SANATSAL YORUMLAR...DAHİ RESSAM SALVADOR DALİ

22 Mayıs 2013 Çarşamba





Sürrealizmin büyük ustası...Salvador Dali...Salvador Dali ile ilgili okuduğum kitaplarda aklımda kaldığı kadarıyla , deli dahi ressam diye anlatılıyordu...Eğer yanlış hatırlamıyorsam , bu ressama da deli dahi ressam denmiştir...Zaten öyle değilmidir...Dahiler biraz deli olurlar...Aslınna bakarsanız  Dali'ye deli değil  çılgın ressam dememiz daha doğru olacak....Yaptığı resimlere bakınız her biri  çılgın bir insanın yaptığı çılgım resimler adeta.....Nasıl bir resim tarzıdır anlaşılır gibi değil...Böyle resimler yapabilmek için kişinin hayal gücünün çok geniş olması gerekir...Bu durumda Salvador Dali' nin hayal etme gücünün zirvesinde bu şahaserleri gerçekleştirmiştir...Bir çok sanatsever Salvador Dali hayranıdır...Sürrealizm akımını benimsmedim fakat , bu tür çalışmalarda yapmıştım..Fakat benim tarzıma uyum sağlamayan bir  akım olduğunu anladım...Ama şu bir gerçeki , gerçeküstücülük akınında resimlerin alıcısı  mutlaka olur..Resim sanatının hangi akımı olursa olsun konun ustaları olan bu ressamlar önemli sayılabilen şahaserler  yaratmışlar...Bu durum Resim Sanatının zenginliğini ve büyüklüğünü gösteriyor..Bu zenginliğe en önemli katkısı olan Salvador Dali için şöyle diyorum...:İyi ki vardın Salvador Dali...Resim sanatına zenginlik getirdin...Çeşitlilik getirdin...Kendini bir çok insana hayran ettirdin..Nur içinde yat , dahi çılgın ressam Salvodar Dali.

Bazen soruyorum kendime , ressamlar niçin resim yapar..Buna verilecek bir çok cevap var..Fakat en iyi cevap sanırım , ressamlar toplum için resim yapar desem yanlış ifade etmemiş  olurum gibi....İster bir ressam kendini tatmin etmek için resim yapmış olsun , ister toplum için yapmış olsun fark etmeyecektir...Çünki , ressamların yaptıkları şahaserler netice yine topluma yönelik kalacaktır.


Ressaam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder