PORTE RESİM ÇALIŞMASINA BİR YORUM DA BENDEN...

14 Şubat 2012 Salı

 Aslında bu yazımı yazmayı planlamamıştım ...İnternette gezinirken portre resim çalışması  ile ilgili bir yorum veya yazı gözüme takıldı...Deniyor ki , " Portre resim çalışması canlı model üzerinden yapılmalıdır...Yani karşımıza modeli oturtup , sakın nefes alma , sakın kımıldama , sakın sağa - sola bakma portreni yapıyorum...Model dişini sıkar , ressamın dediklerine bir müddet razı gelir...Öyle bir an gelir ki resim yada portre yapan ressamdan çok daha fazla yorulduğunu hissetmeye başlar...Çünkü bir kişinin model olarak ressama poz vermesi hiç de kolay bir iş değildir... Modellikten her an vazgeçebilir...Her bir tarafı tutulmuş ,uyuşmuştur... Ve poz vermekten sıkılmıştır  artık... Ara verelim  gibi istişareler neticesinde iş yarım kalmıştır..Halbu ki ressam portreye devam etmek istiyordur , o daha yorulmamıştır...Evet bir kaç kez böyle bir canlı model ile portre çalışması yapayım dedim , portre yapmaktan soğudum..." Kardeşim bu model her an hazır ve nazır vaziyette bana poz vermeli ki bu portreyi bitirebileyim ".... " Boşuna nefes tüketme kardeşim sen..Model şu an dinleniyor , gelemez "....Ne oldu evdeki hesap çarşıya uymadı...Sanatın katı kurallarını  maharet bir beceriymiş gibi anlatanların yaptığı hiç doğru değildir..." Efendim  canlı modele bakarak portre yapman gerekiyor uygun olan budur "...Yada " Fotoğraftan portre yapan ressama iyi bir beceri kazandırmaz ve uygun olmaz "...Ne demek efendim , kazandırmaz...Bu katı kurallara kulak asmayın...İçinizden nasıl geliyorsa , özgürce hiç bir kısıtlama ve dayatma olmadan resim ve portre çalışmaları yapınız...Bir yere bakın öyle yapın...Canlı olması şart değil...Yeter ki kafanızdan veya hayalinizden resim çalışması yapmayın...Değerli üstat nur içinde yatsın, Ressam Eşref Üren 'in bana verdiği ilk resim kuralı gibi..." Gördüğünüz şeylerin resmini yapın...Bu bir fotoğraf bile olsa yapın "...Yeter ki hayal ile akla geleni yapmayın...Çünkü gerçekçi olmaz  ve çok şeyler kazandırmaz.....Bunun için fotoğraftan resim yapılamaz diyen sanat tutucularının katı kurallarına yenilmeyin...Fotoğrafa bakarak çok yağlı boya tablo yaptım..Portre çalışmalarımı fotoğrafa bakarak yaptım...Beğenildi ve takdir edildim....Portre çalışmalarımı fotoğraftan yapmak  çok önemli beceriler kazandırmış ve geliştirmiştir sanatımı... Canlı modelden  portre yapılamaz mı....yapılır.... iyi mi olur ..Elbette olur..Fakat sabırlı  canlı portre modelini her zaman bulamazsınız...Orta Okul da iken resim dersimiz üç ders saati  birleştirilerek yapılıyordu...Üç ders saati zamanı da portre yapmam için yeterli gelmişti...Kara kalem ile işe başladım...Konu serbest isteyen istediği resmi yapsın diyen resim öğretmenimizin portresini yapmaya karar verdim...Resim öğretmenimiz masasında tam karşımda...Gazete okuyor...pozu yakalamışım...arada bir sınıfta dolaşıyordu.....yerine otursa da şu portreyi bitirsem diyordum...Nihayet büyük sıkıntılar ile resmi bitirdim...Ve öğretmenimize verdim...Resim öğretmenimiz portre çalışmamı  beğenmişti...Artık okulda meşhur olmuştum...Ancak  canlı poz üzerinden portre çalışması yapmak hiç de kolay değil...Bunun için fotoğraftan portre çalışması yapmanın hiç bir kötü yanı ve sakıncası yoktur bana göre...Ayrıca edindiğim bilgiye göre ünlü bir çok ressam fotoğrafa bakarak eserlerini yapmışlar , fotoğraf makinesinden yararlanmışlardır..Bununla ilgili bilgi  bulursam ispat edebilirim..Araştıracağım..


Ressam Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder