RESİM YAPMANIN İLK KURALINI RESSAM EŞREF ÜREN 'DEN ALDIM

6 Şubat 2012 Pazartesi

Ailem 3 yaşında iken resim yapmaya başladığımı söylerler....Allah vergisidir bu...Resim yapma kabiliyeti...Orta okul ikici sınıfa kadar bir çok resim yapmıştım...Fakat yağlı boya tablo yapmaya başladığımda , hep hayalimde olan konular da çalışmalar yapıyordum....Babamın bir arkadaşı Ressam Eşref Üren  ile tanışıyordu....Yaptığım çalışmaları göstermeye karar verdiğimizde  çok heycanlanmıştım...Ressam Eşref Üren yaptığım resimleri beğenecekmiydi acaba kaygısı içindeydim...Üç adet yağlı boya tablo çalışmamı Ressam Eşref Üren ' e gösterildi...Netice " Kabiliyeti var ,çalışmalarda çok iyi ...Fakat bu tabloları hayalinden yaptığı net biçimde anlaşılıyor...Ne görüyorsa onu yapsın...Hayalden yapılan resim makbul değildir.."  Bu Ünlü bir Ressamdan aldığım ilk resim dersimdi...Ve o günden itibaren gördüğüm konular üzerinden Resim yapmaya başladım...Yani bir yere bakarak veya görerek çalışmalarda bulunmak Profesyonel Ressamlığa geçiştir...Ünlü Ressam Eşref Üren ' den aldığım ilk resim yapma kuralı bu olmuştur...Resim yapacak ve resme başlayacak olanlar hayalden resim yapmayı terk edip , gördüklerine göre resim yapsınlar..Bu tür çalışma daha verimli olacaktır...

Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder