BOZULAN ARTRAGE ORJİNAL AYARLARI NASIL DÜZELTİLİR..

22 Kasım 2013 Cuma


ARTRAGE RESİM YAPMA ARACI...

ARTRAGE ORJİNAL AYARLARI BOZULURSA NASIL DÜZELTİLİR....!!!

İŞTE ÇÖZÜM YOLU....OKUYUN , UYGULAYIN  BU SORUNDAN KURULUN...!!


Bu durum oldukça can sıkıcıdır...Sebebi  ise programın orjinal ayarlarında resim çalışmaları yapmak mümkün olmadığı için , istenilen resim çalışma etkisinin istenildiği gibi gitmemesidir..Eğer yanlışlıkla orjinal ayarları bozulduğunda , sorunun nereden olduğunu bulmak oldukça zor hatta imkansız olabiliyor.

Yağlı boya tablo çalışması yapmak için bilgisayarımda ArtRage programını açtım..Gereken ön hazırlıkları tamamladıktan sonra sanal fırçayı elime alıp çalışmalara başlamak istediğim..Fırça ayarları nasıl olduysa orjinal ayarlarında değildi ..Bir garip küçük artı işaretli fırça hareketi vardı..Bu küçük artı fırça seçebeği ile resim çalışması yapmak sıkıntı vermeye başladı..Ve fırça vuruş izleri istediğim gibi olmuyordu..Bir önceki fırça ayarına geri dönebilmek için menülerinde araştırma yapmaya başladım...Sonuç nafile...Bir türlü anlayamadım..Zaten program İngilizce olduğu için ve çok geniş kamsamlı ayarları olduğu için işin içinden çıkamadım..Her nekadar kelime ve cümle çeviricisi ile Türkçe'ye çevirmeme rağmen bu ayarın nereden yapıldığını bulamadım..( İngilizcem hiç iyi değildir. )Resim çalışmalarına ara verdim ve bu sorunu araştırmaya başladım..Programı bir çok kez kaldırıp tekrardan kurdum..Yine olmadı...Ama bu konularda biraz inatçıyımdır , sorunu çözmeyi bir kere kafama koydum mu , mutlaka sorunu bulmalıyım , başka çaresi yok çünkü..İnternette araştırma ve incelemelere devam...Nette neyi araştırılır ki..ArtRage orjinal ayarları konusunda hiç bir sitede bilgiye rastlamadım..Öyle ise iş başa düştü deyip , bu konuda çare arayışı inatçılığına davam ettim...Ve farklı bir çözümü buldum...Aslında sorunun  nerden olduğunu bulamadım ama , hiç değilse ArtRage orjinal ayarlarına geri dönebilmem mümkün oldu...Eğer sizlerinde ARTRAGE ORJİNAL AYARLARI ( Settings ) Bozulursa yada siz bozarsanız çözümünü tarif ettiğim gibi yaparsanız bu sıkıntılı durumu bertaraf etmiş olursunuz..

Bilgisayarımda kurulu olan  ( ArtRage Studio Pro V.3.0.1 ) sürümü  , orjinal ayarları bozulan ArtRage Programı...Silip tekrardan aynı sürümü yüklemek de sorunu çözmüyor..Öyleyse bu ARTRAGE sürünümü bildisayarınızdan tamemen kaldırmam gerekiyor dedim ve kaldırdım..Bu birici yapılacak olan aşamadır..İkinci aşamada ise , İnternette sitelerde çok farklı sürümlerde olan ArtRage program indirmeleri var..Bir önceki özelliklerde olan ArtRage programının diğer sürümlerini araştırdım ve inceledim...( ArtRage Studio V.3.0.7 Portable ) sürümünü indirmeye karar verdim..İndirmeyi yaptım ve yüklemeye geçtim..Bir klasör içersine indirdğim ArtRage Rarını taşıdım..Ve rarı   " Buraya Çıkar " seçeneği ile ArtRage Rarını açtım..İki Dosya Klasörü ve bir "  Portable ArtRage Studio Pro uygulaması açılımı yaptı..Dosya Klasörleri " Native ve Virtual " ....İyi de yüklemenin yapılması için setup yok...Yapılacak başka şey olmadığı için  uygulama seçeneğine "Aç " dedim..Evet bu yeni sürüm ArtRage Programı setup yüklemesi olmadam rar açılımı ile Direkt açılış yaptı...Derhal fırçayı kontrol ettim...EVET... YENİ İNDİRME ARTRAGE SÜRÜMÜ ARTIK BİR ÖNCEKİ ORJİNAL AYARLARI İLE HİZMETE DEVAM ETMEYE BAŞLADI...YANİ , BOZULAN ARTRAGE AYARLARINI DÜZELTEBİLMENİN BİR TEK YOLU VAR ..BİLGİSAYARDAN BİR ÖNCEKİ SÜRÜMÜ KALDIRIP DAHA BAŞKA BİR ARTRAGE SÜRÜMÜ BİLGİSAYARA YÜKLEMEK İLE MÜMKÜNDÜR...Eğer Setup kurulumsuz olsun diyorsanın yukarıda serisi yazılı sürümü indirin Rarını bir klasöre açın bu daha kolay yükleme olur ve çok daha harika bir sürüm olduğunu belirtmek isterim.

Ressam
Sami Samioğlu 


0 yorum:

Yorum Gönder