RESİM NASIL YAPILIR VİDEOLARI

8 Kasım 2013 Cuma


RESİM NASIL YAPILIR VİDEOLARINI İZLEYİNİZ...

Not..: Bu videoları ben hazırlamadım , ama resim yapmak isteyenlere tavsiyemdir , faydası olur.

VİDEO LİNKİNE TIKLAYIP İZLEYİNİZ.

http://youtu.be/TehKi0hLyA4


YAĞLI BOYAYI SULU BOYA TARZINDA KULLANMAYA ÖRNEK BİR VİDEODUR İZLEYİNİZ...

VİDEO LİNKİNE TIKLAYIP İZLEYİNİZ.
http://youtu.be/vy2b2DO0HE8

Bu video da kağıt üzerinde bir resim çalışmasını görüyoruz..Ressamın kullandığı boya sulu ile inceltibilen Akrilik boya da olabilir..Bu çalışmanın benzerini ben , tuval üzerinde yağlı boya ile yapıyordum..Oldukça hoş ve güzel efektler yapılabiliyor ve çok hoş tablo çalışmaları yapılabiliyor..

Videonun sonunda ressam elini resim üzerinde dokunabiliyor..Bu durum ressamın akrilik boya çalışması yaptığı kesinleşiyor..Karton veya kağıt üzerine yağlı boya çalışması yapılsa bile bu kadar kısa sürede boya kuruma yapmaz..Bence ressam çok güzel bir manzara çalışması gerçekleştirdi...Akrilik boya ile yapılan resim çalışmalarını beğenirim...Çabuk ve hızlı biçimde tablolar yapmak mümkün olabilmektedir..Eğer yağlı boya ile çalışma yapılacak olursa , sulu boya tarzında çalışmalar yapabilmek için , yüzeyin resim yağı veya buna benzer bir tür yağ ile nemlendirilmesi gerekir..Ama , yüzey üzeri su ile nemlendirildiğinde akrilik boya çalışması yapmak bence en doğru olanıdır..Aslında yağlı boya ile çalışmak zor ve bazen uzun zaman alabilir..Bilgisayar ortamında yağlı boya çalışmaları yapmak bana göre gerçek tuval üzerine çalışmalar yapmaktan daha kolaydır...Bu video bir akrilik resim çalışmasına çok örnektir..Ressam başarılı biçimde resmini tamamlamış ve ortaya hoş bir çalışma çıkartmıştır.



Ressam
Sami Samioğlu


SPATULA İLE YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI VİDEOSU...
İZLEYİNİZ...

VİDEO LİNKİNE TIKLAYIP ÇALIŞMAYI İZLEYİNİZ.

Resim yapmada kullanılan malzemeler arasında  öyle bir malzeme varki , kullanmasını bildikten sonra çok müthiş yağlı boya tablo çalışmaları yapılabilir...SPATULA...!!! Şey efendim , yani ben bu malzemeye  inşaatçılıkta kullanılan MALAya benzetiyorum..Yani malanın küçültülmüş hali diyebilirim..Spatula ile çok fazla yağlı boya tablo çalışmaları yaptım..Öyle hoş ve güzel efektler veriliyor ki , bu efekleri resim fırçasıyla vermek mümkün olmuyor..Bambaşka bir kendine has özelliği olan spaula Resim Sanatının vazgeçilmez malzemesi haline gelmiş olması ile , acaba fırçanın papucunu dama kaldırıp atar mı..Atamaz ama , fırçaının ve spatulanın etkileri farklıda olsa fırça kullanıyorsanız , spatula malzemesini çalışmalarınıza ekleyiniz..Yukarıda ki vide , spatula yağlı boya tablo çalışmasına bir örnektir..Ressam spatulayı ustaca kullanıyor ve çok başarılıdır diyebilirm..Tabik bir yağlı boya tablo çalışmasında sadece spatula ile tabloyu tamamlamak mümkün ama hem spatula vede fırçayı da kullanarak çalışmaya devam edilebilir..Ressam zaten hem fırçayı , kimi zaman da spatulayı kullanıyor..Hiç fırçaya gerek duymadan spatula ile resmi tamamlamak , bence çok daha farklı resim çalışması tekniğidir...Deneyiniz, pişman olmazsınız.

Ressam
Sami Samioğlu 


GENİŞ FIRÇA VE KAĞIT PEÇETE İLE TABLO YAPILIR MI...YAPILMAZ DİYEN OLURSA BU VİDEOYU İZLESİN..



Ressam
Sami Samioğlu


TUVAL BEZİ KENARLARINA BANT YAPIŞTIMA VE USTACA FIRÇA VURUŞLARI İLE YAPILAN TABLO VİDEO...İZLEYİNİZ.

Tuval bezini şaseye germeden , kenarlarına band yapıştırma ile yapılan yağlı boya tablo çalışmasını , bende çok kez yaptım...Yağlı boya tablo çalışmalarında illaki tval bezini şaseye germek gerekmiyor , bu daha sonrada yapılabilir...Bu teknik ile yapılan yağlı boya tablo çalışmaları ilk anda çerçeveye gerek olmadan   harika bir etki veriyor...Bu şekilde çalışmalarınızı tuvale yaptıktan sonra , boyaları kuruduğunda rulo haline getirilerek saklanabilir ve böylelikle yerde işgal etmez..İstenirse yapılan bu çalışmalar şaseye gerdirilip sabitlenir ,ve çerçevesi yapılabilir..

Ressamın yaptığı çalışmayı yorumlarsam , bence çok ustaca fırça darbelerini kullanıyor..İşte resim yapmak budur..Fırçayı dokun tuvale ve görsel etki versin..Gerektiği kadar , çok fazla üzerinde oyalanmadan fırça darbeleri ile oluşturulan tablo çalışmalarını       benimsemişimdir..Zira bende bu tarz fırça vuruşları ile yağlı boya tablo çalışmaları yapmayı severim ve yaparım..

Yağlı boya manzara çalışmasına çok iyi örnek olabilecek bir video olduğunu düşünüyorum..Linkini verdiğim bu videoyu mutlaka izleyiniz.

Ressam
Sami Samioğlu



AERTRAGE PROGRAMI İLE YAĞLI BOYA TABLO NASIL YAPILIR VİDEO...

VİDEO LİNKİNE TIKLAYIP İZLEYİNİZ...:



Artrage resim yapma programı ile bilgisayarda nasıl resim yapılıra örnek olabilecek bir video...Bence izlemeye değer...

Not..: Bu videolar bana ait değildir...Yani ben hazırlamadım ama bende buna benzer videolar hazırlamak isterdim...Artrage programı ile yaptığım çalışmaların izlenmesini isterdim..Eğer sağlık koşullarım  bir gün izin verirse elbetteki hazırlamaktan çekinmem.

Ressam
Sami Samioğlu



0 yorum:

Yorum Gönder