SANATSAL YORUMLAR ...: RESİMDE UYARLAMA NE DEMEKTİR...

25 Şubat 2012 Cumartesi

Resim çalışmalarında ressamlar farklı teknikler kullanırlar...Suluboya Resim Tekniği, Yağlı Boya Tekniği , Guaj Boya Tekniği ve diğerleri...Bir ressam  yapmak istediği resim çalışması konusu olarak , geçmişte ve günümüzde diğer ressamların yaptığı çalışmaları seçebilirler..Tıpa tıp benzerini ( misal, noktası virgülüne kadar derler ya...) yapmamak kaydı ile kendine has stilde çalışma yapmasında hiç bir sakınca olamaz..Benim yaptığım resimlere bakarak isteyen çalışabilir ve hata yaptığını kazanca dönüştürebilir..Bundan rahatsızlık duyulmamalıdır..O , ressam başka bir ressamın yaptığı resim de olsa , kendine has biçim ,yorum  ile yaptığında o resmi  o  ressam yapmış demektir..Eğer aynısını yapıp , ressamın imzasını da taklit ederse , işte bu apaçık sanat hırsızlığıdır...Tekniklerden bahsettim....Bir ressam , diğer bir ressamın yaptığı eseri farklı bir teknikle yapabilir..Aslı yağlı boya ise , suluboya veya pastel çalışabilir...Bu durumda yapılan çalışma , diğer ressamın yaptığı ile aynı olmayacaktır...Yağlı boya ise yine değişen birşey olmaz , her ressamın fırça vuruşu farklıdır...Bunun için ortaya  konu aynı yer olsa bile iki farklı  resim çalışması olmuş demektir...Bir ressam , yaptığı çalışmanın , başka biri tarafından yapıldığını öğrendiğinde " Sen benim yaptığım çalışmayı nasıl taklit etmeye çaşlışırsın " gibi bir tepki vererek yanlış bir eylemde bulunmasını doğru olmadığını düşünmekteyim..Tabi bu günümüz ressamları ve yaşayan ressamlar için geçerlidir....Bu dünyadan göçüp giden ressamların eserlerini yapmakta bana göre bir sakınca yoktur zaten.. İşte bu tür bir çalışmaya bir ad vermem gerekiyordu fakat veremiyordum..Buna uygun bir ad bulamamıştım...Yani bir ressam , diğer bir ressamın yaptığı çalışma üzerinden çalışırsa  bu yapılan çalışmanın bir adı olmalıydı...Tabiki buldum...İnternette dolaşırken , bu tür bir çalışma sonucu yapılan resme  "  Şu Ressamdan Uyarlama " veya  " Uyarlama şeklinde ifade edimiş...Ve bana çok mantıklı ve uygun geldi... Mesela...: Yapılan Çalışma : UYARLAMA YAĞLI BOYA TABLO.....veya  VAN GOGH UYARLAMA YAĞLI BOYA TABLO....gibi  yapılan çalışmaya ad verilmesi çok uygun görünüyor.....Bu biçimde çalışmaya " ALINTI " denilemez...Kesinlikle " UYARLAMA "İiadesi kullanılıyor olmasından memnunluk duydum ve bu tür çalışma adını benimsedim..

Bu yağlı boya tablo çalışması başka bir ressam tarafından gerçekleştirilmiş...Bu tablonun fotoğrafına bakarak ben de çalışmaya yaptım.....Ve yaptığım yağlı boya tablo çalışması aşağıda görülüyor...

Bu yaptığım çalışma diğer ressamın yaptığından farklıdır...Neyi farklı...Konu tamam aynı...Fakat benim fırça darbelerim ve renk seçimim ve tonlamalarım aynı değildir...Tabi tablo Artrage bilgisayarda resim yapma programı ile yaptım...Gökyüzündeki bulutlar farklı, ağaç ve yeşillikler farklı bunların en önemlisi fırça vuruş stilim farklı...Öyle ise bu tablolar iki ayrı farklı çalışma ürünüdür... Hangi çalışma iyi olmuş  bunuda sanat severler cevap vermelidirler...Çalışmanın Adı ...:  UYARLAMA YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI " dır...O kadar...

E-Mail Adresim.....:    olg.ressammaz@gmail.com

Ressam

Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder