FOTOĞRAFTAN ÇALIŞAN ÜNLÜ RESSAMLAR

18 Şubat 2012 Cumartesi

VAN GOGH
PAUL GUAGUİN

PAUL CEZANNE

TOULOUSE  LAUTREC


EDGAR DEGAS


 YUKARIDAKİ RESİMLER VE HABER  http://www.cazete.com/ 'dan alıntı yapılmıştır...Bilgilerinize sunulur...


Resim sanatı ile ilgili yorum ve bilgilerde  resim yapmanın en doğru ve iyi olanı canlı model üzerinden çalışmakla olur diyenler var...Bu  ve buna benzer söylemi hep duymuş ve okumuşumdur...Fakat Ortaokul 2.sınfta iken yaptığım yağlı boya tablo çalışmalarımı  Ünlü Türk Ressamı Eşref Üren 'e gösterme şansım olmuştu... Ve bana aynen şöyle dedi....." Çalışmaların güzel, yeteklisin...Fakat bu çalışmaları hayalinden çizmişsin...Hayalinden resim yapma...Gördüğün her şeyin resmini yap....Bu senin sanat çalışmalarını ileriye götürecektir..." Resim yapmada en önemli bilgiyi vermiş ve önermiştir.. Yol göstermiştir..Netice de hayalimden resim yapmayı bırakıp ,fotoğraftan bakarak çalışmalar yapmaya başladım..3-4 kez canlı model çalışmalarım da oldu...Bir ressam için her zaman canlı model bulmak zordur...Portre çalışmalarında daha da zordur...Manzara çalışmaları için doğaya çıkıp yapılabilir fakat dışarı çıkıp açık mekanda  çalışmalar yapabilmek  bazen mümkün olmayabilir.... Sağlık nedenleri ile de dışarı çıkalamayabilir... Kar manzarası yapmak için canlı model olarak sokağa çıkacak olsam resim yaparken her halde soğuktan  parmaklarım kas katı kesilirdi... " Yok efendim havalar ısınınca çık "..Kış bitti ilkbahar geldi....Hiç bir yerde canlı kar manzara  görüntüsü de yok.....Ne yapacağız peki...Kar manzarası yapmayacaksın ....Kardeşim bal gibi yaparım..Fotoğrafını çekerim kış manzarasını da yaparım her tür konuyuda yaparım....İşte bu kadar..Olmaz mı olur , olur...bal gibi olur..şarkısı bile var...Ünlü Ressamlar fotoğraftan çalışmamışlar  sadece canlı model ile çalışmışlar diyenlere ve doğru olarak kabul edenlere yukarıda ünlü ressamların isimleri ile birlikte yaptıkları fotoğraf üzerinden eserlerinin ekran görüntüsü verdim...Bu herşeyi apaçık ispat ediyor...Ünlü Ressamlar Fotoğraf Makinasından faydalanmışlardır...

AÇIKLAMA  :  Ünlü Ressamlar da Fotoğraf Makinasından Yararlandılar Haberi ve ünlü ressamların fotoğraflı resim çalışmalarını gösteren yukarıda verdiğim resimler http://www.cazete.com/  ' dan alınmıştır..Bilgilerinize sunulur ve duyrulur...Bu haber ve resimler için kendilerine teşekkür ederim..Bunları blogumda yayınlamak için kendilerinden izin istemiştim fakat herhangi bir olumlu veya olumsuz cevap vermediler..Bu haber ve bilgi onayını daha fazla bekleyemedim...Umarım bunun için bana sıkıntı vermezler...



Ünlü Ressamlar Fotoğraftan yararlanmışlar....Ben de Yağlı Boya Tablo Çalışmalarımda Fotoğraftan yararlanıyorum....Bu tür çalışma  biçimi , yapılacak tablo konusunu bulmada ve yapmada hızlılık ve kolaylık sağlıyor...Burada asıl maharet ve beceri fotoğrafa bakılıp çalışma yapılıyor olsa bile ressammın ustalığına ve becerisine bağlıdır...Bir ressam fotoğraftan bakarak tablosunu yapamıyorsa  canlı modele bakarak zaten yapamaz.....Modern resimler genellikle hayalden yapılabiliyor....Hayalden resim çizmek istemiyorsanız canlı modeli de bulamıyorsanız  fotoğrafından bakarak yapmayı tercih ediniz...Ben böyle yapıyorum ve benim gibi bir çok ressam da yapmış ve yapmaya devem ediyorlar..Resim Sanatı kuralları hususunda katı kural dayatması yapanlara aldırış etmeyin..Onlar bilip ,bilmeden  yanlış bilgiler verebilirler...Resim yapma hevesinizi ve içinizdeki ilham perilerini öldürüp sizi resimden soğutabilirler...Güzel çalışmalar  yapmak içinizden gelen
resim yapma hevesi ile mümkündür...Son  mesajım " Resim Yapmak Güzel bir iş ve uğraştır " ...





Ressam Sami Samioğlu

0 yorum:

Yorum Gönder