VAN GOGH ' UN YAPTIĞI ESERLER İLE İLK TANIŞTIĞIM GÜNÜN YORUMU

14 Aralık 2012 Cuma


15 YAŞINDAYKEN BİR KİTAP EVİNİN VİTRİNİNDE VAN GOGH ' UN ESERLERİNİN OLDUĞU KİTABA RATLADIM...KİTABI VİTRİNDEN ÇIKARTTIRDIM VE İNCELEDİM...FİYATINI SORDUM , TABİKİ ÇOK PAHALIYDI...ALMAK İÇİN YANIP TUTUŞUYORDUM ADETA...BU KİTAP BENİM OLMALIYDI DİYORDUM...SONUÇTA ALAMADIM...MADDİ GÜCÜM BU KİTABA SAHİP OLMAMI ENGELEMİŞTİ...YILAR SONRA BAŞKA BİR KİTAP EVİNDE YİNE BU KİTABA RASTLADIM...CEBİMDE ARTIK BU KİTABI ALACAK KADAR PARA VARDI...ALDIĞIM GÜN ÇOK MUTLU OLMUŞTUM.. VE ZAMAN , ZAMAN VAN GOGH' UN YAPITLARINA  BURADAN BAKAR , İLK GÜN HEYACANINDA OLDUĞU GİBİ  HEYACANLANIRIM VE MUTLU OLURUM....


Yukarıda görülen soldaki çalışma Van Gogh ' un kendi portre çalışması olduğunu herkesce bilinir...Kitap evinden aldığım Van Gogh kitabı içersinde de çok güzel baskısı yapılmış bu çalışması var...Fakat İnternet sayesinde bir yerde gördüğüm bu çalışmanın , yanın konulan fotoğrafı görünce şaşırdım...Zira  ben Van Gogh' un aynaya bakarak kendi portre çalışmasını yaptığını sanıyordum...Anladım ki öyle değilmiş...Van Gogh kendi portresini yaparken yandaki fotoğrafa bakarak bu çalışmayı gerçekleştirmiş....Eğer çalışmayı eleştirecek olursak , yapmış olduğu bu çalışma dünyaca ünlü bir eser olmasına rağmen bana göre ressamın kendisine tam olarak benzememektedir...Andırıyor olabilir , fakat tıpa tıp benziyor demek sanırım yanlış bir tesbit olur..Van Gogh fotoğrafta çok daha güzel göründüğünü düşünüyorum...Acaba diyorum ben yukarıdaki fotoğrafa bakarak Van Gogh ' un bir portresini yapsam nasıl olur...Deneyebilirim...Ve yaptığımdan memnun olursam yayınlarım..Elbetteki kendi uslubumla bu çalışmayı yapmalıyım...

Resim sanatına ilgi duyanlar , resim sevgisini içinde hissedenler , resim yapmak istiyorum diyenler...Resim yaparken mutlaka fotoğraf bile olsa bir yere bakarak resim çalışmanızı yapınız...Bu tür çalışma metodu kişiyi resim alanında daha güzel çalışmalara taşır...Van Gogh gibi bir çok ünlü ressamlar fotoğrafa bakarak meşhur eserler vermişlerdir...Kısacası yine tekrarlıyorum...Hayalinizden resim çalışması yapmayınız...Hiç bir yere bakıp resim çalışmaları gerçekleştiremiyorsanın , fotoğrafalara bakarak resim yapınız..Doğru olan budur...

Önceleri bende hayalden resimler yapardım ...Çocukluk yıllarında yaptığım yağlı boya resim çalışmalarımı , ünlü Türk Ressamı Eşref Üren üstada göstermiştim...Resimlerimi gördüğünde , " Oğlum çalışmaların çok iyi, ama bu resimleri hayalinden yapmışsın " demişti...Nasıl da anlamıştı...Doğruydu..." Evet hocam hayalimden yaptım " diyecektim , sesimi çıkartamadım...Eşref Üren bana " gördüğün şeylerin resmini yap , hayalin yapma " demişti...O gün bugündür hep bir yerlere bakarak resim yaparım..

E-Mail Adresim....:   olg.ressammaz@gmail.com

RESSAM
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder