RESSAMLAR NİÇİN RESİM YAPARLAR....

19 Şubat 2012 Pazar

 Diyeceksiniz ki bu ne acayip bir soru...Ressam olduğu için veya resim yapmayı sevdiği ve istediği için gibi cevaplar verilebilir....Fakat bunlara ilave olarak ressamların resim yapmaya başlaması devem devam ettirmesi nin bir çok nedenleri ve sebepleri olabilir...Kimi  ressam kazanç sağlayabilmek için resim yapar..Kimi ressam beceri ve kabiliyetini topluma gösterebilmek için resim yapar...Kimi ressam sadece kendisi için resim yapar...Kimi ressasam resim yapmış olmak için resim yapar...Kimi ressam vaktini resim yaparak değerlendirmek için resim yapar...Kimi ressam meşhur bir ressam olmak için resim yapar veya sergiler açar...Bu nedenlerin hepsini yazmaya  sayfalar yetmez...Bu kadar nedenler içerisinden uygun olan seçimi yapmak bir ressammın kendi tercihi de olmayabilir....Kader diyoruz ya..Kader o ressammı  bir yerlere götürücektir..Bu kendi elinde olamayan bir oluşumdur...Ortaokulda iken bir soru sormuşlardı...Bu sorunun cevabını  kompsizyon olarak hazırlayın denildi...Soru şu..." Sanat ,sanat için mi yapılamalı  , toplum için mi yapılmalı "...Bu kompisizyonda  sanat , sanat içindir cevabını vermiştim...Yanıldığımı  daha sonra anladım..ve sanat bilgimin yeterli olmadığı kanaatine vardım....Buna en iyi ve doğru verilecek cevap " Sanat Toplum İçindir " demem gerikirdi...Ressam veya sanatçı var  fakat toplum yok...Öyle ise Sanat da yok demektir.. değeri yoktur..Ben resimlerimi topluma yönelik yaparım..Onun değer ,arzu istek ve talepleri doğrulutusun da çalışmalar yaparım...Fakat arada çok ince bir çizgi var...Bir ressam yaptıkları ile memnun olmuyorsa yada kendisi tatmin olmuyorsa ressam olamaz..Önce kendi yaptığını kendisi beğenecek ondan sonra toplumun beğenisine sunacak...Toplum ressamın yaptığı çalışmaları beğenir veya beğenmez , o toplumun iradesindedir...Sanat için  toplum da olmalı , ressamda olmalı...Bir ressam hem kendisi için ,hemde toplum için resim yapmalıdır...Bu ikisinden ayrılamaz diye düşünmekteyim..Atatürk'ün dediği gibi " Sanatsız bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir " ünlü sözü çok doğru ve güzel bir sözdür..Buna farklı bir söz ile anlatmak gerekirse  " Sanatçısız bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir "...Ressam veya sanatçı yok ise sanat da yok demektir....Dedim ya  , resim sanatında bir çok sebepler var..Burada Yüce Rabbimizin o insana verdiği resim kabiliyetini göz ardı edemeyiz...Kullarından bazılarıa bu yeteneği vererek zaten resim sanatını  başlatmış veya vermiş oluyor...Ressamın içindeki resim kabiliyetini , arzu ve isteğini kimse yok edemez...8 yıl resim yapmaya ara vermek zorunda kaldım..İçimdeki o kor alev gibi yanan resim yapma arzusu gittikçe büyümüştü..Resim yapmak istiyordum ,fakat sağlık nedeni ile yapamıyordum...İşte imdadıma Bilgisayarda Resim Yapma Programları yetişti...Artrage programını benimsedim ve sevdim...Resim çalışmalarım ve sanat hayatım bilgisayar ortamında devem ediyor ve edecek..Nereye karadar...Gidebildiği yere kadar...

E-Mail Adresim.....:   olg.ressammaz@gmail.com

RESSAM

Sami Samioğlu 

0 yorum:

Yorum Gönder