( DEPREM ) EVİ YILMIŞ AĞLAYAN ADAM YAĞLI BOYA TABLOSU

16 Haziran 2013 Pazar





Tablonun Adı...:  ( Deprem ) Evi Yıkılmış Ağlayan Adam Yağlı Boya Tablosu

Konu Kaynağı...:  Deprem Fotoğrafı

Tarihi....:  16 Haziran 2013 ( Pazar Günü  -  Babalar Günü )

Özellikle bu günü seçmedim...İlham kaynağı periler birden bire ortaya çıkıp bu tobloyu yapmamı istediler ben de yaptım...Nasıl  olduğuna sizler karar veriniz.
Konu açısından hoş olmasa da deprem ile ilgili resim çalışmasını yapmayı hep aklımdan geçirdim..Karar veremediğim bir konuydu...Dedim ya ilham perileri bu konuda teşvik ettiler.
( Deprem ) Evi Yıkılmış Ağlayan Adam Yağlı Boya Tablosunda ki , ağlayan adam niye ağlıyor..Evi yıkıldığı için mi yoksa yıkalan evin enkazında yakınları için mi ağlıyor...Tabiki bunu bilemeyiz...Belki de her iki nedenle ağlıyordur...Çocukluğumdan beri hep depremlerden ürkmüş ve korkmuşumdur...Böyle bir deprem konulu resim çalışması yapmak beni ürkütmedi...Zira bu çalışma belki birilerine mesaj niteliğinde olacaktır..Kim bunlar...İnşaatçılar , müteahitler , mimarlar...Depreme dayanıklı yapın şu binaları...Hiç bir kimse depremden dolayı ölmesin...
Çocukluğumda hatırlarım..VARTO Depremi diye....O zamanlar televizyon yoktu...Bu haberi gazetelerden öğrenmiştik....Kısa bir zaman sonra bulunduğum muhittin açık hava sinemasında VARTO depremi ile ilgili kamera çekimlerini filim olarak gösteriliyordu...Ailemle birlikte bu dehşet depremin acı yüzünü görmüştük..O zamandan beri depremlerden korkarım.
Günümüzde ise , en ürkütücü depremlere de şahit olduk..Varto Depremi döneminde yapılar oldukça zayıf ve inşaat sektörü günümüzde olduğu gibi gelişmemişti...Peki bunu anlıyabiliyoruz..Ya peki şimdi...Depreme dayanaklı binalar acaba inşa ediliyor mu...Umarım ediliyordur...İşte bu yapmış olduğum  ( DEPREM ) EVİ YIKILMIŞ AĞLAYAN ADAM YAĞLI BOYA TABLOSU ' nun gerçek yaşanmış hikayesi budur...Resimdeki ağlayan adamda bir BABA dır...O kaybettiği sevdikleri için ağlıyor...Ben öyle tahmin ediyorum...O bir babadır elbette ağlar..Babamızın kıymetini bilelim , binaları sağlam yapalım babalar yıkılan evlerinde kaybettikleri evlatları için sevdikleri için bir daha ağlamasınlar.

Bugüne özel bir  mesajım olacak..." Babalar Gününüz Kutlu Olsun " ...

Ressam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder