BİLGİSAYARDA YAĞLI BOYA TABLO NASIL YAPILIR RESİMLİ ANLATIM

21 Ocak 2013 Pazartesi


BİLGİSAYARDA YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASININ RESİMLİ OLARAK ANLATIMI

Bu resmi internetten buldum..Özellik ile aramış değilim...Tabiki alıntıdır..Bu resimin sahibinden izin almadım..Şimdi izin istiyorum..Yok izin vermiyorsa , bilgisayarımdan ve kayıtlarımdan silip atmak benim için hiçde zor olmaz...Şimdi gelelim konummuza...Bu resime bakarak , bilgisayarda yağlı boya tablo çalışması yapacağım...Ve bunu adım , adım resimli olarak anlatacağım...Bu çalışmamın sonucunda çok farklı ve bu resimden oldukça farklı bir görüntü oluştuğunu göstermek istiyorum...Öncelikle bilgisayarımda olan ArtRage resim programını açıyorum...Tracing butonuna tıklıyarak bu resmi seçili yaparak " Aç " düğmesine basıyorum...

Bilgisayarımda olan bu resmi hedef göstererek tuval üzrerine yerleştiriyorum...Tabiki silik olarak...


Resmin tuval üzerine görüntüsü silik olarak yerleşti...Yapılacak olan resmin küçük orjinal halinine bakarark bu çalışmayı yapmamız gerekiyor...Bu işlemi de yapalım...Bu işlemi yapabilmek için ekranın sağında bulunan " Refs " butonuna tıklıyorum....


Refs butonuna tıkladım ve ekrana gelen diyalog kutusundan aynı resmi hedef göstererek açıyorum...


Örnek resmin net görüntüsü ekrana küçük boyutlu olarak geldi...Bu resime bakarak bu çalışmaya başlıyacağım...


Tuval üzerinde boyayı mause yardımı ile , artrage programında verilen bu fırça ile boyamaya başladım...İşe gökyüzünden başlamam gerektiği için , öncelikle gökyüzü efektlerini yapmam gerekiyor...Resimdeki gökyüzü efektlerinden farklı olmasını istediğim için , bulut efektlerini farklı yapmaya çalışacağım...Çünkü resim ile aynı olmasını istemiyorum..





Yukarıda görüldüğü gibi tablo çalışmasını tamamladım....Çok iyi bir çalışma olduğunu iddia edemem fakat böyle bir fotoğraftan ancak bu kadarı olur....Bunu yapmamım tek sbebi örnek olması içindir...Yani yağlı boya tablo çalışmasına konu olan manzara fotoğrafınına bakarak  renkleri  değiştirerek kendinizden de bir şeyler ilave ederek farklı çalışmalar yapılabilir...Yapmış olduğum bu çalışma , fotoğraftan çok daha farklı olduğudur..

Ressam
Sami Samioğlu

2 yorum:

Kurabiye Canavarı dedi ki...

Bence gayet başarılı olmuş, ellerinize sağlık :)

Sami dedi ki...


Teşekkür ederim.

Ressam
Sami Samioğlu

Yorum Gönder