İSTANBUL MANZARASI YAĞLI BOYA ÇALIŞMALARIM

7 Şubat 2012 Salı



İstanbul manzaraları bir başka güzeldir...Bu ve buna benzer konuyu bir çok ressam işlemiştir...Denizin kenarında yalılar...Arkasında farklı  renk tonlarından oluşan yeşilikler....Su yüzeyine nesnelerin yansıması...bir veya bir kaç kayık veya gemiden oluşabilen tablolar...Birbirine yakın benzer tarafları vardır ama yine yapan ressamın fırça vuruş özelliği ile tablolar farklı güzelliklerde olurlar....Tabiki bu yapılanların taktirini ise toplum verir....Şu veya bu ressam  aynı mekanı daha güzel yapmış veya yapamış denir...Toplumun yapılan tablo üzerinden yorum ve eleştirilerini , değerlendirmesini yapar....Sonuç da  tabloyu satın almaya kadar gidebilir...Bunun için tablo eleştirisinin yapılması önemlidir ...Ben eleştireye açık biriyimdir...Haklı yapılan eleştireye " doğru diyorsunuz , haklısınız " derim...Fakat haksız ve doğru yapılmayan eleştirinin de cevabını vermesini bilirim...





İsatanbul sokaklarından bir görüntü....Dedim ya..İstanbula hiç gitmedim yada gidemedim...Deniz manzaraları güzel olduğu gibi , sokakları da ayrı bir güzellikte....Bilmiyorum hala böyle yerler varmıdır....Ressamlara sokakları dahi ilham olabiliyor ve hoş tablolar oluşturuluyor...Bu da onlardan biri ...Karlı bir kış gününde İstanbul sokağı....



     Yukarıda görülen İstanbul Manzaraları yağlı boya tablo çalışmalarımı Bilgisayar programında vasıtası ile yaptım...Yani Resim yapma programı....ArtRage....Harika bir program bana göre....Üstün özellikleri olan bu programın uygulamaları ile mükemmel yağlı boya tablolar yapılır...Bu programın özelliklerini yeni ,yeni keşf etmeye başladım....Daha bir çok  çözülecek uygulamaları var...Bu çalışmaları yaparken bir taraftan da programı tanımaya ve öğrenmeye gayret ediyorum...Gereken bilgileri yeterince öğrendiğimde , bu programın özelliklerini ve çalışma biçimini anlatırım ve yorumlarım...Bundan önce Tren Simulator oyunları içinde Railworks'u benimsedim ve oyunun  uygulamalarını ve Editör bilgilerini öğrenerek , öğrendiklerimi anlattım ,bilgi verdim..Bir çok Railworks sever bana danıştılar bilgi vememi istediler...Hem bilgi verdim , hem öğretmeye çabaladım...Şimdi sıra resim yapma programına geldi...Bakalım bende öğretebilecek konuma gelebilecekmiyim...Bunu zaman gösterecek....




Bu yağlı boya çalışmamı Gülhane Parkı ' dan seçtim...Meşhur Gülhane Parkı....Bu tabloya baktığımda aklıma ilk gelen Cem Karaca' dır...." Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkın'da , ne sen farkındasın ne polis farkında..."  Bir çoğumuz senin farkındayız...Nur içinde yat Cem Karaca....Belki bu tabloda ceviz ağacı yoktur fakat burası Gülhane Parkı olduğuna göre mutlaka ceviz ağacı vardır....



İSTANBUL SOKAKLARI YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI 2




Dedim ya...İstanbul manzarası çalışmalarını severim...Akşam üzeri güneşinin kızıl renginin , ağaçlar ,evler ve diğer nesneler üzerine yansımasının etkisi net biçim de görülüyor...Yeşilin çeşitli tonları arasında  bazı yapraklarda sonbaharın etkisi ile  kızıl olan yapraklar , akşam güneşinin etkisi ile daha belirgin hale gelmiştir ...Bulutlar üzerinde de bu etki net olarak görülmektedir....Tablonun Adınını " İstanbul Sokakları " olarak belirledim...İstanbul  konulu manzara çalışmaları farklı çalışmalardır..



YAPTIĞIM YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMALARIMA YORUM YAPABİLİRSİNİZ....YORUMLAYINIZ Kİ TANIŞALIM VE SANAT ÜZERİNE İSTİŞAREDE BULUNALIM....





İSTANBUL  DENİZ MANZARASI YAĞLI BOYA ÇALIŞMASI


İstanbul'u çok fazla bilmiyorum...Ancak fotoğraf , diğer ressamların yaptığı tablolardan , gösterilen dizi ve filimlerden sınırlı olarak biliyor ve tanıyorum...Fakat , İstanbul denildiğinde bildiğim tek şey , Türk ressamların en fazla tercih ettiği tablo çalışmalarına konu olan , büyük bir kent olduğudur... " Bugün bir  İstanbul yağlı tablo çalışması yapmak istiyorum " diyen bir ressam , İstanbul konulu çalışmalarını çok daha farklı bir keyifle yaptığı muhakkaktır...Neden bir çok ressamlara ilham kaynağı oluyor ?...Bu büyük şehir ressamları adeta kendine mi çekiyor acaba ?.. Her ne olursa olsun bana göre kesinlikle ifade ederim ki , İstanbul Yağlı Boya Tablo Çalışmalarının her biri harikadır..İstanbul konulu resim çalışmalarını ,  şimdiye kadar İstanbul resim çalışmaları yapmamış  kişilerin  denemesini öneririm...Yanlız , bu tür ve özellikle manzara çalışmalarınıza  fotoğraf havasında olacakmış gibi uğraş vermeyiniz , çok fazla detaylarla uğraşmadan  fotoğraf havasından kurtulmuş olarak  çalışmanızı gerçekleştiriniz..Çabuk veya kısa sürede yapılan resim çalışmaları genellikle, özen ve itina ile yapılmış olan bir resim çalışmasından çok daha iyi ve mükemmel olabiliyor.....Empresyonizm akımı ile yapılan resim çalışmaları zaten hiç bir zaman fotoğraf tarzında olmamıştır...Yukarıdaki İstanbul manzarası da Empresyonizm resim akımına belki bir örnek çalışma olabilir..

Resimleri büyütmek için üzerine tıklayınız...


İSTANBUL DENİZ MANZARALI YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI



İstanbul ve Deniz Yağlı Boya Tablosu


İstanbul konulu çalışmalarda bulunmak çok keyif veren çalışmalardır...Ben  keyf alarak yaptığım bu tür yağlı boya tablo çalışmalarına farklı bir gözle bakmaktayım...Deniz veya göl kenarındaki yerleşimleriolan manzaralar farklı ve göze hoş gelen çalışmalardır..Ne demişler  " Su Hayattır ".....Suyun olduğu yerde bereket vardır...Resim çalışmalarına da bereket getiriyor.


Ressam
Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder

SAYFA GÖRÜTÜLEME

HAKKIMDA...

Fotoğrafım
Sami Samioğlu
Ben Sami Samioğlu...Beni bilen bilir...Bilmeyenler ise profil bilgilerime bakarak beni tanıyabilirler..
Profilimin tamamını görüntüle

BU BLOGDA ARA

Yükleniyor...

ÇEVİRİ

BLOG ARŞİVİ

EN ÇOK İZLENENLER

SANATSAL YORUMLAR. Powered by Blogger.