VAN GOGH ' UN ÜNLÜ TABLOSU " SELVİLİ MANZARA " DAN UYARLAMA ÇALIŞMASI

25 Aralık 2012 Salı




Vincent Van Gogh ' ün en meşhur tablolarından olan  " Selvili Manzara " tablosundan uyarlama çalışması yapmak istedim...Tabiki Bilgisayar ortamında...ArtRage resim programı ile  uyarlama çalışması aşağıda görülmektedir.



Not..: Resmi Büyütmek İçin Üzerine Tıklayınız...

Van Gogh ' un yapıtlarından bir çok ressam etkilenmiş ve onun çalışma tarzına yakın çalışmalar yapmışlardır...Bende bilgisayarda bu tablonun uyarlamasını nasıl olacağını görmek için kolumu sıvazladım , resme başladım...Zaten aynısı yapmak için gayret etmedim...Biraz daha farklı bir çalışma olmasını ve benim fırça vuruşlarım özelliği olmasını istedim...İyi yapıp , yapmadığımı çalışmayı görenler belirleyecektir...

Van Gogh ' vari tür çalışma , gerçek tuval ve boyalar ile yapmak çok zor olduğunu belirtmem gerekir...ArtRage programı ile bu tür çalışmalar daha kolay ve iyi oluyor..Nedeni nedir diye sorulursa , buna cevabım şu olur...: Van Gogh boyayı inceltmeden kalın olarak tuvale sürüyordu...Belki farklı bir boya kullanıyordu...Zamanımızın  resim yağlı boyaları kalın olarak tuvale sürüldüğünde çabuk kurumadığı için üst, üste kısa zamanda  farklı renk boya sürmek mümkün olmuyor...Bu durum ArtRage de sorun çıkartmadığı için farklı renk ve tonlarda üst , üstte boya sürme imkanı veriyor..Kısacası işi kolaylaştırıyor...

Resim Sanatında , Noktacılık ( Puantilizm ) Akımında çalışan ünlü ressamlar vardır...Noktacılık bir teknik midir yoksa bir akım mıdır tam olarak anlamış değilim..Fakat bana göre , akımdan ziyade bir teknik resim çalışması olarak görmekteyim...Tuval üzerine fırça ile küçük noktaların birleştirilesi ile farklı bir resim çalışmaları gerçekleştirmiştir...Ayrıca noktacılıktaki amaç göz aldatmacası gibi etki vermesini de sağlıyor...Eğer nokta vuruşları ile sarı ve mavi oluşan bir resimde , yakından bakıldığımda hiç bir etki vermezken , aynı resime uzaktan bakıldığında sarı ve içersinde mavi nokta fırça darbeler yeşile dönüşür..Yani gözümüz böyle bir tabloda sarı ve mavi puantiyeyi birleştirerek yada karıştırarak yeşil görmemizi sağlar...Tabiki diğer renkler ile puantiye verildiğinde de gözümüzde bu renkler değişmiş olarak algılar...Zaten noktalıcıkta amaç budur genellikle...Ama beyazı , beyaz noktalarla yapmaları gerekir, siyah veya tonları kullanılırsa noktacılık resim türünde gözümüzü yanıltmaz..Bence buradaki asıl amaç fırça darbeleridir...Yani nokta vuruşları ile  yağlı boya tablo veya resim yapmak asıl amaçtır..




Yukarıda Noktacılık akımı veya tekniğine iyi bir örnek tablo....

Van Gogh ise nokta fırça darbelerini tercih etmemiş , kesik boya çizgileri ile tablolar yapmıştır...Aslına bakarsanız , eğer noktacılık bir akım olarak görülüyorsa , kesik çizgiler ile Van Gogh ' un yaptığı da bir akım olarak kabul edilmelidir...O , üst , üstte vurduğu çeşitli renk ve tonlarındaki kesik boya çizgili çalışması bir akım olarak görülmesi yerinde olur sanırım...Bana göre Van Gogh ' un bu çalışma tekniği , başlı başına bir akım olmalıdır...Tabiki bu akımın bir adı da olmalı...Van Gogh ' un çalışmalarına ister teknik denilsin , ister akım denilsin bu o kadar şart ve gerekli değil...Ama , şu bir gerçek ki , nokta boya vuruşları bir akım veya teknik ise , Van Gogh ' un uzun ve kısa boya vuruşları bir akımdır yada bir tekniktir...Van Gogh aslında farkında olmadan , resimde yepyeni bir teknik keşfetmiştir....Ben bu tekniğin adına , " Helozonik Teknik veya Akım " demek isterdim..Van Gogh gökyüzünde çizgisel helozonik fırça vuruşlarını bilhassa özellikle yapmıştır...Yıldızlı Gece adıyla anılan meşhur bir tablosu bunu fazlasıyla ispatlıyor..Ağaçlardaki kesik ve uzun fırça vuruşlarını da çok iyi yapabilen Van Gogh büyük bir ressamdır.

Van Gogh tablosundan bilgisayar ortamında yaptığım uyarlama çalışmasına , Van Gogh ' u taklit ediyor diyenler iki  tablo arasındaki farklara iyi baksınlar derim.

Ressam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder