YAĞLI BOYA PORTRE YAPMAK İSYEYENLER

12 Aralık 2012 Çarşamba


PORTRE ÇALIŞMALARININ PÜF NOKTALARI.....

Portre çalışmasına heves edenler için , yağlıboya portre çalışmalarının ince ve hassas ve bir o kadar da önemli deteylarından bahsedeceğim....

Öncelikle portresi yapılacak kişinin bana göre bir fotoğrafını temin edin...Canlı portre çalışması yapmak hem ressamı hemde portresi yapılan kişiyi sıkar ve rahatsız eder...Fotoğraftan çalışmak en doğru olanıdır...

Bildiğimiz kadarıyla fotoğraflar genellikle küçüktür...Tuval üzerine kurşun kalem ile büyütme yapılarak yapılması gerekir...Fakat bu büyütme işleminde çok ustalaşmış olmak gerekiyor....Eğer tuval üzerine portre çalışmasının eskizi ve büyütmesi doğru yapılmaz ise , portre çalışması , portresi yapılan kişiye benzemeyebilir...Burun , göz ve ağızda en ufak yanlışlık  büyütmesi portreyi benzemez durumuna getirir...Yani kısacası tuval üzerine kara kalem büyütme işlemi çok dikkat ve önem gerektiren bir çalışmadır...Eğer kara kalem ile büyütme işlemi doğru yapılırsa yağlıboya portre çalışması da bir o kadar güzel olur...Eğer daha basit bir yol istiyorsanız işte size büyütme ve tuval üzerine eskiz çalışmasının işte basit yolu....:  Fotoğrafı portre çalışması yapılacak tuval ölçüsüne gelece biçimde siyah - beyaz fotokopide büyüttürünüz....Fotokopi kağıdı ile tuval arasına karbon kağıdı yerleştirip portre çalışmasının temelini oluşturan göz , kaş ,kulak , ağız , çene yapısı ve boğaz da dahil olarak kafanın saçlar ile birlikte orijinal nizampajını tuvale aktarınız...Bunun için yazmayan bir tükenmez kalem kullanmak gereklidir....Karbon kağıdı vasıtası ile portrenin ana hatları belirlendikten sonra , fotoğrafa bakarak bir kez kurşun kalem ile açıklık - koyuluk değerlerini , gölgeleri tanzim ediniz....Portre çalışmasında yüzde oluşan açık ve koyu ten rengi ve gölgeler portreye canlılık verecektir...Kara kalem büyütme ve rütüşlar neticesinde kara kalem olarak benziyor mu , karşısına geçip biraz uzaktan bakınız..Eksik yada yanlış yerleri düzeltiniz...

Artık yağlı boya ile portre eskizimizi boyayalım....Öncelikle ten rengini hazırlamamız ve bulmamız gerekiyor...Beyaz yağlı boya içersine az bir kırmızı kattığımızda pembenin tonları elde edilir.... Eğer bu hazırladığımız pembe ton içersine çok az sarı katar isek gerçek ten renginin tonlarını elde ederiz...Her insanın ten rengi farklı olduğu için , koyu veya açık ten yağlı boya hazırlayarak boyamaya başlayabiliriz....Peki portrede boyamaya nereden başlanmalıdır diye sorulursa , bende derim ki alından başlayın....Önce açık ten olan yerlerden boyama yapın...Daha sonra bu ten rengi içersine az kahverengi koyarak koyu ten rengini elde edin ve , alında yanaklarda , göz kapaklarında ve bilhassa çenede görülen gölgeleri  koyu ten rengi ile boyayın....Burada dikkat edilmesi gereken açık ten boyanmış yerde , koyu ten ile sınırı olan sırıtan bu renk keskinliğini fırçamıza boya sürmeden tatlı geçiş yada iki farklı ton boya arasındaki keskinliği öldürmeniz gerekiyor ki göze batmasın....Bir portre çalışmasına yüzdeki canlılığı  veren gölge ve ışıktır..Gölge , ışık nasıl yapılır... Açık ve koyu ton renkler ile yapılır...Gözler ve ağız çok önemli....Yüzde ki çizgiler gözün kenarındaki kırışıklıklar , dudak biçim ve rengi portresi yapılan kişinin özel yanlarıdır..Bunların çalışmasını yaparken çok hassas olunmalıdır...En son saçlar boyanmalı....İnce bir fırça ile , kişinin saç biçimine göre saçlar adeta taranır gibi boyanmalıdır....En sonra arka fon boyama....Bu bittiğinde fon arkası ile saçların  bitimindeki rütüşlar ince fırça ile yapılmalıdır...

Gözü boyarken dikkat...Önce beyazın içersine çok az siyak katın ve koyu olmayan bir gri elde edin...Gözün beyaz kısımlarını öncelikle boyayın...Göz bebeği....Biz kahverengi olduğunu var sayalım...Göz hangi renk olursa olsun , ortadaki göz bebeği hep siyahtır...Göz bebeğinden sonra en iri olan kısım ise kahverengi , yeşil , mavi veya ela olur....İşte göze yağlıboya portrede en önemli canlılığı veren püf noktası...Siyah olan  sağ sol veya üst kenarına , gözün fotoğraftaki benzerine göre çok ince fırça ile beyaz bir nokta koyun...İşte bu nokta göze müthiş bir derinlik ve güzellik katar...Burun deyip geçmeyin...Burnun altta orta kısmına yine beyaz bir boya noktası kondurun...Burun canlanacak ve gerçeğini aratmayacaktır...Bu parlak noktalar çenede de ve kulakta da olabilir...Fotoğrafta varsa yapınız....İyi olur....Saçlarda da bu beyaz boya ile ışık yansıması  kondurularak saçlara canlılık kazandırılır...

Portre çalışmaları zevklidir ve güzeldir...İlgi duyanlara tavsiyem olur.

Yukarıda görüle yağlı boya portre çalışmasını  bilgisayarda resim yapma programı olan ArtRage programı ile gerçekleştirdim...


E-Mail Adresim.....:   olg.ressammaz@gmail.com


RESSSAM
Sami Samioğlu

27 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel açıklamanız için teşekkürler. Artrage ile yaptığınız çalışma ise mükemmel görünüyor. Çok faydalı buldum bu yazıyı, tekrardan teşekkürler iyi günler.

Sami dedi ki...

Yorumunuz için bende çok teşekkür ederim..Elbette resim sanatı ile uğraş verenlere faydalı olmak amaçlarımdan biridir..Faydalı olabildiysem memnunluk duyarım...Hayırlı çalışmalar ve iyi günler diliyorum.

Ressam
Sami Samioğlu

saliha barut dedi ki...

gerçekten benim için de çok aydınlatıcı oldu, yağlı boyaya yeni başladım sayılır, manzarada yapıyorum ama portreden hep kaçıyordum ten rengi ve hangi kısımlar önce boyanır kafamda netleştirememiştim, çok teşekkür ederim

Saliha

Sami Samioğlu dedi ki...

Yağlı boya portre çalışmaları benin de ilk zamanlarda zorlandığım konulardı..Ortaokulda kara kalem portre çalışmaları yapıyordum..Ama yağlı boya portre çalışmaları kara kalem kadar kolay olmuyordu..Araştırmalar , deneme çalışmaları ile kendimi bu konuda geliştirdim..Dediğiniz gibi ten rengini tutturmak zor geliyordu..Çok zaman önce portre konusunda ustalaştım...Bildiklerimi de anlatmak benim için zor değildir..Yardımcı olduğum için memnun olduğumu belirtmek isterim..Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Ressam
Sami Samioğlu

berkay öztürk dedi ki...

Siteniz çok güzel, ben de karakalem çiziyorum ama yağlıboya portre hang sıralarla yapılıyor diye merak etmiştim. Sizin sayenizde öğrendim :)

Sami Samioğlu dedi ki...

Öncelikle çok teşekkür ederim...Portre konusunda size yardımcı olabildiysem bundan memnunluk duyarım..Portre konusunda ilerleyen zaman içerisinde daha da fazla bilgiler vermeye gayret edeceğim..Ve portre çalışmaları yapan ünlü ressamların çalışmalarından örnekler vermek suretiyle daha farlı anlatımlar yapabilirim..Bu durum bir çok sanatsever için önemli bilgiler içerikli olacaktır..Portre çalışmalarınızda size başarılar diliyorum.

Adsız dedi ki...

hocam ben amatör olarak kendim yaylı boya çalışıyorum fakat sadece hazır tuvale çalışmıyorum resim yapmayı bi nevi tutku haline getirdim ne bularsam üzerine resim yapıyorum kabaktan tutun ahşap nesnelere kadar fakat sıkıntı şu ki yaptığım portreler fotoğraf kıvamından ziyade karikatür gibi oluyor çizdiğim kişiyede bizzat benziyor fakat gerçeklik boyutunu tam olarak veremediğimi hissediyorum bu da gölgelendirme ya da tonlama kaynaklanıyor diye düşünüyorum yaptığım portrelerden en iyisi bile animasyon karakterler gibi duruyo siz bu konuda ne düşünüyorsunuz manzarada daha iyiyim onlar daha gerçekçi portredeki bu eksikliğimi nasıl giderebilirim bi de izlediğim videolarda resim yapanlar alt fona beyaz bi boya sürüyolar bu bildiğimiz yağlı boya mı?

Sami Samioğlu dedi ki...

Evet , resim yapmayı ne kadar çok sevdiğiniz anlaşılıyor..Bende öyle sizin gibi her şeyin üzerine resim yapardım..Portre çalışmaları yapmak her kişiye göre değişir..Kolay olan çalışma türü değildir , elbette ki zorlukları olabiliyor..Portre çalışmasının asıl temeli kara kalem ile yapılan çalışmalardır..Portre ustalığı hususunda gelişmeyi sağlayan kara kalem çalışmalarıdır..Bende portre yapmaya kara kalem ile başladım..Kara kalem portre çalışmasında kaliteli ve orta yumuşaklıkta olan resim kara kalemleri tercih edilmelidir..Önce çok hafif ve koyu olmayan bir tonda portrenin kara kalem ile ana hatlarını çiziniz..Biraz ileriye gidip karşısına geçip bakınız..Uzak ve makul bir seviyeden yapılan hatalar varsa çok daha iyi anlaşılır..Bu hatları tespit edip düzeltiniz..Bundan sonra kara kalemi istediğiniz tonlarda kullanmaya başlarsınız..Gölge işini en sonraya bırakınız..Diyelim ki çene kısmını çizgi ile belirlediniz...Tabiki bu çizginin altında ve üstünde gölgeler vardır..Alt kısım da gölge çok daha fazla olabilir..Çene çizgisinin üstünde ise çok hafif bir göle vardır..Bu durumu kalemin siyah veya gri renk tonları ile bu gölgeler yapılır..Gölge yaparken kalemin açısını yani kalemi aşağıya doğru yatırıp geniş çizimli olmasını sağlayarak gölgeleri yapınız..Koyu ve açık ton gölgeler arasında geçişleri yumuşatmak için parmaklarınızı kullanmanızda sakınca olmaz..Parmaklar kara kalem çizimlerinde çok işe yarar ve etkili efektler oluşmasını sağlar..Önce kara kalem portre çalışmalarında gerektiği kadar iyi çalışmalar yapmayı öğrendikten sonra yağlı boya portre çalışmalarına başlamanız da fayda vardır..Elbette yağlı boya portre çalışması kara kalem çalışması gibi kolay olmaz ama zamanla bu konuda da tecrübe edinilir.
Videolarda izlediğiniz tuval üzerine sürülen beyaz madde , resim çalışmalarında hızlılık kazandırmak için yapılır..Bu madde , resim malzemeleri satan iş yerlerinde bulunur..Resim boyasının geç kurumasını ve birbirine karışmasında ve üst üstte boya kullanılmasında etkili olur..Ünlü ressam Bob Ross ' un bu tekniği bulduğu ve hep bu teknik ile çalışmalar yaptığını bir çok kişi bilir..Şu an adı aklıma gelmedi ama , wet - ıslak tuval , ıslak boya tekniği gibi bir şey olsa gerek..Web de bu konuda bilgiler verilmiştir.

Not..: Gölge ve ışık bir resim çalışmasında , özellikle portre çalışmalarında çok gereklidir...Düz çizgi biçimli portre çalışmalarına mutlaka gölge verilmelidir ki o zaman animasyon karakterli portre olmaktan kurtarılır..Ve ayrıca portre ana hat çizgileri ve diğer içi çizgileri sert ve kalemi bastırarak çizgi yapmayınız..Bu hoş olmaz..Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Ressam
Sami Samioğlu

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim hocam söylediklerinizi not aldım aslında başta kara kalemle başladım 2b ile başladım yetmedi kömür kalemle sürdürdüm sonra kuru söğüt dalını yakarak kömür kıvamına getirip kara kalemde gölge ağırlıklı calısmalarımda kullandım sert çizgi nerdeyse hiç kullanmıyorum kara kalemde tonlama gerekirse parmaktan ziyade pamuk kullanıyorum resmen sis görüntüsü veriyo yağlı boyaya resimlerimi gören bi ressamın ısrarıyla başladım 6-7 yıl önce başladım görenler tatmin oluyo resimlerden ama beni tatmin etmiyor sizin çalışmalarınızı inceledim özgün ve çok uyumlu tonlamalarınız ama benim sizin çalışmalarınızda asıl dikkatimi çeken yaptığınız portrelerde ifade ve duygu çok iyi verilmiş hocam çalıştığınız tonlar bile direkt o duyguyu yansıtıyor

Sami Samioğlu dedi ki...

Anonymous....İfade konusunda yorumunuz için teşekkür ederim..
Eğer bana yapmış olduğunuz kara kalem ve yağlı boya portre çalışmalarınızın çekilmiş resimlerini gönderebilirseniz yakından inceleme fırsatım olur..Ve resimleri gördükten sonra bu konuda gerekenleri açılarım , daha fazla yardımcı olurum..Elbette ki portre çalışmalarında yüz ifadesini vermek çok önemlidir..En kısa zamanda bir iki çalışmanızla ilgili resim gönderdiğinizde durum tespiti daha yapar ve yorumlarım..Başarılar dilerim...Selamlarımla.

Sami Samioğlu dedi ki...

Portre konusunda bir şey daha açıklamak isterim..Bir portre çalışmasında kişinin yüz ifadesini veren önemli unsurlardan bir de yüz çizgileridir..Kızgın olan bir yüz ifadesinde oluşan yüz çizgileri ile gülümseyen bir yüz ifadesinin çizgileri farklıdır..Bu farklılığı resim yaparken çok dikkatli ve noksansız yapılması gerekir..Öncelikle kağıtlar üzerine gülen , ağlayan , şaşkın bakışlı , korkmuş , sevinmiş yüz ifade fotoğraflarını internet üzerinden temin edip onlara bakarak eskiz çalışmaları yapınız...Bu eskiz çalışma portrelerinde , baktığınız fotoğrafta ki kişiye benzetmek için çaba sarf etmeyin ,sadece ifadeli yüz çizimleri oluşmasını sağlayın..Bu tür eskiz çalışmaları portre çalışmalarında daha iyi ve etkili yüz ifadeli çalışmalar olmasını sağlayacaktır.

sanatsal dedi ki...

Çok yararlanacığım bilgiler edindim güzel bir anlatım diliyle verdiğiniz bu bilgiler için size çok teşekkür ediyor saygılar sunuyorum..Fatma Çırpan

Sami Samioğlu dedi ki...

Ben de size çok , çok teşekkür ediyorum Fatma Hanım....Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Ressam
Sami Samioğlu

Mustafa ŞEN dedi ki...

Resim bittikten sonra tuvalin kenarları kirleniyor ya ne yapmamız gerekiyor hala emin değilim. Tek renk mi yapmalıyım yoksa resmin renklerine göre mi boyamalıyım acaba?

Sami Samioğlu dedi ki...

Çok önemli bir konuya değindiniz ..Bu konuda bildiklerimi anlatacağım..
Tuval kenarlarına taşan boyaların tuval kenarlarını kirletmesi durumu can sıkıcı bir görüntü verir ve göze hoş görünmez..Tuval kenarlarının kirlenmesi durumunu ben de hiç sevmediğim için bu konuda çözüm arayışına girdim..Çözümü gayet kolay..Tuval kenarlarının resim boyaları ile kirlenmemesi yani temiz görünmesi için tuval kenarlarına ambalaj bandı veya iyi yapışan band ile yapıştırın..Bandın tuval kenarlarına iyi yapışmış olmasına dikkat edin..Çalışmaya başlandığında tuval kenarlarına taşan boyalar band üzerinde kalacaktır..İşiniz bittiğinde bandları çıkartın , böylelikle tuval kenarları boyalarla kirlenmemiş olur..Bu sorunun bir başka çözümü yok , en iyi çözüm tuvalin dört bir kenarına kenar bandı uygulamas ile yapılır.
AÇIKLAMA..: Bandın eni tuvalin kenar eninde olması iyi bir band yapışması sağlar..Kolay gelsin.

Ressam Sami Samioğlu

Yusuf Saçan dedi ki...

Merhabalar hocam öncelikle çalışmalarınızı buradan göz atma olanağı buldum gerçekten çok beğendim. ben siyah beyaz bir portre çalışmasına başlayacağım bu konuda tavsiyeleriniz nelerdir bir de ben önceden tuvali siyaha boyamış bulunuyorum siyah üzerine beyaz çalışmak nasıl olur şimdiden teşekkürler :-)

Yusuf Saçan dedi ki...

Merhabalar hocam öncelikle çalışmalarınıza buradan göz atma olanağı buldum gerçekten çok beğendim. Ben siyah beyaz bir portre çalışmasına başlayacağım bu konuda tavsiyeleriniz nelerdir o gri tonlarını nasıl elde ederim? bir de ben önceden tuvali siyaha boyamış bulunuyorum siyah üzerine beyaz çalışmak nasıl olur şimdiden teşekkürler :-)

Sami Samioğlu dedi ki...

Merhaba Yusuf bey...
Öncelikle çalışmalarımı beğendiğiniz için teşekkür ederim.
Porte çalışmaları iki türde yapılır..Biri kara kalem ile yapılır ki bu portre çalışması siyah beyaz portre çalışması için idealdir..Diğer resim boyaları ile rekli olarak yapılmasının yanın siyah-beyaz boyama ile yapılması da mümkündür..Tuvali önceden siyaha boyamanız iyi netice vermez..Bu konuda bende tuvali siyaha boyamak sureti ile bazı deneme çalışmaları yapmıştım..Yaptığım bu tür çalışma bana göre çok berbat bir çalışma olmuştu.Kısacası iyi netice vermemişti..Tuvali siyaha boyamayın bence..Beyaz zemin üzerine siyah boya ile portre çalışması yapınız..Ayrıca siyahı kim yerde koyu ton kimi yerde açık ton boya ile yapınız..Örneğin portre de saçlar tam siyah olur aralara gri çizgiler yerleştirirse derinlik ve canlılık elde edilir ve bir saç boyaması yapılmış olur..İnsan yüzünü siyah beyaz olarak kabul edersek bu durumda bir insan yüzünde siyahın ve grinin tonları bulunur..Kaş siyah olurken burun kısmını grinin tonları verilirse canlı bir burun yapılmış olur..Ama " ben gri tonu kullanmak istemiyorum sadece beyaz ve siyah olarak yapmak istiyorum " diyorsanız , yaparsınız..Bu türde Atatürk ' ün siyah beyaz portre çalışmaları vardır..Siyah beyaz Atatürk portresi bu konuda size fikir verebilir.
Kesin ifade ile açıklıyorum ki siyaha boyanmış tuval üzerine beyaz boya ile çalışma yapmak zor olur.Beyaza boyanmış tuval üzerine siyah boya ile çalışma yapmanızı öneriyorum.

Ressam Sami Samioğlu

Sami Samioğlu dedi ki...

Boya elde etme konusunda ayrıca bilgi vereyim..
Siyah çok + az beyaz = Gri
Beyaz çok + az siyah = Açık gri
Gri renk siyah ve beyaz boya ile elde edilir.

Ressam Sami Samioğlu

Yusuf Saçan dedi ki...

Vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkürler Sami Hocam. Uygulamaya geçtim bile. :-)

Sami Samioğlu dedi ki...

Başarılar dilerim.

Adsız dedi ki...

Hocam verdiginiz bilgiler icin tesekkurler... Ben de portre calismayi seviyorum. Ancak sari sac rengini bulamiyorum. Küllü sari veya bebek sari sacini bulamiyorum. Hangi renkleri ya da kac numarali boyayi kullanmaliyim...

Sami Samioğlu dedi ki...

