BİLGİSAYARDA YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMALARIM

5 Aralık 2013 Perşembe


Kulübeli Göl Manzarası

Bilgisayarda Yağlı Boya Manzara çalışmalarında , tablonun konusu basit bile olsa , göze hoş geliyorsa iyi bir çalışma yapılmış demektir..Ben , yapılacak yağlı boya tablo konusunun , basit ve zorluğuna göre değerlendirme yapmadım ve yapmam da..Eğer konu ne kadar basit olursa olsun ,ortaya çok hoş ve göze , duygulara hitap edebilen bir toblo etkisi veriyor o tablo değerlidir..Hiç bir maddi beklentisi olmadan yapılan basit bir tablo , size keyif veriyorsa yapılan bu tablonun manevi değeri , maddi değerinden çok daha fazladır.." Ah..şu yerde olsaydım .... Burada herşeyden uzak bir gün bile kalabilseydim...Ne kadar sessiz ve sakin bir yerde burada olmak isterdim...Balık tutar , kulübenin önünde mangalda balıkları kızartır afiyetle yerdim..." gibi güzel ve hoş duyguları çağrıştırıcı özelliği olan bu veya buna benzer basit bir manzara tablosunun verdiği keyfi hiç birşey veremez herhalde...

ArtRage programı vasıtasıyla , bilgisayarda yağlı boya tablo çalışmalarımda farklı efekt ve fırça darbeleri özelliklerini  araştırmaktayım..Bu manzaranın diğer farklı efekte ve etkide olan  çalışma aşağıda görülüyor...:



 Kulübeli Göl Manzarası ( 2 )
Aynı konu ve çalışma...Ama gökyüzünde bir kaç uçan kuş ve ağaçların gövde dalarında düzenlemeler ve ilaveler yaptım...Görüntülerde bu iki çalışma arasında mutlaka ki farklılık var..Acaba sizce hangisi daha iyi...

Ressam
Sami Samioğlu

4 yorum:

Adsız dedi ki...

7 farkı bulun gibi olmuş ,güzel olmuş:)....önerilerinizi uygulayacağım çok teşekkür ederim

Sami Samioğlu dedi ki...

" 7 farkı bulun gibi olmuş , güzel olmuş " yorumunuzu okuduğumda içimden gülmek geldi...Bana göre bu yorumunuz da çok harika ve güzel olmuş..İsabetli bir tesbit yapmışsınız..Ben de teşekkür ederim.

Ressam
Sami Samioğlu

Adsız dedi ki...

kasmayın lütfen gülün...şu zamanda ağır abi'lik hiç gitmiyor:))

Sami Samioğlu dedi ki...

Evet doğru haklısınız...Hayatta en keyifli şey gülmektir..Allah da sizi daima güldürsün...Ağır abilik şu zamanda değil hiç bir zaman iyi değil..Hafif abi olmayı tercih ederim..Selamlarımla.

Ressam
Sami Samioğlu

Yorum Gönder