SANATSAL YORUMLAR....: DERLEME ( HANZO İSMAİL) RESSAM OLMUŞ...

21 Mayıs 2013 Salı




Derleme...: 

Bizim Hanzo İsmail  Ressam olmaya karar vermiş...Beni çağırdı yanına...Yaptığı resim çalışmasını görmemi istiyor...Mecburen gittim yanına...Yaptığı resim çalışmasını getirdi ve önüme koydu...Dedim ki...Al bu resmi şu karşı tarafta bir yere koy....Yaptığın çalışmaya uzaktan bakmam lazım dedim..Resmini karşı duvara koltuğun üstüne yarlaştirdi...Durdum ve resmin nasıl bir resim olduğunu anlamaya çalışıyorum.

Yapmış olduğu çalışma hemen hemen Fozim akımında olduğunu anladım...Ve şoyle devam ettim..
- Fena sayılmaz hoş görünüyor...
- Fovizm...
- O , dediğin nedir abi...
- Hanzo İsmail...Ressam olmaya karar vermişsin , ama fozimin ne olduğunu daha bilmiyorsun...
- Dediğin fotizim ne işe yara abi...
- Fotizm değil hanzo , fovizm...Yani Türkçesi  " Yırtıcılık " demektir...Senin yaptığın bu resimde fovizm akımında yapılmış bir resim tekniğidir..
- Tamam abi anladım...Vallahi herşeyi yırtarım anasını satayım...Herkesi acayip yırtarım , resimde de yırtarım.
- Bu akım dedipin , elektrik akımı gibi birşey mi...Abi.
- İşin içinde sen olunca galiba elekteik akımına benzeyecek...
- Evelallah elektrik gibi herkesii çarparım resimlerimle de  çarparım..Elleme yaptığım resme çarpar ha seni de..
- Ula Honzo İsmail...Hanzoluğunu resinde de gösterdin ya , brova sana...
- Tabi abi brova bana...Fotizm ressamıyım ...Yırtarım alimallah...

Bizim Hanzo İsmail Fozim akımını çok sevdi...Özellikle yırtıcılık akımı olmasından çok daha fazla memnun oldu...

Tabiki bu anlatığım uydurma bir derlemedir...Gerçekle alakası yoktur..Fozim akımında çok önemli eserler vermiş olan ünlü ressamlara saygı duyarım...Özellikle bu akımın ana temsilcisi Dünyaca ünlü ressam Henri Matisse  olduğuna göre fozim akımını bu derleme ile alaya aldığım kanısına varılmasın...Bir akım tercih etmem gerekiyordu , fozimi seçtim o kadar , başka bir nedeni yok...Yukarıda görülen ysğlı boya tablo Ünlü ressam Henri Matisse tarafından yapılmıştır...Fovizm akımında resim çalışmaları yapan çok ressam mutlaka vardır..Yapılan resin iyisi -kötüsü olur , ama resim akımların kötüsü yoktur..Fozim resim akımı sanatsal olarak  hak etteği yeri fazlasıyla hak etmiş ve kabul görmüştür.


Ressam
Sami Samioğlu
-



0 yorum:

Yorum Gönder