HAYATIMDAKİ RESİM SANATI

4 Ocak 2013 Cuma


Yağlı Boya ile ilk tanışmam ortaokul birinci sınıfa gittiğim zamana rastlar...

Yağlı boya tabloya tablo yapmaya başladığımda tuval hazırlamasını dahi bilmiyordum...Hazır almak mı...Geçiniz bunu , o zamanlar tuvale verecek param yoktu...Nerede satıldığını da bilemezdim...Evimizde eski bir dolap vardı...Artık iş görmüyordu...Dolabın arkasında kesilmiş 4 parça kontrplak bulunuyordu...Bir tarafında kapı - pencere yağlı boyası ile beyaza boyanmıştı...İşte bunların üzerine çalışmalar yapabilirim  dedim ve onları bulundukları yerden çıkardım...Üzerine sürülmüş olan sentetik beyaz boyanın oldukça kalın ve iyi sürülmüş olduğunu fark ettim..Kırtasiyeden ilk defa aldığım resim boyaları ile çalışmalara başladım...Dört adet kontrplak üzerine , dört çeşit manzara çalışması yaptım...Kontrplak  yağlı resim boyasının yağını çabuk içine çekmediği için , renkler canlı ve çalışması da kolay olmuştu...Annem , Babam ve kardeşlerim hayatımdaki resim sanatına hep destek vermişlerdir...Tabiki yaptığım her çalışmayı ilk gören onlardır...Yaptığım yağlı boya tablo çalışmalarını gördüler ve çok beğendiklerini ifade ettiler...Babam zor bir insandır...Yaptığım bu resimleri o da çok beğenmişti...İlk defa yağlı boya tablo çalışması yapmıştım ve aldığım tepkiler oldukça olumluydu....Babam bir arkadaşına yaptığım bu tablolardan bahsetmiş...Aile dostumuz diyeceğimiz bir kişiydi bu...Kendisi Ressam Eşref Üren ' ile tanışıyorlardı..O  zamanlar Ankara Devlet Resim ve Heykel Sergi Solunun sorumlusu olan Ünlü Ressam Eşref Üren ' e yaptığım çalışmaların gösterilmesini istemiş...Babam da bu durumu uygun görerek , eve geldiğinde bu haberi bana vermişti...Ne diyeceğimi bilemiyordum..Şaşkındım..Ünlü bir ressam benim çalışmalarıma bakacak ve iyimi , kötü mü yapmışım diye karar verecek...Bu duruma hem seviniyor , hemde ürkek ve kuşlu yaklaşım sergiliyordum...Ya , Eşref Üren beğenmedim derse , ne yaparım diye karalar bağlamıştım...Her şey konuşulmuş , görüşülmüştü artık...Geriye dönüş yoktu...Bu dört yağlı boya tabloya başladığımda sonucun buraya varacağını hiç bilemezdim...Nihayet gün geldi...Babam , ben ve erkek kardeşimle birlikte Kızılay Zafer Pasajında olan Devlet Resim ve Heykel Sergi Solunu istikametinde yol almaya başladık...Sergi salonun kapısında babamın arkadaşı bizi bekliyordu...Hep beraber içeri girdik...Salonda çeşitli ressamların yaptığı eserler de sergileniyordu...Ressam Eşref Üren ' in bulunduğu odaya doğru giderken birden durdum...Baba...ben gelmeyeceğim..Ya yaptıklarımı beğenmez ise , moralim çok bozulur , en iyisi mi , hiç değilse yüzüme söylememiş olur, dedim..Onlar gittiler..Bende sergiyi geziyordum..Ama , tablolara mı bakıyorum , yoksa tablolar mı bana bakıyor anlamış değildim..Sanırım beş dakika aradan geçmişti...Kardeşim koşturarak bana doğru geliyordu...Abi gel , Eşref Üren seni görmek istiyor..Babamı  da kızdırma dedi...Artık hiç bir şey düşünemiyordum..Sanki robot gibiydim...İçeri girdiğimde Ressam Eşref Üren'in elini öptüm ve bir kenara doğru çekilmek istedim , elini omuzuma koydu ve bana dedi ki...:  Yaptığın bu çalışmaları beğendim , sende yetenek var...Ama , bu çalışmaları hayalinden yapmışsın....Bende kafayı evet dercesine salladım..Ve sözlerine şöyle devam etti...Bundan sonra hayalinden resim çalışmaları yapma...Etrafında ne görüyorsan , gördüğün şeylerin resmini yap , bu daha gerçekçi olur..Resim sanatının ilk kuralıdır bu ...Demişti. Evet bu yaşadığım , Hayatımdaki Resim Sanatının en stresli ve aynı zamanda en keyifli yaşantısıydı...Çok mutlu olmuştum..Çünkü Eşref Üren resimlerimi beğenmişti...Bundan güzel ne olabilirdi ki...Ressam Eşref Üren , Hayatımdaki Resim Sanatına dört elle sarılmamı sağlanmıştır...Bunun için hayalimden resim yapmayı terk ederek , ister fotoğraf olsun , ister çevreye bakarak olsun resim çalışmaları  bir yerlere bakarak yapmaya başladım.....Artık yaptığım çalışmalar içime sinmeye başlamıştı...Askere gittim , Hayatımdaki Resim Sanatına orada devam ettim...Orada da Alayın baş ressamıydım...Yeteneği olan diğer erleri de etrafımda toplayarak bir grup oluşturdum...Komutanımız  askeriyenin ne kadar resim ve çizim işi varsa bana veriyordu..Oluşturulan grubun sorumluluğunu bana vermişlerdi...Yapılacak işleri anlatıyor ve organize ediyordum...Dağıtım öncesi beni bırakmak istemediler...Ama ben sivil ressam olmaya karar vermiştim...Evlendim ve resmi kurumda çalışıyordum..Resim ile alakası olmayan bir iş olduğu için , çok fazla resim yapamıyordum..İşten ayrıldım ve tamamen kendimi resim yapmaya verdim...Özel iş yerlerinden siparişler almaya başladım...Artık profesyonel ressam olmuştum..Şimdi emekliyim...Hayatımdaki Resim Sanatı beni hiç bir zaman terk etmedi...Bende onu terk etmedim...


Ressam
Sami Samioğlu



Resim Çalışmalarında Farklı Etki Araştırması....



İstanbul Boğaz Köprüsü Yağlı Boya Tablosu


Yukarıda yazdığım başlığın ne anlamına geldiğini izah etmek isterim...Bunun anlamı , resim çalışmalarınızda kesinlik ile biliniz ki  önünüze koyduğunuz tuvalin cinsi ve dokusu farklı çalışmalar yapmanıza olanak sağlar....Bunu bir çok kez denedim ve bizzat şahit oldum...Sürülen yağlı boyanın  yağını tuval içine çeker ve renk üzerinde ve fırça vuruşlarında zorlular yaratır...Eğer tuval bezinin astarı iyi sürülmemiş ise bu olay daha da fazla gerçekleşir...Böyle bir durumda , yardımcı resim malzemesi olarak hariçten resim yağı takviyesi yapılması ile sorun biraz olsun telafi edilir....ArtRage resim programında böyle bir sorun ile hiç karşılaşılmaz...Ayrıca bu programda tuval seçimi ve tuval dokusu özelliklerinin her birini ayrı , ayrı denemek ile çok farklı etkilerde olabilecek güzellikte çalışmalar yapılabilir...Bu programın üstün özelliklerinin olması , ArtRage programını cazip hale getiriyor...Bence deneyiniz...Memnun kalacağınızdan eminim....

Ressam
Sami Samioğlu

2 yorum:

mamila dedi ki...

Merhaba,sizi tesadüfen buldum.sanatla özellikle de resimle ilgilenen kişileri takip ediyorum. Bende alaylı ressamlardan biriyim. Nasıl bir tutku olduğunu çok iyi bilirim.Çalışmalarınızı beğendim ,bilgisayarda nasıl olduğunu bilmiyorum ,galiba sizde öğreneceğiz.Esen kalın.

Sami dedi ki...

Çalışmalarımı beğenmiş olmanızdan dolayı teşekkür ederim...Resimle ilginen kişileri, bende takip ederim...Sizin çalışmalarınızı görmek isterdim..." SANATSAL YORUMLAR " Blog Sitemde bu konuda yeni bir sayfa açmayı düşünmekteyim..Eğer yaptığınız çalışmaları göstermek ve yayınlamak isterseniz, bu konuda gereken hazırlıkları yapar ve yayınlarım...Yaptığınız çalışmaların adını ve yapılan çalışmayla ilgili açıklamalarıda yazabilirsiniz..Bu teklifim resim çalışması yapan diğer sanatseverler için de geçerlidir..

Bilgisayar programı vasıtasıyla yağlı boya tablo çalışmaları yapmak çok daha farklı resim çalışmalardır..Teknolojiden faydalınıldığı bu dönemde ,resim çalışmalarının bilgisayar ortamında da yapılabileceğini anlatmaya çalıştım..Tabiki resim yapma programı ile bilgisayarda gerçekleştirilen bu çalışmaların iyi ve güzel olabilmesi için , resim yapma programınım çok iyi bilinmesi şarttır...Bu konuda eğitici ve öğretici bilgileri vermeye devam edeceğim..Umarım yararlı olur.
Sizde esen kalınız.

Ressam
Sami Samioğlu

Yorum Gönder