RESİM SANATINDA YENİ AKIM : PCyonizim....

11 Şubat 2012 Cumartesi

 Bilgisayarda resim yapma programların oluşturulmasından sonra , sanki yeni bir resim akımı var gibi geldi bana...Varlığı var etkinliği de var ama adı yok....Resim sanatında bir çok çeşitte resim akımları oluşmuştur...Ressamların çalışma biçimi ve tarzları doğrultusunda oluşan bu resim akımları resim sanatında gelişmelere adeta  hız vermiştir...Bilgisayar ortamında yapılan resimlerin farklı bir etkisi olduğunu sanıyorum...Bu sebeple yeni bir akım var ,adı yok sanki....Öyle ise , toplumumuzda ve sanat dünyasın da kabül görecek olursa bu akının adına " PCyonizim " demek istiyorum..Empresyonizm, Fovizm, kübüzim,realizm..Hiperrealizm...Expresyonizm... Akımların son harfleri  " yonizm " ile bittiğine göre ,Bilgisayar Programı ile Yapıla Resim yapma türüne bende  " PCyonizim " demek istiyorum....Bunu böyle dememde hiç bir sakınca yoktur umarım...Tabiki bu ad illaki şart değil..daha farklı bir ad verilebilir....Bilgisayar Programı ile yapılan resimleri destekliyor ve bunu yeni bir resim akımı olarak düşünmekteyim...Haydi hayırlısı bakalım....Düşüncemin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini zaman gösterecektir...

Sami Samioğlu

 BİLGİSAYARDA YAPILAN RESİM : PCyonizim...İle yaptığım bir çalışmam aşağıda görülmektedir...
Bu yaptığım yağlı boya çalışmasını , bilgisayarda resim proramı ile her ressamın çalışmasına göre konu aynı da olsa farklı çalışmalar yapılacaktır...Bu çeşitliliğin olması  ile bilgisayarda resim yapma programların önemi artacaktır....Bilgisayar ortamın da resim yapmayı deneyin....

Sami Samioğlu

RESİM SANATINDA YENİ BİR AKIM...:  PCyonizim...

Yenibir akım mı diyerek yorumuma başlamıştım....Bilgisayarda Resim yapma programı ile resimler yapmak...ArtRage Resim Yapma Programının özelliklerini ve uygulamalarını keşf ettikçe çalışmalarmda ki verimlilik artıyor...Şu bir gerçek ki Bilgisayar programı ile iyi resimler yapabilmek için kullandığınız resim yapma programının özelliklerini ve uygulamaları iyi bilmek gerekiyor....Tabi ki programı en iyi biçimde uygulama başladığınızda yapacağınız resimlerin de kalitesi artıyor...Çok daha güzel çalışmalar yapmaya başlıyorsunuz...Yani programı önce iyi bilemek ,tanımak ve uygulamak birinci kuraldır diyorum...Elbette bu farklı bir resim oluşturma tekniğinidir....İster bir akım olsun isterse olmasın...Bu apaçık Resim Yapmada Farklı Bir Tekniktir....Öyle ise bu tekniğe bir ad vermek gerekirse, ben de bu tekniğe " PCyonizim Tekniği "demek istiyorum...Şahsi düşüncenme göre bu ad uygun gibi görünüyor yada yakıştı...Dediğim gibi buna daha çarpıcı daha farklı bir ad verilibilir....Toplum neyi ister ve benimser ise ben de onu kabul ederim...Burada önemli olan toplumun istek ve değer yargılarıdır...Saygı göstermek gerekir...Benim yaptığım öneriden başka bir şey değildir....Resim sanatı camiasında bu adın kabul germesi beni mennun eder...


Sami Samioğlu
BİLARDOCU  - YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMAM 
İSTANBUL  MANZARASI   -  YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMAM
TARLADA ÇALIŞANLAR  -  YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMAM
İSTANBUL MANZARASI  -  YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMAM
İSTANBUL MANZARALI KARLI BİR SOKAK  -  YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMAM
                                            
İSTANBUL VE DENİZ  - YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMAM
  

KÖYLÜ İHTİYAR ADAM PORTRESİ  -  YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMAM
(  Yağlı Boya Tablo Çalışmalarımın Hepsi Bilgisayarda Artrage Programı ile yapılmıştır )

     

2 yorum:

Adsız dedi ki...

PC'yonizm biraz kullanıcı adı gibi geldi bana. Kompütasyonizm desen daha mantıklı gelirdi bana.

Sami Samioğlu dedi ki...

Kelimenin kökü " Kompütasyon ".

Kompütasyonel Düşünce Nedir?

Kompütasyon kısaca bilgisayarları problem çözme aracı olarak kullanmaktır. Kompütasyonel araç ve yöntemleri daha önce başa çıkamayacağımızı düşündüğümüz sistemleri tasarlalamızı ve problemleri çözmemizde bize yardımcı olur. Kompütason insan zihninin iyi yaptığı şeyleri insan zihniyle, bilgisayarların iyi yaptığı şeyleri de bilgisayarla yapmaktır.

Kömpütasyonel düşüncenin ne olduğunu daha iyi anlayabailmemiz için şu sorular üzerinde düşünmeliyiz:

■ İnsan ve bilgisayar zekasının gücü ve sınırları nelerdir?

■ Problem ne kadar zor?

■ Problem nasıl çözülebilir?

■ Problemi çözerken teknolojiyi nasıl kullanabiliriz?

■ Hangi kompütasyonel stratejileri kullanabiliriz?

Kompütasyon düşüncesi sadece bilimadamları için değil herkes için temel bir beceri haline gelmiştir. Endüstriyel devrimin temel becerileri olan okuma-yazma ve aritmetik bilgilerinin üstüne bilgi çağının kompütasyonel düşünme becerileri mutlaka eklenmelidir. Matbanın bulunmasıyla hızla yaygınlaşan okuma-yazma ve aritmetik becerileri gibi bilgisayarlar da kompütasyonel düşüncenin hızla yaygınlaşmasını sağlayacaktır.

Kompütasyonel Düşünce Neden Önemlidir?

■ Öğrencileri teknoloji okur-yazarlığının ötesine taşır.
■ Kompütasyonel düşünce öğrencilere sadece yazılım kullanan teknisyenler olmanın ötesinde problem çözme becerileri kazandırır.
■ Kompütasyonel düşünce için bilgi yaratmak var olan bilgiyi kullanmaktan daha önemlidir.
■ Yaratıcı problem çözme sürecinde sonsuz olanak sağlar.
■ Öğrencilerin daha önceden kullandıkları problem çözme tekniklerinin daha verimli kullanmalarını sağlar.
■ Kompütasyonel düşünce öğrencilerin gerçek hayat problemlerini teknoloji kullanarak çözebilme ve bu problemlerin çözümü için gerekli stratejileri geliştirebilme becerisini kazandırır.

AÇIKLAMAM..: Çok kimse " kompütasyon " adını ilk kez duymuş olabilir. Bilgisayarda resim yapmak resim sanatı ile alakalı bir konudur..Resim sanatında oluşa gelmiş olan bir çok resim sanatı akımları vardır..Örnek , Empresyonizm , Kübizm , Romantizm , Realizm , Puantaizm , Fovizm....Gibi.

Ben ise , BİLGİ,SAYARDA RESİM YAPMA ADINI " PCYonizm " dedim..PCYonizm kullanıcı adı benzetmesi bence doğru değildir...Kompütasyozm adı ise bana pek sıcak gelmedi itici bir tarafı var gibi..Bilgisayarda resim yapmanın adının ne olduğu önemli değildir..Bilgisayarda resim yapma akımının adının " PCYonizm " olması diğer oluşmuş olan resim akım adlarına yakıştığını düşünmekteyim..Her kişi " PCYonizm " adını beğenmek ve benimsemek mecburiyetinde değildir..Ben fikrimi belirttim ve Bilgisayarda Resim Yapmak durumunu yeni bir resim akımı gibi düşündüm ve " PCYonizm " adını verdim...İsteyen kabul eder isteyen karşı çıkabilir...Yada daha farklı olan adlar önerebilirler.

Ressam Sami Samioğlu

Yorum Gönder