SANATSAL YORUMLAR...: RESİM SEHPASI ŞÖVALE VE RESSAM..

18 Mayıs 2013 Cumartesi



Bir ressamın en sevdiği şey bence resim sehbası yani şövaledir...Şövele üzerinden resim çalışmaları yapmak keyif verir..Eğer resim çalışmaları yapıyorsanız kendinize en kısa zamanda şövale alınız...Bunun tadı bir başkadır...Ayrıca iyi resim çalışmaları yapılmasına katkısı olur...

Tabiki durum böyle olunca bir kaç öneride bulunmak isterim...
Ressamlık hayatım sürecinde hiç bir zaman resim yapmak için şövelenin başına geçmemişimdir...Yani resim yapmak için resim yapmadım...Resim yapmak istediğim için resim yaptım..Bu ikisinin arasında çok fark vardır..Örnek vermem gerekirse , evimde akşam televizyon seyrederken , aniden içime resim yapma isteği oluşur...Nereden çıktı şimdi bu...Vakit çok geç olmaya başladı , uyumam gerekiyor...Resim şövelesinin başına gitmemek için kendimi zorluyorum..Resim yapmak istiyorum fakat bir taraftan da uyumak istiyorum...Ne yapacağım ikisinden birini tercih etmeliyim...Tamam tercihimi yaptım uykuyu seçtim...Yatağa yattım ama gözüme uyku girmiyor , nafile bir çaba içindeyim..Uykum var uyuyamıyorum..Neden , nedeni gayet açık resim yapma isteği verem ilham perileri benim uyumama müsaade etmiyorlar...Olmadı , haydi kalk yataktan oğlum diyorum kendime , bir bakmışım ki şövalenin başındayım..Evdekiler uykularına devam ediyorlar...Ben ise uykuyu terk edip resim yapmaya başlamışım...Durum böyle olunca ,bu durumda çay içmek istiyorum...Çayı da içince uyku isteği tamamern yok oluyor...Artık dünyadan soyutlanıp , resim dünyasında yolculuğa devam ediyorum...Ne zanama kadar sürer bu sürer...Hiç bilinmez...Belkide sabah ezanı okunmaya başlandığında bu resim yapma süreci sonlandırlır...Bazen resim ilham perilerini hiç uygun olnayan zamanda ziyaretime gelerek isteyerek resim yapmamı sağladıkları için hiç şikayetçi olmadım..Zira bu durum çok keyif vericidir...Kısacası  " RESİM YAPMIŞ OLMAK İÇİN RESİM YAPILMAZ , RESİM YAPMAK İÇİN RESİM YAPILIR...Öyle ise ilham perileri siizleri resim yapmaya teşvik etmemişse kendinizi zorlayarak resim yapmayınız..Bu başarısızlık demektir..Ne kadar usta olunursa olunsun , RESİM YAPMAK İÇİN RESİM yapılır...Bu istek herşeye değer ve lezzetli olur.


Ressam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder