BİLGİSAYARDA RESİM ÇALIŞMALARI VE CANVAS UYGULAMASI

23 Ocak 2013 Çarşamba


Bilgisayar ortamında, Yağlı Boya Tablo Yapma Programı olan ArtRage Porogramı vasıtasıyla yapmış olduğum çalışmaların bilgisayarımda ve internette ile sınırlı olmasını istemiyorum...Bu sebep ile Canvas Baskı konusunda araştırma ve incelemelere başladım...İnternette yaptığım ilk araştırmalarıma göre, tesbit ettiğim ilk olumlu bilgi Canvas Rulo Baskı olmuştur...Gerçek tuval üzerine yapılmış baskıda fotoğraf baskısı oldukça kaliteli görünüyor...Yağlı boya olan bir baskıda çok iyi bir görüntü vereceği kanaatindeyim...Şimdi gelelim konun en alıcı noktasına...:

Blgisayar ortamında yapılan resim çalışması tekniğine ben bir ad vermiştim....!

PCyonizm tekniği veya akımı....Eğer bilgisayarda yapılan resim çalışmalarında gözle görünür ilerleme yapılmışsa , Artık PCyonizm Akımı veya Tekniğinin varlığı var demektir...Ben var olduğunu ve kendini ispatladığına inanıyorum....

Bu aşamaya gelindiğinde , bilgisayar ortamında yaptığım yağlı boya çalışmalarının bilgisayar ve internete olan kayıydıyla sınırlı kalmaması için ,yaptığım çalışmaları Canvas Baskı ile farklı bir platforma taşımak istiyorum...Gerçek tuval üzerine aktardığım bu çalışmalarımın üzerine nat ,yarımat veya parlak vernik uygulayarak şaseye gererek sergilemek kararındayım...Vernik uygulamasını zaten gerçek tuval üzerine yağlı boya veya akrilik boya ile yaptığım çalışmalarımda kullandım..Bilgisayar ortamında ve Canvas Baskı üzerine de uygulamamda hiç bir sakınca yoktur..

Bu konuda ilave etmek istediğim önemli bir tesbit var...Bilgisayarda resim yapma programı vasıtasıyla oluşturulan resim çalışmaları , mauseyi bir fırça gibi kullanarak el yordamı ile gerçekleştirimesi önemlidir..

Eğer yapılmak istenilen çalışmalara , Phoshop fotoğraf programında olduğu gibi , çalışmalara veya fotoğrafları yağlı boya tabloya dönüştüren yardımcı bir program uygulamaları kullanılmış ise , bu tür yapılan resim çalışmalarının hiç bir değeri yoktur...Zaten Phoshop programı veya buna benzer programlar ile yapılan ve dönüştürü özelliği bulunan bu uygulamaların çalışmalarına baktığımızda , bu programlar ile çalışmaların yapıldığı net olarak anlaşılır...Kısacası ArtRage resim programında yapılan yağlı boya tablo çalışması eğer mause eli ile yapılmışsa bu iki çalışmanın arasındaki fark apaçık görülücektir...

Emek ve göz nuru verilerek yapılan dürüst resim çalışmalarının kalitesi ve değeri bir başkadır...Bu tür çalışmaların bilgisayar ortamında yapılması ile netice değişmez.

PCyonizm, bilgisayarda yapılan resim çalışmalarının adıdır...Ben bu adı verdim ve benimsedim...İster kabul görsün veya görmesin , bu fikrim ve kararım değişmeyecektir.



Bu konuda araştırma ve incelemelerim devam ediyor...


Ressam
Sami Samioğlu

2 yorum:

Ali Degismis dedi ki...

Merhaba bu tür projeler gerçekten çok güzel umarımprojeniz beklenen ilgiyi görür

Web Tasarım Firma Sitesi site satın al
siteler mobilya

Sami dedi ki...


Teşekkürler Ali Bey...Dediğiniz gibi beklenen ilgiyi görür..Fakat ilgi görmesinden daha önemlisi bilgilendirmek ve yardımcı olmaktır.Umarım faydalı olurum.

Ressam
Sami Samioğlu

Yorum Gönder