ARTRAGE PROGRAMINDA TUVAL ÜZERİNE FOTOĞRAF YERLEŞTİRME İLE YAĞLI BOYA TOBLO ÇALIŞMASI NASIL YAPILIR....

18 Eylül 2013 Çarşamba


Artrage programını açtınız , tablo çalışması yapmak istiyorsunuz , kolaylık olması için tuval üzerine fotoğraf yerleştirme ile ,fotoğraf üzerinden yağlı boya tablo nasıl yapılır....İşte sizlere bu müthiş uygulamayı anlatacağım...


Artrage resim yapma programını açtığınızda  üstte görülen menüden  "File " yazısına tıkladığınızda bir liste açılır...Ekrandaki tuval üzerine bir resim veya fotoğraf yerleştireceğiz...Bu resim sevdiğiniz ünlü bir ressamın toblosunun resmide olabilir...Bu işlemi başlatmak için listeden  " Import Image File to Layer " seçeneğine tıklıyoruz....



Aç diyalog kutusunda bize bilgisayarımızda olan bir resmi seçmemiz isteniyor...Bilgisayarımda olan Van Gogh tablolarından birini rastgele seçiyorum...



Seçtiğim resim küçük olarak tuval üzerine geldi...Resmin kenarlarında çentikler göülüyor...Resmin altından ve yanlarından bu çentikleri mause ile tutarak tuval boyutlarına getireceğim , yani bir tür büyütme işlemi yapacağım..



Görüldüğü gibi monitör ekranı boyutlarına kadar uzatabilirim..Yada isteyen istediği olçüye getirebilir...Ama tam ekran veya tuval ölçülerine getirilmesini öneriyorum..Küçük ebatlarda olursa çalışmalarda zorluk yaratır..



Yukarıda görüldüğü gibi artrage tuval ölçülerine , tuval üzerine yerleştirdiğim resmi getirdim....Bu resim üzerinden çalışma yapılabir...Ama tuval seçinini de yapmak gerekiyor...Bunun için yukarıdaki menüden  " Tools " seçeneğine tıklıyorum...



Gelen listeden tuval seçimini yaptım...Doku kalınlığını ayarladım ve tuval seçim işlemini tamamladım..



Yerleştirdiğim resim üzerinden boyama işlemine başladım...Amacım aslından farklı olmasıdır...Resimin alt kısmını ve gögyüzünü de boyadım...Zaten gökyüzü çok fazla görünmüyor...



Orta bölümde olan çam ağacını koyu yeşil ile tamamen boyadım...Çam ağacının sağında olan ağacı da boyadım ve çizgisel furça vuruşları ile ağacın detaylarını işledim..Bu ağaçın gövdesini ise farklı bir boyama yaptım..Van Gogh ağaç gövdelerinin ve dalların kenarlarına koyu renkli kontur çizer...Ben kontur çizmedim , ağaç gövde ve dallarına gölge ve ışık verdim..Park yolunun rengini purusya mavisi ile boyayan Van Gogh 2 dan farklı olarak sarı , kahverengi ve kırmızı tonlarını kullandım...Yolun sağında ve solunda olan yeşil otlarıda işledikten sonra , ortadaki çam ağacının detaylarını işleyeceğim....





Çam ağacını biçimlendirdim...Ve çam ağacının sol tarafına zemine düşen bir gölge yaptım..Van Gogh tablolarında hiç gölge kullanmamıştır..İlk yaptığı tablolarında gölge var fakat , gölge unsurunu daha sonraki çalışmalarında kullanmamıştır...Öyle ise o kullanmadıysa ben kullanmalıyım...Gölge ve ışık unsurunu severim...İlerideki görülen insan figürlerini kaldırıp yolda giden insan figürü yapmayı planlıyorum..Bu çalışma her nekadar Van Gogh olsada benim çalışmamın farklı olması gerekiyor...Tuval üzerine yerleştirilen her hangi bir resim veya fotoğraf üzerinden çalışma yapmak hem kolay hemde zordur...Boyama yapılan bölümün orjinal hali boyanın altında kaldığı için fırça tecrübesini konuşturmak gerekiyor..Bu örnek çalışmada görüldüğü üzere , kompozisyonu tuvale çizme derdinden kuruluyorsunuz ve size komposizyon ölçüleri bire bir doğru uygulanmış oluyor..Eğer bu teknik ile bir ressamin eserinin aynısını yapmak yine de mümkün değildir...Mümkün olsa bile zor bir çalışma türü olur...En iyisi kendi fırça tekniğinizi kullanarak aslından farklı olması bence daha iyidir...Bu çalışma tümü ile bittiğinde nasıl görünecek bende bilmiyorum..Zaten bir resim yapmaya başlandığında sonucun nasıl olacağı öncesinden bilinemez...Çalışma bittiğinde çok mükemmel de olabilir , çok kötü de olabilir..Bu yeni artrage tekniği ile yağlı boya tablo çalışması yapmak isteyenler kendi çektikleri özel fotoğrafları bilgisayarlarına yükleyerek daha fazla ögün çalışmalar yapabilirler...Bu çalışma bir örnektektir , o kadar.