Sarı saç denildiğinde Atatürk ' ün saçlarını örnek alabiliriz..Atatürk ' ün saçları altın sarısı gibiydi..Yada ben öyle biliyorum...Bir çoğunuz biliyorsunuzdur..Siyah saçı olan bazı kadınlar veya kızlar saçlarını sarıya boyatırlar..Tabi ki bu saç boyama , kişinin öncesinde kendinde doğal olarak bulunan sarı saçlar gibi olmuyor..Allah ' ın verdiği doğal sarı saçlar bir başka güzeldir..Sonradan boyama yapanların saçları doğal sarı saç gibi görünmüyor..Biz bu sonradan sarı olarak saçını boyayanları bir kenara atmamız yerinde olacaktır..Doğal sarı saç özelliğine göre bir portre çalışmasında sarı saç rengini nasıl verebiliriz buna bakalım..Öncelikle ana renk olarak sarı renkli boyanın olması şarttır...Sarı boyanın içerisine çok az kırmızı ve çok , çok az siyah katalım..Bu karışımda açık tonda kahverengini elde ederiz..Kırmızı az , siyah biraz çok olursa koyu kahverengi elde ederiz..Bu karışımları önce bir yapın yani hazırlayınız..Sonra tüpten çıkan hali ile sarı boyayı palet resim paleti veya her hangi bir cam gibi yüzey üzerine belirli bir miktarda sıkınız...Cam , plastik , mika gibi yüzeyler üzerinde bu karışımlar hazırlanmalıdır..Bu nesneler de resim paleti vazifesini görür..Saçların açık ve ışık vuran kısımlarına sarı rengi aynen uygulayınız..Saçlar tel , tel yapılması gerekir ki , açık tonda olan kahverengi boya ile saçlarda olan açık ton kahverengi gölge kısımlarını boyayınız..Koyu kahverengi boya ile daha koyu olan gölge kısımlarını ve açık kahverengi ve sarı olan bölümlerde aralara bu koyu kahverengi boyayı sürünüz..Saç teli gibi görünmesini sağlayınız..Sonrasında sarı olan saç bölümlerinin ortalarına beyaz ile saç teli gibi ışık veriniz..Zamanla eliniz alışacak ve en iyi sarı saç nasıl yapılır öğrenirsiniz..Biraz deneme çalışmaları yapınız..İnternette sarı saçlar ile ilgili resimlere bakınız..Bu resimler size yol gösterecektir..Başarılar.

Ressam Sami Samioğlu

Ayse Kilinc dedi ki...

Merhabalar bilgiler için tesekkürler.Emeğinize sağlik.Bende şuan bir yağlı boya portre yapıyorum.Ama ten rengine koyuyla başladim esmeri bulmak için.Çok koyu kaçtı dün aksam yaptim kurumustur bugun düzeltmeye calisacagim nasil yapabilirim?

Nil dedi ki...

Sami bey merhaba,
Portre çalışıyorum ben de çok mükemmelliyetçiyim bu nedenle resmimi bir türlü sonlandıramıyorum. Bu defa boya katman katman oluyor, kısacası resmimi yoruyorum ve beğenmiyorum.
Verdiğim emek nedeniyle bu sıkıntıdan kurtulmak istiyorum.
Siz böyle bişiy yasadının mı ne önerirsiniz? Sizce bir portre çalışması kaçıncı kat boyamana sonlandırılır?

Sami Samioğlu dedi ki...

Merhaba ,
Evet ilk portre çalışmalarıma başladığımda tabi ki yıllar öncesindeydi bu tür sorunlar bende yaşadım..Size bu konuda detaylı bilgi vermeye çalıştım..Bu cevap yazıma ilave olarak , önerim resim yağlı boyasının tuval üzerinde kurumasını geciktiren katkı maddeleri resim malzemeleri satan yerlerden temin edebilirsiniz..Boya tuval üzerinde ne kadar geç kurursa iyi netice verir..Portre çalışmalarına tuval üzerinde çabuk kuruması durumunda yüzey üzerinde boya katmanları oluşmasına sebep olur..Mümkün olduğunca az boya katmanı oluşmasına özen gösteriniz..Boyanın kurumasını geciktiren yağlı maddelerin kullanılması sorunun aşılmasına imkan verecektir..Kaç kat sorusunun cevabı ise mümkün olduğunca az boya katmanı uluşmasını sağlayınız..Başarılar dilerim.

Meral Tekinay dedi ki...

Merhaba sami hocam. Bu yaziyi okumamla yagli boya portre cizimine basladim portre disinda insan cizmek ilgimi cezbetmeye basladi bu nokta yazinizla bana cesaret verdiginiz icin tesekkur ederim. Kisaca yasadigim iki problemden bahsetmek isterim. 1 tuvale eskizi kursun kalemle ciziyorum ancak yagli boyayi nekadar kalin yani inceltmeden vursamda kalemin siyahliklarini kapatmada sorun yaşiyorum. 2. Sorum ise yaglibboya ya nekadar ve ne durumlarda keten yağinin eklenmesi gerektigini tam olarak bilmiyorum. Zaman ayirip cevaplarsaniz cok faydali olacak tesekkurler. Saygilar

Yorum Gönder