrendim..Elbette resin bilgisi veren kitaplardan öğrendim ve çok değerli bilgiler edindim..Yani 13 yaşımda resim kkonusunda bilgilendim ve yeteneğim ile de tecrübe kazandım..Görülüyor ki sadece yetenekli olmak ile iyi bir resim bilgisi elde edilemez.. " OKU VE ÖĞREN " emri dinimizde en önemli olan Allah ' ın emridir...Derki dinimiz " Hiç bilenle , bilmeyen bir olur mu..? Değil mi efendim.

Gece adlı tağlı boya çalışmasını beğendiğinize memnun oldumu belirtmek isterim..Teşekkür ederim...Öğrenirseniz benden daha iyi gece resimleri yaparsınız...Saygılarımla.

Ressam
Sami Samioğlu

Yorum Gönder