SANATSAL YORUMLAR...: SANATSAL FIKRALAR

27 Kasım 2013 Çarşamba


AÇMIŞ OLDUĞUM BU SAYFADA , SANATSAL FIKRALAR OLACAK...!!!

SANATSAL FIKRA OLUR MU HİÇ...NEDERLER BEN YAPTIM OLDU..IŞIN ŞAKA TARAFI BU..ELBETTEKİ SANATSAL ÖZELLİKLİ FIKRA OLAMAZ , AMA RESİM SANATINA YÖNELİK BİLDİĞİMİZ FIRALAR OLUR..


Temel köyünden ayrımış , İsatanbul'a çalışmak ve para kazanmak için gitmiş..Temel'in babası vefat etmiş ve Temel'e bu kötü haberi ulaştırma vazifesi Dursun'a verilmiş..Dursun İstanbul'a Temel'in yanına gelmiş ..Babasının öldüğünü Temel'e bir türlü söyleyememiş...İstanbul caddelerinde ikisi birlikte gezerken , dükkanın birinde yağlı boya bir tablo görüp , tabloya bakmışlar.

Temel ,
- Ula bu resmi babam da yapar...,
Dursun ,
- Ula baban bu resmi yapamaz....,
Temel ,
-Nedenmiş o..,
- Çünki baban dün gece öldi...!!!

Ressam
Sami Samioğlu


ÇİPLAK KARI YAP BANA....!!!

Askerliğimi bir sınır taburunda ifa ediyordum...Taburun hatta Alayın baş ressammı bendim...Askeriyenin harita , tabela ve resim konularındaki  faaliyetlerini yapmak ile görevlendirilmiştim..Tabiki taburumuzda bir çok ihtiyacımızı karşılayamıyorduk...Tek haber kaynağımız pil ile çalışan küçük radyolar ile oluyordu..Gazete , dergi yoktu...Hiç bir asker alıp okuma imkanın bulamıyordu...Taburda ressam olduğum herkesçe biliniyordu...Bir gün bir asker arkadaşım kendisine karakalem çıplak kadın resmi yapmamı istedi...Bende kırmadım  kendisini ve  arkadaşıma çıplak kadın resmini yapıp verdim...Tabiki çok memnun olmuştu..İyi de bu arkadaşı memnun ettim ama , etmez olaydım..Bütün tabur askerleri artık sıraya dizilmişlerdi...Hergün askerlere çeşitli pozlarda çıplak kadın resimleri yapıyordum..Öyle ücretli filan değil..Ne ücreti , askerde para mı var...Resmi çizdiren ve alan askerler koşturarak yanımdan uzaklaşıp bir yerlere gidiyorlardı...Hepsi de çok memnundular ve yaptığım çıplak kadın resimlerini çok beğeniyorlardı...Askerlikte bu anıdır..Aklıma birden geldi ve bunları hatırladım.

Öyle ise bu konuda bir fıkra yazmalıyım dedim ve klavyenin başına geçtim..

ÇIPLAK KARI YAP BANA...

Temel çok iyi bir ressamdır...Bu işten para kazanmaktadır..Arkadaşı  Dursun , Temel'in yanına gelir...,

- Ula Temel güzel bir çiplak karı resmi yap bana , evin duvarına asayım  ona bakayim...Ama , sudyenleri ve doni olsun...Ayıp olmasin eşrafa...Ücreti neyse verirum.
Temel..,
-Ula sen  yerterki iste , niye yapmayim ki...,
Dursun..,
- Güzel bir çıplak karı resmi olsun , içim açılsın baktukça...
Temel işe koyulur çıplak kadın resmini yapmaya başlar...Ertesi gün Dursun Temel'in yanına gelir..,
- Ula Temel  yaptinmu çıplak karı resmimi..,
Temel...,
- Yaptım , yaptım çok güzel çiplak karı resmi oldi..
Dursun resme bakar ve...,
- Ula uşağum hani bunun sudyeni...Hani bu karınin doni...Ben senden böyle mu istedum..,
Temel hiç bozuntuya vermez ve cevap verir...,
- Ula uşağum bu karı resmini senin için yapaydum , vazgeçtim , kendime yaptım bunun için doni yok.

Ressam
Sami Samioğlu

Not...: Fıkraların hiç biri alıntı değildir...Fıkraların düzenlenmesi ve konusunu şahsıma aittir.


ÜNLÜ RESSAM İBRAHİM ÇALLI NASIL BİR İNSANDI...

Ressam İbrahim Çallı 'nın otobiyografisini çok zaman önce okumuştum..Aklımda kaldığı kadarıyla İbrahim Çallı 'nın fıkralara malzeme olacak etkide , mizahi yönü olduğunu hatırlıyorum..Hatta , fıkra özelliği olabilecek özellikte gerçek yaşanmış hikayeleri var..Ama , çok eski bir dergide okuduğum bu fıkra özelliğindeki mizahi İbrahim Çallı anısını hatırlayamadım ve o dergiyi bulamadım..Eğer ileri bir zamanda bu söz konusu dergiyi bulursam , fıkra özelliğindeki İbrahim Çallı anısını buradan yazmayı düşünüyorum...Aslında İnternette varmıdır diye bakmam da gerekiyor.

Ressam
Sami Samioğlu







0 yorum:

Yorum Gönder