BİLGİSAYARDA YAĞLI BOYA DOĞA MANZARASI

21 Aralık 2012 Cuma


Bilgisayarda yağlı boya tablo çalışmaları yapabilmek için , öncelikle bilgisayara her hangi bir resim yapma programının yüklenmiş yada kurulmuş olması gerekiyor...Önceki yazılarımda da belirttiğim gibi, bilgisayarda resim yapma programlarının hemen hepsini araştırdım ve denedim..Bu programlar içinde en iyi resim yapma programının ArtRage Programı olduğunu anladım..Tabiki bu programın özeliklerini ve kullanım uygulamalarını öğrenmem gerekiyordu..Program uygulamasının en iyi ve işime yaran uygulamalarını öğrendikten sonra çalışmalara başladım...İşte dedim bu....Aradığım  resim yapma programını keşfetmiştim...ArtRage programının en önemli özelliğinin tuval seçimi uygulamasının kolay ve çok gerçekçi yapılmış olmasıdır...Çünkü , resim yapılacak yüzey , resmin performansında çok önemli yer tutar...Tuval bezinin kalınlık , incelik ayarının en iyi biçimde uygulanıyor olması yapılacak çalışma üzerinde farklılıklar gösterir...Ben tuval bezinin dokusu görülecek tuval bezi ayarı ile seçimimi yapar ve tabloya başlarım..Yani , bir konuyu resmediyorsunuz , tuval bezi dokusu orta kalınlıkta olan tuval üzerine yapılan çalışma ile , tuval bezi dokusunun olmadığı bir tuval üzerine yapılan çalışma ile aynı sonucu vermez..İki farklı çalışma ortaya çıkar...Yukarıdaki çalışmamda , tuval bezi doku ayarını % 51 olarak ayarladım...Fırça vuruş tekniğini farklı yapmaya çalıştım..Renkler arasındaki keskin renk geçişlerini eriterek yada yumuşatarak yapmayı planlamıştım...Görülüyor ki bir tabloya özelikler katan unsurların biri de tuval dokusu ve fırça vuruş tekniğinin farklı oluşudur...Sizlerde çeşitli tuval dokusu üzerinde çalışmalar yaparak , kendinize en uygun olan tuval bezi dokusunu bulabilirsiniz ve farklı çalışmalar üretebilirsiniz...Tabiki  çeşitli fırça vuruş tekniklerini de göz ardı etmemek gerekir...


RESSAM
Sami Samioğlu


0 yorum:

Yorum Gönder