ÜNLÜ TÜRK RESSAMLARIN ESERLERİ VE ANKARA RESİMVE HEYKEL MÜZESİ..

14 Mayıs 2012 Pazartesi

Ankara Numune Hastanesi yakınlarında olan Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesini gezme fırsatı buldum..Sağlık nediyle Ankara Numune Hastesinde Tahlil sonuçlarını beklemekteydim..Bu arada etrafı dolaşarak vakit öldürmeye çalışıyordum...Epey bir zamandır restore çalışmaları yapılan müzeyi görmek fırsatı bulamamıştım..Bundan 40 yıl öncesi okumakta olduğum lise bu müzenin yakınlarındaydı...Okul çıkışı fırsat buldukça bu müzeyi devamlı gezerdim..Ressam olarak bu günkü gibi tecrübeli değildim..Türk Ressamlarımız yaptıkları eserleri hayranlıkla izler ve incelerdim..40 yıl sonra tekrardan bu müzedeki Ünlü Türk Ressamlarımızın eserlerini görmekten mennunluk duydum..Bu eserlerin gerçeklerini görmek bana farklı bir haz vermiştir..Ankara yaşıyor olupta Ankara Resim ve Heykel Müzesini gezmeyenlere tavsiyem olur..Özellikle resim çalışmaları yapanların bu müzedeki Türk Ressamlarımızın yapıtlarını görmeleri yada incelemeleri kendi sanat yaşamlarına katkısının olmasının yanında Tecrübeli Ressam olmanın da yolunu açacaktır..Resim sanatı ile ilgilenenlerin mutlaka Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesini gezmeleri gerekir kanısındayım...Ciddi biçimde korumalı görevlilerce koruması yapılan bu müze resim sergilerinden çok daha güzel  ve üstündür...Fırsat buluğumda yine bu müzeyi gezmeyi ihmal etmeyeceğim..Çünkü harika olan bu Türk Ressamlarının eserleri tekrar,tekrar görmek bana hiç bir sıkıntı vermiyor...İster ressam olsun veya olmasın devasa büyüklükte yapılan bu eserler karşısında hayran olmamak elde değil...Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesini her insanımızın görmesi  kaçırlımayacak görsel bir şölendir...


E-Mail Adresim.....:    olg.ressammaz@gmail.com

Sami Samioğlu 

0 yorum:

Yorum Gönder