Parkta Yürüyen Adam

İşte Van Gogh uyarlama olarak yapmaya çalıştığım yağlı boya tablo çalışmasının en son hali budur...Van gogh'un yaptığı tablodan tamamen farklı olmuştur...Bazı nesneleri kaldırdım...Özellikle ortada duran çam ağaçını ve daha ileride görülen figurlari yapmadım..Ve farklı renk tonları kullanmaya özen gösterdim...Tabiki sarı tonlarda hakimiyet var...Bu çalışmanın adınıda   " Parkta Yürüyen Adam " adını verdim.. 

Ressam
Sami Samioğlu

4 yorum:

Adsız dedi ki...

yine çok güzel olmuş sami bey tebrikler,ben henüz bu programı çözemedim ama sizin verdiğiniz bilgilerden çok fadalanıyorum.ben mesela bir resmi yapmak istediğimde 3,4,5 saat kadar sürüyor çokmu vakit kaybediyorum bilmiyorum yani dediğim gibi programı tam çözemediğimden kaynaklanıyor galiba.bir yardımınızı istiyeceğim müsadenizle, şöyleki tuale fırçayla boya sürdüğüm zaman bir parlaklık oluyor boyada ve ben bunu birtürlü halledemedim önceden öyle değildi galiba kurcalarken ayarlarını bozdum programın:) sinirlerim bozuyor ne yaptıysam düzelmiyor bana kısaca sizin kullandığınız ayarları söylerseniz çok memnun olurum şimdiden teşekkürler saygılarımla....laylaa73 blogcu...

Sami dedi ki...


laylaa73 blogcu..Size ancak böyle tabir edebiliyorum...Şimdilik tabiki...Adını öğrendiğimde , adınızla tabir etmek isterim.

Özellikle yorumunuz için çok teşekkür ederim..

Program konusuna geldiğimizde , tamamen sizinle aynı fikirdeyim..Zira ArtRage kullanma programı çözülemediğinde yada uygulamalardaki eksiklikler neticesinde istenmeyen sonuçlar alınabilir..Burada en önemli nokta , programın orjinal ayarlarını kurcalamak veya değiştirmemek gerekiyor..Bu durum ile bende karşılaştım...Hani monitör veya bilgisayarın fabrika ayarlarına dön seçeneği bulunur..Eğer ArtRage programında da böyle bir seçenek veya uygulama varmıdır bilmiyorum..Araştıracağım..Programı en doğru biçimdeki ayarları ile kullanma hususunda ,bendeki ayarları resimli anlatım olarak verebilirim..Bu ayarlarda çalışma yaptığınızda çok daha başarılı işler yapmak mümkün olacaktır..Programı tanımadan önce, yani acemisi olduğum sıralarda istediğim gibi boya ve diğer uygulamalar olmadığında bende sinir oluyordum..Söylediğiniz süre çok uzun sayılmaz..Bence normal bir süredir..Ama , zamanla programı keşfettiğinizde daha kısa sürelerde çalışmalar yapılabilir..Biraz sabır diyorum..Benden istediğiniz bilgileri en kısa zamanda resimli anlatım olarak vereceğim , faydasını göreceğinizi umuyorum...SANATSAL YORUMLAR BLOG SİTESİNDE sanatsaverlere bilgi vermek ve yardımcı olmak birinci vazifedir...En iyi şekilde programı kullanmak bakımından gereken ne olursa yardıma hazırıma ve paylaşıma hazırım.

Ressam
Sami Samioğlu

Adsız dedi ki...

evet haklısınız programın ayarlarınla oynamamak gerekiyordu ama oldu bikere:)halen düzeltemedim ama emin olun çok yardımınız dokunuyor sami bey,alakanız için tekrar teşekkür ederim adım leyla ve merhaba:)...laylaa73 blogcu

Sami dedi ki...

Merhaba Leyla Hanım...,
ArtRage Resim Programı menüsü oldukça karışık...Ayarlar konusunda daha fazla yardımcı olmak isterdim...Programı kaldırıp tekrar kurmayı deneyin , belki ayarlar düzelebilir , ama bu yönteminde çok işe yarayacağını sanmıyorum denemek gerekiyor...Hiç belli olmaz belki işe yarar..

www.resimhocasi.com sitesinde artrage programı kullanımı ile ile resimli anlatım yapılmış...Umarım bu bilgiler işinize yarayabilir.

Ressam
Sami Samioğlu

Yorum Gönder