BİLGİSAYARDA ARTRAGE PROGRAMI İLE RESİM NASIL YAPILIR...

14 Aralık 2012 Cuma


ARTRAGE DİJİTAL RESİM YAPMA PROGRAMINI AÇITIĞINIZDA KARŞINIZA AŞAĞIDA GÖRÜLEN EKRAN GÖRÜNTÜSÜ GÖRÜRSÜNÜZ.....




İlk olarak tuvalimizi seçmemiz gerekiyor...Bu işlemi başlatabilmek için üsteki menü çubuğunda görülen  "  Tools "  yazısına tıklıyoruz...



Tools yazısına tıkladığımızda açılan menü listesinden ,  " Layer Options " yazısı üzerine maudeyi götürdüğümüzde hemen yanına başka bir menü listesi gelir...Listenin en sonundaki  " Canvas Settigs " seçeneğine tıklamamız gerekiyor...





 Canvas Settigs seçeneğine tıkladığımızda  " Canvas "  başlığı ile tuval seçimi panosu gelir..." Add Group " listesinden " Canvas " yazısına tıkladığımızda tuval çeşitlerini verecektir...


" Canvas " seçenek yazısına tıkladım ve panonun sağ tarafında  Canvas ( Tuval ) çeşitlerinden en altta olan  " Smoth Canvas " tuval seçeneği üzerine tıkladığınızda tercih edilen  tuval seçimini verecektir...Burada tuval dokusu üzrinde değişiklikler yapmamız gerekebilir...Bu işlem için  panonun sol tarafında olan ve altta bulunan doku ayarı  işlemini yapan  " Grain Size " üzerine tıklayarak doku ayarını % 50 ye getirdim...Doku yoğunluğu  % 100 bile çıkartılır , fakat kalın bir tuval dokusu boyama işlemini güçleştirir...Bana göre en normalı % 35 olmalıdır...Fakat ben örnek olması için % 50 ye ayarladım...Ve  " Smooth Canvas " tuval çeşidi üzerine tıkladım...İstediğim  tuval dokusu üzerinden çalışmalara başlayabilirim...


Yukarıda görüldüğü gibi seçimini yaptığım ve ayarladığım tuval ekrana geldi....Şimdi resim yapmaya başlayabilirim...



Resim yapmaya başlamadan önce yapılması gereken bir ayar daha var...Ekranın sol tarafında bulunan resim fırça diğer malzelerin skası bulunur...Yelpaze biöiminde olan bu malzeme deposundan , yelpazenin en üst sol köşesinde olan fırça üzerine tıkladım...Hemen altına ayar penceresi geldi...20 rakamı yazan yere mause ile tıklandım ve burada yazan 20 rakamnı delete tuşu ile sildim....Gök yüzünden ve bulut oluşturmak için fırça kalınlığını 40 olarak ayarladım ve alta görülen  " Ok " butonuna bastım...



Yelpazenin alt kısmında % 40 olarak fırça kalınlığının ayarlanmış olduğu anlaşılır...Eğer bu fırça kalınlığını değiştirmek isterseniz  , %40 yazan  yazı üzerüne tıkladığınızda tekrardan fırça ayar penceresi gelir...Fırça kalınlığını azaltabilir yada artrabilirsiniz...

Fırça seçini yaptıktan sonra . ekranın sağ tarafında görülen  boya yelpazesinden her hangi bir renk ve o rengin tonlarına mause tıkladığınızda fıçanız tuval üzerine geterdiğinizde boya işlemini yaparsınız...Bulut ve gökyüzünden genellikle resme başlanır...Bende öyle yaptım..Kafama göre bir yere bakmadan rast gele çeşitli renk ve tonlarında boya sürdüm...Sizce bu görüntü güzel oldu mu...Yok daha olmadı....Boyalar arasındaki geçiçleri tatlı sertlikte ayarlamam ve yapmam gerekiyor...Bu işlemi yapmak için  sol taraftaki malzeme deposundan  " Spatulayı " almam gerekiyor..Spatula simgesi üzerine tıkladığımda karşıma şu ekran geldi...



" Tool Size " işlem penceresinden spatula kalınlığını için ayar yapmam gerekiyor...40 yazısı yazan yere yıkladım ve daha önce burada yazan 20 rakamını delete ile sildim ve 40 yaptım..." Ok " butomuna tıkladım ve seçimimi işler hale getirdim...



Yukarıda görüldüğü üzere , spatula ile renler arasındaki geçişi ve uyumu vermeye çalıştım...Eğer beyaz veya koyu bulut ilave etmem gerekiyorsa  istediğim yere beyaz boya sürerek beyaz bulutlar , yada  koyu gri boya sürmek süretiyle koyu bulutlar  yapabilirim...Şimdilik buna garek yok..Benim amacım ArtRage programının nasıl uygulandığını anlatmaktır...Bundan sonra yapılacak iş , yapılması istenen resmin diğer taraflarını yapmaktır...Diyelim ki resmi bitirdiniz....Bu resmi biryerde kayıt etmemiz lazım...Kaybolmaması için...Tabiki yapılan resme imzanızı atmayı unutmayın....Kayıt işlemini başlatmak için üsteki menü çubuğu üzerinde olan  " File " yazısı üzerine tıklıyoruz...



File yazısına tıkladım ve bir liste açıldı...." Export Image File " seçeneğine tıkladım...Ekranın ortasına birazdan Katıt Penceresi gelecek.....



Bu pencerenin Türkçe adı " Farklı Kaydet " penceresidir...Pencerenin sol tarafında bulunan işlem butonlarından olan " Masaüstü " butonuna tıklayara  resmin kayıt edileceği yeri belirledim...Pencerenin altıbda olan  " Dosya Adı " yazısı hizasındaki  boşluğa tıkladım ve burada yazan yazıyı delete ile sildim..Yapmış olduğum bu resme bir ad verdim..." Manzara " yazısını yazdım ve  sağ tarafta görülen " Kaydet " botuna tıkladım...İşlem bitmiştir...Yapılan resim masaüstünde kayıt altına alınmıştır...


UMARIM BU BİLGİLER YETERLİ OLMUŞTUR....


E-Mail Adresim...:  olg.ressammaz@gmail.com





RESSAM
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder