SANATSAL YORUMLAR...: DEPREM YAĞLI BOYA TABLOSU HAZIRLIK ÇALIŞMASI

24 Mayıs 2013 Cuma







Depremden bir çok kimse korkar..Bu korkanların arasında bende varım..Böyle bir yağlı boya tablo yapmak ne kadar doğrudur emin değilim...İnternet bulduğum bu üç fotoğraftan birini konu olarak ele almak niyetindeyim...Daha yapmak  ve yapmamak konusunda karar vermiş değilim....

Elbetteki korkunç sonuçlar getiren bu doğa olayından etkilenmemek mümkün değildir...Binlerce yurtaşımızın ölümü ile sonuçlanan bu deprem vakaları  elbette ki hiç hoş değil..Ama , depremde hayatlarını kaybeden vatandaşlarımızın anısına bu konuda yağlı boya çalışması yapmak istedim...Yukarıda ki üç fotoğraftan birini seçecek olursam , sanırım birinci ilk sırada ki fotoğrafı  komposizyon olarak işleyebilirm..Komposizyon tasarımını yaptıktan sonra yağlı boya olarak çalışmaya başlayabilirim..İlk fotoğrafa baktığımızda  arkasında bulunan evinin yıkıntıları önündeki bu kişi konun ana teması olmalı bence...Sadece evini mi kaybetti...Yoksa sevdiklerinide mi kaybetti...İşte depremin acısını hissettiren bir manzara bu...Bakalım göreceğiz deprem adlı yağlı boya tablo çalışması nasıl olacak acaba...İyi olursa yayınlarım...Beğenmezsem yayınlamam.

Ressam
Sami Samioğlu

( DEPREM ) EVİ YIKILMIŞ AĞLAYAN ADAM YAĞLI BOYA TABLOSU


                                              ( Deprem ) Evi Yıkılmış Ağlayan Adam

Deprem Yağlı Boya Tablo Çalışması Hazırlığı başlığı ile verdiğim bu konuyu inceledikten sonra , üstte görülen deprem ile ilgili fotoğrafı ele almaya karar verdim...Nasıl bir tablo olurdu bilemiyordum..Aslında vahim konulu bir yağlı boya tablosu yapmak çok hoş olmasa da , mesaj niteliğinde olması için bu çalışmayı gerçekleştirdim...Bu tür resimler hayalden de yapılabilirdi fakat ben hayal ürünü resimler yapmayı benimsemiyorum..Daha fazla gerçekçi olması için fotoğrafa bakarak bu konuyu kendi hamurumda yoğurdum ve yaptım...İyi mi oldu , kötü mü oldu sanatsaverler buna karar versinler...Şuda bir gerçektir ki , yapılan çalışmayı öncelikle ressam içine sindirebilmelidir...Bu konuda yaptığım bu  çalışmanın eleştirisini kendime yaparım...Eğer , eleştirilerim doğrultusunda yaptığım bu çalışmayı beğenirsem mesele yok demektir...Beğenmezsem silerim yada imha ederim...Bence fena olmadı sanırım.

Fena olmadı diyorsam , bu yaptığım çalışmaya bir ad vermeliyim...
( Deprem ) Evi Yıkılmış Ağlayan Adam Yağlı Boya Tablosu adını verdim.

Acaba ,  bu tablodaki adam evi yıkıldığı için mi ağlıyor yoksa yıkılan evinde sevdiklerini kaybettiği için mi ağlıyor...Bunu bilemeyiz...Umarım sadece evi yıkıldığı için ağlıyordur.

( DEPREM ) EVİ YILILMIŞ AĞLAYAN ADAM  yağlı boya tablosu iyi bir mesaj olur da , bundan sonra insanların yaşadığı binaları çok sağlam yaparlar.

Ressam
Sami Samioğlu



0 yorum:

Yorum Gönder