SANATSAL YORUMLAR....: BİR DOĞA MANZARASI YAĞLI BOYA TABLOSU Çalışmasını Yapıyordum Aniden Elektrik Kesildi...

30 Mayıs 2013 Perşembe


BİR DOĞA MANZARASI YAĞLI BOYA TABLOSU ÇALIŞMASINDA ANİDEN ELEKTRİK KESİLDİ VE İŞTE SONUÇ...

Yarım Kalmış Bir Doğa Manzarası

Bilgisayarda bir doğa manzarası yapmak istedim ve ArtRage resim programını açtım...Tuval seçimini yaptım , palet düzenlemelerini yaptım resme başladım...

Bu çalışmayı yapmaya öncelikle gökyüzünden başlanır...Bulutlardan başlanır..Niye...Çünkü manzaranın en geri noktasında gökyüzü var...Bulutlar var..Manzara resmine sizlerde başladığınızda gökyüzü ve ufuk çizgisinde olan uzaktan silik görünen dağlar ,tepeler yada her ne var ise , onlar ilk önce tuval üzerinde biçimlendirilir..Dikkat ederseniz yakında  görülenler net olmasına karşın uzaktaki nesneler soluktur..Bu durum manzara çalışmasına derinlik kazandırma yöntemidir...Burada en önemli unsurlardan birisi ise gökyüzene efekt verilmesidir...Yani kullanacağınız renk tonuna bağlı olarak gökyüzünün rekleri soluk olabildiği gibi ,bulutlarında soluk renklerde yapılmasın yanında daha net canlı reklerde yapılması da istenebilir...Bulutların renklerin canlı olması , gökyüzünün soluk reklerle tezat teşkil etmesi sorun çıkartmayacaktır...Örneğin gökyüzünde bazı bulutlar soluk renklerde yapılırken diğer başka bulutlar soluk bulutların önünde olacak biçimde yapılırsa farklı etkilerde efetler oluşması sağlanır..Daha başka bir deyişle , bulutlar arasında yapılan tonlamalar ile bulutlara derinlik kazandırılır..Ama yinede , yakında görünenlerin rekleri kadar çok canlı olmamasına dikkat edilmelidir..Bu sistem çalışma Eprosyonizm kurallarıdır..Eğer çalışmanızı  Expresyonizm etkisinde yapıyorsanız , derinlik verme konusu geçerli olmaz...Tabi ki Fovizm akımda yapılan resimlerde de derinlik hissi verilmesi şart değildir..Eğer siz bir Epresyonist iseniz derinlik verme kabiliyetini ilerletmeniz gerekir...Bunu kazanabilmenin yegane yolu çok resim yapmak ile mümkündür..

Bu bilgileri verdikten sonra , yaptığım  bu çalışmanın anlatıma kaldığım yerden devam ediyorum...Tablo bu hale geldiğinde SAVE kaydı aldım...Çalışmamın başına bir şey gelebilir dedim ve masaüstünde yedeğini aldım..Kaldığım yerden tekrardan manzarayı yapmaya başladım..Artık resmi bitirmiştim..Fena da olmamıştı..İmzamı atmaya başladım ve imzamın sonuna bir nokta koyduğum anda aniden elektrikler kesidi...Eyvahh...Son biçimlendirme yani tablonun son haliyle Save kaydı almama fırsat vermedi elektrikler...İşte yukarıda görülen bu tablo çalışmasının bitmiş hali değildir...Kısacası yarım kalmış ,tamamlanmamış bir tablodur...BİR DOĞA MANZARASI adını verdiğim bu manzara çalışmasına devam edemedim...Bu sebeple tablonun adını değişrmek gerekecek galiba...: YARIM KALMIŞ BİR DOĞA MANZARASI adını veriyorum.

Ressam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder