4 Şubat 2012 Cumartesi

BİLGİSAYARDA YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMALARIM

Bu tabloları bilgisayarda yağlı boya tablo yapma programı vasıtasıyla gerçekleştirdim...Bir ressam olarak kesinlikle eminim ki bilgisayarda tablo yapmak çok zor bir iş...Tuvalin karşısına geçip, elinize fırça alıp yapmak çok daha kolay....İşte sizlere çalışmalarımdan örnekler....Sami Samioğlu.
Basit bir konu seçtim...Mavi Vazada Güller....Adını verdim...Arka zemindeki boyama stili bana göre farklı bir stil gibi geldi...Bu fırça darbeleri bilgisayarda mausenin rast gele  ama düzenli ve renk uyumunu ile gerçekleşmiştir..Mauseyi gerçek fırça olarak kullanabilmek oldukça zor..Komposizyona mavi vazo ve güller,basit de olsa hoş bir görüntü vermiştir...Sami Samioğlu.
Bu Tabloya  " Fırtınanın Sesi " adını verdim....Komposizyonda sadeliğe önem verdim..Basit iki yapı ve bir toprak yolu var...Mausenin verdiği Fırça darbe özellikleri gereğince havada farklı tonlarda renkler hakim...Sıkıntılı bir hava var...Ama tablo sıkıntı vermiyor...Bence hoş çalışma olduğunu tahmin ediyorum...Sami Samioğlu.

Dediğim gibi Bilgisayarda nesneleri çizebilmek ve boyayabilmek oldukça zor.....Arka zemin de kırmızı ve kahverengi tonlar hakim....Bakır kapların  rengi arka zemin rengine uyumlu...Natürmort tablo mause ile ancak bukadar olur...Sami Samioğlu.
Bu çalışmamın konusunu manzara olarak belirledim ve yaptım...Mütevazi bir göl kenarında  derme çatma bir ev...Arkasında tepelerde bir iki ağaç ile bezedim...Gökyüzünde güneşin sarı rengi hakim....Ev dedim, aslında belki o bir değirmendi eskiden....Şimdi ev olarak kullanılıyor....Diyorum ki bazen keşke böyle bir yerde bu gibi bir evim olsaydı...Kafa dinlemek için giderdim...Gölde balık tutarak açlığımı giderirdim...Tertemiz havayı içime çeker ooh be...dünya varmış derdim...Ne kadar kalırdım bilmem ama sevdiklerimin özlemi ile çok fazla kalmazdım....İşte bu manzara bunu anlatıyor...Tabloların adeda dili vardır...Birşeyler anlatırlar sanki...ama güzel şeylerdir bunlar....Sami Samioğlu.

RESİM VE SANAT  KONUSUNDA BANA ULAŞMAK  İSTEYENLERE  E-MAİL ADRESİMİ VERİYORUM.........:     olg.ressammaz@gmail.com

Sami Samioğlu.
Orman....Orman Tablolarının bir kısmının birbirine benzerliği  olduğunu düşünmekteyim...Ağaçlar , bir patika yol gibi....Fakat bu benzerliğin dışında , benzemeyen sanatçının stil yani tarzıdır....Bu stil farklılığı yapılan esere ayrıcalık verir.....Stil nedir...Sanatçının fırça vuruş darbeleri ,renk seçimidir kısaca....Renk tonlarındaki geçişleri ustaca kendine has tarzı ile yapabilmesidir....Bu tabloda da öylesine bir orman....Sade ve yalın....Siz sadece ormandan gelip geçersiniz...Buranın sahipleri vardır... hayvanlara aittir burası...Burada herhangi bir hayvan görünmüyor belki ama , her an için karşınıza bir ayı çıkabilir....Dikatli olun....

Sami Samioğlu.
Mevsim kış olduğuna göre,kış manzarası yapmadan geçmek olmaz...Tabloda kızıl bir hava var....Şu an yaşadığımız kış çok sert geçtiği için tablonun adını " Çok Sert Kış " adını verdim...Tabloda da çok ser bir kış var....Her Tablonun bir Hikayesini yazmayı istediğm için bu tabloyada bir hikaye vermek gerekir sanırım...  bundan 40 veya şu kadar yıl önce böyle sert kış yaşamıştık diyorlar....O zamanlar Doğalgaz ile ısınma yoktu...Şimdi genelikle doğalgaz ile mekanlarımızı ısıtmaya çalışıyoruz.....Böyle sert bir kışda dağalgazlı ısıtıcılar yeterli gelmiyor, soba ile ısınma daha mı iyiydi acaba....Doğalgaz masrafları da arttı....Allah hepimize bol,bol ucuz doğalgaz vermek nasip etsin demekten başka birşey diyemem.....Tabloda olan sert kışın soğukluğunu hissediyormusunuz.....Hissetmiyorsanız , şu an dışarı çıkın hissedersiniz....İşte bu tablo  sadece kışı değil,sert soğukluğu da anlatıyor.....

Sami Samioğlu

Bu tablo bir İstanbul manzarası....İstanbul denince benim aklıma sadece   resim sanatı geliyor...Bir çok ressama ilham vermiş olan İstanbul , her zaman ressamlara ilham vermeye devam edecek sanırım....Vede resim konusu olmayı hiç bırakmayacak....İyi ki varsın İstanbul....İstanbula hiç gitmedim,fakat İstanbul manzaralarını severim ve yaparım.....

Sami Samioğlu.
Bir tablo görmüştüm, burada olduğu gibi patlıcandan oluşan bir komposizyondu....Elbette ister ,istemez patlıncan notürmort yapmak gereği duydum....Resim yapmak isteyenler , mevcut yapılmış tablolardan bakarak , tıpa tıp kopyasını yapmamak kaydı ile ve kendinden de birşeyler ilave ederek, farklı fırça darbe özelliğini ön plana çıkartarak yapabilirler....Bu kopyacılığa girmez...Çünkü yapılan önceki tablonun tıpa tıp benzeri olmayacağı ve ressamın kendine has üslubu ile bunu gerçekleştirmesi o tablonun kopyası anlamına gelmez...Dedim ya...Bilgisayar programında tablo yapmak gerçekten kolay değil.....Profesyonel olarak çok resim sattım....Tuvalin karşısına geçip çalışmaya başladığımda her tarafım boya olurdu...Bulunduğum yeri boya ile kirletirdim...Kısacası biraz pasaklı çalışırdım....Eller boya içinde ya, haydi tiner ile temizle...Temizlemesine temizler fakat tiner yüzünden ellerim çalı gibi olurdu...Benim için böyle resim yapmak kolaydı, ama bilgisayar programında yapılan çalışmalarda hiç bir yer ve ellerim vede üstüm başım boya olmuyor...Daha da iyisi ellerimi tiner ile temizlemek zorunda kalmıyorum... Bilgisayarda Yapılan resim programı ile tablo yapmak isteyenlere tavsiyemdir.....Tabiki bu programda çalışma biçiminize yön vermeniz ve programı çok iyi kullanmanız gerekiyor...Patlıcan dedik...Patlıcan yemeğini ben severim...Benim gibi sevenler mutlaka var olduğuna göre,  özellikle zeytin yağı ile yapılan patlıcan yemeğinin yanında , üzerine yoğurt ile çeşni katarsanız tadına doyum olmaz diyorum....İşte bu tabloya baktığınızda zeytin yağlı patlıcan yemeği aklınıza gelecek ...Afiyet olsun...

Sami Samioğlu
Sonbahar mevsimi ile ilgili yağlı boya çalışmaları ,tabloya farklı bir atmosfer veriyor....Ağaçlardan düşen kızıl yapraklar rüzgarın etkisi ile toprak rengini hoş bir kızıl renge dönüştürüyor....Bu oluşum ressamların tablolarına konu olur hep....Çok güzel ve farklıdır sonbahar yağlı boya tabloları.....Köy içersinde iki ev ve sonbahar...Bu tablo sonbaharı anlatıyor...Sarının arasına karışmış kızıl kurumuş yapraklar hoş bir güzellik veriyor...Size de aynı duyguları veriyor mu acaba...Umarım veriyordur.....
Sami Samioğlu.
Bu konu hep ilgimi çekmiştir..Tarlada , bağ, bahçede çalışanların yağlı boya tablosunu yapmak oldukça güç ama bir okadar da etkileyicidir....Bilgisayarda yağlı boya tablo olarak figüratif konuları yapabilmek epey uğraş istiyor....Bu tabloyu Bilgisayar programı vasıtası ile yapabileceğimi ihtimal vermiyordum...Fakat denemeye değer deyip, mause fırçaya sarılıp resme başladım ve iyi oldu sanırım...

Sami Samioğlu
İstanbul Manzaraları bir başka güzelliktedir...Bu mekanı bir çok ressam farklı biçimlerde tuvallarine yapmışlardır....Buranın resmini yapmış olan bir ressam  " Bu mekanın resmini ben yaptım , benden başka kimse yapamaz " deme hakkına sahip değildir...Aynı konuyu bir çok ressam çalışabir ama bundan önce yapanların tablolarını taklit veya tıpa tıp aynısı yapamaz ve de yapmamalıdır...Bu konuyu bende yapmaya gayret ettim...Benim uslup ve çalışma tarzıma göre  be çalışma bana aittir....Taklit resim bir eserin aynısı tıp tıp benzeri olarak , noktası virgülüne kadar taklit ederse taklit resim  olmuş demektir...Fakat hiç bir ressam bakarak tıp tıp aynısını taklit edebilir mi şüphe duyarım...Mümkün değil bir yerde benzemeyen taraf çıkar...Resim yapacak olan kişiler benim bu çalışmama bakara kendine has tarzı ile çalışmalarında hiç bir sakınca yoktur..İsterseniz aynısı taklit edin...Bu hiç önemli değil bana göre....Bunun neden önemli olmadığını açıklamak isterim..Resimlerimi satışa sunduğum bir resim galerine devamlı resim veriyordum...Yaptığım çalışmanın birine imzamı atmayı unutmuşum...Tabloyu beğenerek almak isteyenler ressam imzasını atmamış eğer imzasını atarsa alırız demişler..Kardeşim imzayı benim yerime siz atsaydınız...Hayır olmaz...Ressammın imzasının özelliği bile farklıdır...Demek ki resim yapmada bir tarz varsa , imzada de bir tarz olması  o ressama ait tabloyu tescillemiş oluyor...Bunun için  bit tablo taklit edilse dahi , tablodaki imzadan o tablonun gerçek mi , sahtemi olduğu anlaşılıyor demektir....Bu neden ile istedikleri kadar taklit edilsin resimlerim...Benim imzam  o taklit resimde olmadığı müddetçe , o tabloyu ben yapmamışım demektir...Ressamın eseri ne kadar önemli ise imzası da bir o kadar önemlidir....

Sami Samioğlu
İstanbul sokaklarından bir manzara....Karlı bir kış akşam üzeri görüntüsü hakim....Kışın kendine has bir rengi vardır...Resimde buna kış rengi demek  isterim..Diyeceksiniz ki kışın rengi olur mu...Bana göre olur....Soğuk beyaz....Giri ton arasında beyaz  olabildiğince kendini belli ediyor...Kar beyazı....Bu tabloda beyaz soğukluğu ifade ediyor...Aynı beyazı bahar ayında yeni açan badem ağaçlarında örneğin görürsek  soğukluğu değil,sıcaklığı ifade eder ve anlatır bize....Renklerin dünyası gözümüzde farklı etkiler bırakır....

Sami Samioğlu

İstanbulun en iyi bilinen parklardan biridir sanırım Gülhane Parkı...İşte bu tabloda belki bir ceviz ağacı da vardır..." Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkında , ne sen farkındasın nede polis farkında "....Cem Karaca böyle demiş....Bizler senin farkındayız Cem Karaca....Nur içinde yat...Bu tabloya bakınca Cem Karaca 'yı hatırlatıyor bana....

Sami Samioğlu

Ankara'nın belki en eski ve bilinen parklarından biridir Kurtuluş Parkı...Bazı ressamlara ilham olmuştur...Yaklaşık sanırım 53 yıl oldu , hala Ankara'dayım....Kurtuluş Parkı ve Ankara konusu üzerine ilk defa yağlı boya tablo çalışması yaptım....Güzel oldu mu bilemem, bunun taktirini toplum yapar...İyi olmuş yada berbet olmuş der....Her insanın beğenisi farklı olduğu  göre bu tabloyı da bir beğenen çıkacağından tahmin etmekteyim...Umarım yanılmıyorumdur...Ne olursa olsun yaptığı çalışma bir ressamın içine siniyorsa , o tablo en azından kötü olmamıştır...Benim de içime sindiğine göre kötü olmadığı muhakkaktır...Bunun için içim rahat ....Ankara konularını bundan sonra çalışmalarıma dahil ederim....

Sami Samioğlu

Ormanda Kış...Basit bir komposizyon...İki  yapraksız ağaç var....Buz tutmaya yüz tutmuş su birikintisine vuran akşam güneşin yansıması....Otların ve yerlerin üzerine örtmüş kalın kar tabakası...Bir de karın o güzel beyazlığı....Bir tablo için bazen yeter de artar bile....

Sami Samioğlu
Bu tabloyu yapmaktaki amacım şu olmuştur...:İnternette ArtRage Resim yapma programının özelliklerini kendi sitesinde anlatan  bir Ressamımızın anlatıkları ve bu program hususundaki görüşleri , program ile ilgili görüşlerimle hemen hemen aynıdır...İkimiz de ArtRage  programı ile resim yapmanın çok iyi olduğunu anlatıyoruz...Bu programda uygulama özelliklerini en iyi biçimde Ressamımız anlatmış..Boyadan tutunda ,tual seçimine fırça ve diğer malzemelerine kadar tüm özellikleri yazmış...Yazısının sonunda da bu program vasıtasıyla yaptığı çalışmaların ekran görüntüsünü vermiş...Yaqnına da bu tablonun fotoğrafına da eklemiş...Ve o fotoğraftan ArtRage programı ile tabloyu yapmış...Ben de aynı fotoğrafa bakarak bu yağlı boya tabloyu gerçekleştirdim..Aynı fotoğraftan yapılacak tabloların ikisi arasındaki  farkı görmek için yağlı boya tabloyu yaptım...Dedim ya her ressamın kendine has tarzı vardır diye...Fotoğraf aynı , ama ortaya çıkan tablolar kesinlikle farklıdır...Eğer o ressammın yaptığının tıpa tıp benzerini yapmaya gayret etseydim taklitçilik olurdu...Yine açıklıkla ifade etmeliyim ki bir ressam diğer bir ressamın eserini ne kadar benzetmeye çalışırsa çalışsın tümüyle benzetemez...O iş tablo taklitçilerinin ve sahtekarların işidir mesleğidir...Onlar özel teknik ve taklit özelliği yüksek olan çıhazlarla gerçekleştiriliyor diye duymuştum.. Duyduğum ne kadar doğrudur bilemem..İşte bu tabloda aynı konuyu işleyan iki ressamın eserleri arasındaki farkı görmek...Belki ileri bir zamanda ressamla görüşebilirsem bura da onun yaptığı bu konulu tablosunun ekran görüntüsünü verebilirim..Müsade ederse tabiki.....Tablonun adını " Ağaçlı Manzara " olarak belirledim....Art Rage ile yapılan yağlı boya manzara çalışması yukarıda görülmektedir...

Sami Samioğlu

" SESSİZ SOKAKLAR "  YAĞLI BOYA TABLOSU
Bu tablonun adını sessiz sokaklar olarak verdim...Niye kimse yok sokakta..Bir iki insan kondurabilirdim...Çünkü o gün sokağa çıkma yasağı vardı....Ülkemiz de bir çok kere sokağa çıkma yasağı yaşamıştık...Sayısını elbette hatırlamıyorum...Bu da onlardan biri....Bu tabloya bakınca sokağa çıkma yasağı olduğu izlenimi veriyor ....Öylesine bir tablo işte..Issız sokaklar diyebilirdim...Ama sessizliği yansıttığı için adını da sessiz sokaklar olarak vermeyi uygun buldum...Çünkü sokağa çıkma yasağı var....

Sami Samioğlu

İstanbul sokakları...Ahşap evler Tablo komposizyonuna uyum sağlamış...Akşam güneşin kızıllığı nesneler üzerinde etkili...Bulutlarda da bu kızıl etki görülüyor....Artrage ile boyalar birbirine gerçekte olduğu gibi karışıyor...Çok ilginçtir ki kuruma süresi de var...Biraz beklediğinizde kurumuş boyanın üzerine ikinci başka renk boya sürdüğünüzde karışmıyor..Mavi renginin üzerine kızıl bulut etkisi verecek olan renk el ile yapılan çalışmada boyanın kurumasını sağlamanız gerekiyor...Bu kuruma süresi uzadığı için beklemek zorunda kalıyorsunuz..ArtRage de ise çok fazla beklemenize gerek kalmıyor..Mavi renk üzerine kırmızı veya kızıl ton renk sürüldüğünde mor renge dönüşür...Neticede istediğiniz rengi tutturamayabilirsiniz...ArtRage de böyle bir sorun çıkarmıyor çok fazla...Üst üste boya sürmede problem çıkartmıyor..Bu durum bana göre harika derim...ArtRage ' yi Boya ve tiner kokusundan hoşlanmayanlar ve sağlık nedeni ile bu maddelere alerjisi olanlar kesinlikle ArtRage de tablo çalışmaları yapmalıdır...

Sami Samioğlu
Ressam Hoca Ali Rıza Tablosundan esinlenerek yaptığım bir çalışma...Hoca Ali Rıza Bilgisayar programı ile yapamayacağına göre , aynı çalışmayı acaba Bilgidayarda Resim Yapma Programı ile yaparsam onun yaptığı gibi olur mu düşüncesi ile bu çalışmayı gerçekleştirdim...Sanırım oldu...Zaten Hoca Ali Rızanın tablosunun tam benzerini yada aynısını yapmak gibi bir gayret sarf etmedim..Bana ait çizgiler ve renklendirme ve kendi tarzımla bu çalışmayı yaptım...Komposizyonda bazı değişikler yaptım...Sizlerde meşhur ressamların eserlerinden esinlenerek kendi tarzınız doğrultusun çalışmalar yapabilirsiniz..Bu resim yapmanın ilerlesine sebep olacaktır...Ve daha iyi resimler yapmaya başlarsınız...

Sami Samioğlu

KÖYLÜ ADAM  YAĞLI BOYA PORTRE ÇALIŞMASI

ArtRage bilgisayarda resim yapma programı ile gerçekleştirdiğim portre çalışmasıdır..Bilgisayar ortamında ilk defa portre çalışmasını denedim..ArtRage ile harika portre çalışması yapılabiliyor....Ressam olarak çok çeşitli konularda resim çalışmaları yapmayı severim...Resim sanatının kuralları vardır tamam da , bazen katı kurallara aldırış etmem...Yeri geldiğinde soyut resim de yaparım...Yeri geldiğinde karakalem çalışırım...Yeri geldiğinde Dışa vurumculuk akımı  tercih ederim...Ayrıca , konu  seçmede  sadece manzara resimlerine takılmam...Figüratif konular , Noturmort, Eski istanbul ve Anadolu resimleri  ve çeşitli tür de çalışma seçeneklerini değerlendiririm...Şunu da belirmeliyim ki her ressamın Portre çalışması konusunda deneyimi olmayabilir...Yada portre çalışması yapamaz...Diğer konularda daha başarılı olur..Portre çalışması gerçekten zor bir çalışma tercihidir...

Portre çalışması yaptığım fotoğraf yukarıda görülmektedir....ArtRage  vasıtası ile yaptığım bu yağlı boya portre çalışması ile fotoğraf arasındaki benzerliğin takdirini toplum verecektir...Ama bir ressam yinede yaptığı portre çalışmasının aslına benzeyip benzemediğini bilmesi gerekir..Evet benzettim diyebiliyorsa   öncelikle kendisinin beğenmeş  demektir...Sonra yaptığı portre çalışmasının görsel sunumunu yapar...Benzemiyorsa hiç görücüye çıkarmasın...Benzetememişsin diyen olursa portre yapma motivesi bozulabilir...Bunu için portre çalışmalarında dikkatli çalışmak gerekir..

Sami Samioğlu

Bu tablonun konusunu  deniz manzarası olarak çalışmak istedim...Sarı ve tonlarını tablolarım da çok fazla kullanırım...Sarıyı beğenirim ve sıcak bir renktir...Ayrıca kızıl renk tonları ile de sarı uyumlu oluyor...Bunun haricin de gökyüzündeki bulutların atmosferik hareketlerinin ve aldığı biçimleri tablolarımda kullanmayı severim ve tercih ederim...


Sami Samoğlu

HAYALİMDEN RESİM YAPILIRSA BU RESİMDE ANCAK BU KADAR OLUR...
Hep demişimdir hayalden iyi resim yapılamaz...Hayalimde canlandırdığım yağlı boya tabloyu örnek olması için hazırladım ... Hiç bir şey düşünmeden ve hayalimde canlandırarak yaptığım bu çalışmaya  güzel oldu diyemem...Öylesine bir manzara oldu...Çok mu kötü...Kütü diyemem  iyi oldu da diyemem...En iyi çalışma görerek yapılan çalışma olduğudur..Hayalimde canlandırdığım yeri  istediğim gibi yapmak mümkün olmuyor...Bundan önceki çalışmalarımı fotoğrafa bakarak yapmıştım...Yorumunu siz yapın...

Sami Samioğlu

İSTANBUL  MANZARALI  YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI
Bu tabloyu yine hiç bir yere bakmadan hayalimden yaptım...Fakat hayal ürünü değil...Gördüğüm fotoğraflara bakarım incelerim...Hafızamda bunu canlandırmaya çalışrım ve tablosunu yaparım..Aslında bir yere bakıyorum...Hafızamda canlandırdığım fotoğrafa bakıp yapıyorum... Bu canlandırma da ufak tefek eksiklikler olabilir...Böyle bir fotoğraf görmüştüm İstanbul fotoğrafı olduğunu hatırlar gibiyim...İşte böyle bir yerdi...Sanırım İstanbul 'un bir semtine benziyor , fakat hangi semtine benziyor bilemem...Onuda sizler benzetin bana bildirirseniz memnun olurum...Fakat , şunu açıkça ifade etmeliyim ki...Türk halkı internette çok fazla yorum yapmak istemiyor gibi geliyor bana..Sanki bir çekingenlik mi , yorum göndermede zorlanıyor olmaları mı , ne gerek var yorum yazmaya diyerek sayfalara bakıp yorum yapmaktan kaçmak mı...Bu na ne dersek diyelim sonuç değişmeyecek...Bir çok sitede " 0 yorum " yazısını çoğunlukla görmekteyim..Sadece forumlarda bilmedikleri şeyleri öğrenmek için  kısa mesaj atıyorlar o kadar..Bilgi dağırcıklarından eşsiz bilgiler veren çok siteye biy teşekkür mesajı dahi yazmıyorlar...Bizim halkımız teşekkür etmesini çok fazla tercih etmiyor... "  0  YORUM " Siteleri...Özellikle bilgi hazinelerini hiçbir çıkar gözetmeksizin veren siteler...Türk halkı adına ben " TEŞEKKÜR EDERİM HEPİNİZE "...Diyeceksiniz ki  "sen kimsin ki Türk halkı adına bizlere teşekkür ediyorsun "....Teşekkürü istemeyen siteye , " etmem be kardeşim , teşekkürü senin için vermedim...Anlayana verdim  " derim...Tabi ki her ziyaretçi siteye teşekkürü bizzat  kendisi yapması makbûldür..Benim yaptığım teşekkürü istemezsiniz...

Sami Samioğlu

HAVAİ FİŞEK YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI
Alttaki fotoğraf bir haber ile ilgli bir fotoğraftır....Bu fotoğrafı alıntı yaptım..." Tayvanda Havai Fişek Fabrikasında Korkunç Patlama....Şu kadar ölü var "...Haber bu... ve foğrafı da altta olan...Bu fotoğrafa bakarak üstündeki  " Havai Fişek Yağlı Boya Tablo  " çalışmasınıdır...Bir ressam kendinden de bir şeyler tabloya katmalıdır...Yada göze hoş gelmeyen fotoğraftaki bozuklukları tablosundan kaldırabilir...Bu fotoğrafa tümüyle bağlı kalmayıp değişiklikler yaptım...Bu Tablo , Havai Fişek Patlaması neticesin de toplulumuzun kulak sağlığı tehlikede olduğunu yetkilire göstermek için yaptım....Buna dikkati çekmek için, yetkilileri harekete geçirip , insan sağlığı üzerinde olumsuz etkileri olan bu davranışların dur denilmesi sağlamak için , havai fişek patlamalarnın yasaklanmasıdır için yaptım...Bu yağlı boya tablo çalışmasının yapılmasının en önemli amacı budur....Kulak sağlığı...Havai fişek patmalarını durduralım...Kendinizin  ve sevdiklerinizin kulak sağlığını düşünüyorsanız havai fişek patlatanlara tepkinizi gösteriniz...Yetkililerin harekete geçirmenin tek yolu budur...Havai fişek üreticileri vatandaşlarımızın kulak sağlığını düşünmüyorlar...Toplumun kulaklarına dolaylı olarak zarar verdiklerinin farkında bile değiller...Ey havai fişek üreticisi..Kendi ürettiğin bir havai fişek patlaması sebebi ile belkide kendi çocuğunun kulak sağlığı bozulabilir...Kendi yaptığın havai fişek ile kendi çocuğuna veya yakınına kulak sağlığını tehlikeye maruz bırakabilirsin..Kulak ile ilgili tedevi malesef yok...Sağırlık ve tinnitusun tedevisi dünya da yok...Bunu bir düşün , doğru yolu bulursun...Sana üretim yapma diyen yok , fakat havai fişek patlamalarına sınırlama getirilmeli ve insan yoğunluğunun bulduğunu sokak ve caddeler ortasında atılması yasaklanmalıdır...Ulu orta her önüne gelen istediği gibi istediği saatte havai fişek patlatmamalı....Tabiki  kanuni bir yaptırım yok ise , bir takım kendini bilmez grup istediği gibi fişek patlatır...Çünkü onlar bencil insanlar...çünkü onlar toplumun kulak sağlığını bozan insanlar...Buna Cem Karaca'nın şarkısında anlattığı gibi   havai fişek patlatanların verdiği zararın " Ne yetkili , ne de Polis   farkında.. "..Daha fazla geç olmadan artık farkına varın....

Sami Samioğlu

ARTRAGE İLE VAN GOGH  TABLO UYARLAMASI


Yukarıdaki bu çalışma Van Gogh tarafından yapılmıştır...


Bu çalışma ise bana aittir...Bilgisayarda resim yapma programı ArtRage ile yapmaya çalıştım...Bu çalışma bir Van Gogh uyarlamasıdır...İki çalışma arasındaki fark bariz biçimde görülmektedir....Farklı çalışma olması gerekiyodu...Eğer tıpa tıp benzerini yapsaydım bu taklitçilik olurdu....Bana göre hoş bir manzaradır....

RESSAM
Sami Samioğlu

KARLI BİR ELAZIĞ FOROĞRAFINDAN ELAZIĞ MANZARASI ÇALIŞMASI



Elazığ fotoğrafına bakarak bu çalışmayı gerçekleştirdim...Fotoğraf oldukça küçüktü...Zor bir çalışma oldu...Acaba Elazığ' lılar bu tablo için ne derler...Diyecekleri şeyer malüm... " Benzememiş , olmamış , yada çok iyi olmuş...Acaba hangisi...

RESSAM
Sami Samioğlu

EDOUARD MANET' TEN BİR UYARLAMA ÇALIŞMASI...: MANALYOLAR.

MANET TARAFINDAN YAPILAN BU TABLOYA  HAYRANLIK DUYARDIM...HEP BU ÇALIŞMAYI BİR GÜN BENDE YAPMALIYIM DİYORDUM...O ,  ZAMANLAR KISMET OLMADI...KISMET BU GÜNMÜŞ...

YUKARIDA  ARTRAGE PROGRAMI İLE BİLGİSAYARDA BU UYARLAMA ÇALIŞMASINI YAPTIM....MANET' İN YAPYIĞINDAN  BİRAZ FARKLI OLMASI İÇİN  BAZI YERLERİ DEĞİŞTİRDİM VE KALDIRDIM...ZEMİNDEKİ IŞIĞI İLEVE ETTİM...NESNELER ÜZERİNDEKİ IŞIK YANSIMALARINI YAPMAYI ÇOK BENİMSEMİŞİMDİR...RESME GÜZELLİK KATAR.

RESSAM
Sami Samioğlu


ABAJUR VE TEK BİR GÜL  ADLI YAĞLI BOYA TABLO  ÇALIŞMASI....

Adını " Abajur ve Tek Bir Gül " verdiğim bu yağlı boya tablo çalışmasında , basit gibi görülen eşyalardan farklı çalışmalar çıkartılabilir...Komposizyonda fazla  nesne kullanmadan , ışığın nesneler üzerinde gücünü veya etkisini göstermek istedim...Abajur yanlız kalmasın diye de yanına tek bir gül ilave ettim...Koyu gölge ve ışık sanırım tabloya derinlik sağlamıştır...Tabiki bana göre...Yaptığım resimleri eleştirip yerenler olacağı gibi , beğenenlerde olacağından şüphem yoktur...Zira resim sanatı yaşamımda , yaptığım bir tablonun genelikle bir beğeneni mutlaka çıkmıştır..Hatta beğenmediğim bir çalışmayı , beğenen  bir sanatseverin çıkmış olması beni fazlasıyla şaşırtmıştır...Bunun için yaptığımı beğende olur , beğenmeyende...Bu gayet doğaldır.


Ressam
Sami Samioğlu



KIZ KULESİ  YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI.....



İstanbulu hiç görmedim...Ancak resimlerden biliyorum...Türk Ressamlarımızın en fazla konu olarak ele aldıkları sanırım İstanbul konulu çalışmalar olmuştur....Tablolara konu olan bu güzel şehrimizin , bende yağlı boya tablolarını yapmayı hep istemişimdir...Acaba diyorum , gerçek İstanbul ' da  tabloda olduğu gibi atmosfer olayları varmıdır...Yoksa biz ressamlar biraz abartıyor muyuz yoksa...?  İster abartmış olalım veya olmayalım , İstanbul konulu bu Kız Kulesi Yağlı Boya Tablo çalışması , çerçeli olarak daha da hoş olacağını tahmin etmekteyim.


Ressam
Sami Samioğlu


Ormanda Kızıl Güneş  ( Yağlı Boya Tablo )

ArtRage resim programı ile yaptığım  farklı bir çalışmadır..Program içindeki tuval seçiminin farklı bir tuval olması ile nasıl bir çalışma çıkacağını görebilmek için bu çalışmayı gerçekleştirdim...Tuval bezinin farklı olması ile farklı türde tuval üzerine yapılmış olan bir çalışmadır...Şunu anladım ki , boya fırça vuruşları tuvalin çeşitliliğine göre farklılık gösteriyor...Bu durumda farklı yağlı boya tablolar oluşturuluyor...ArtRage programı resimli anlatımımda tuvalin hangi uygulama ile seçilebileceğini anlatmıştım...Tuval çeşitleri Diyalog kutusunda , Canvas seçeneği ile tuval listesine erişebiliyoruz..Buradan istediğimiz türdeki tuvali seçerek , doku kalınlık ayarını da yaparak , seçtiğimiz ve düzenlediğimiz tuval üzerinde çalışmalara başlıyoruz...Bu kadar..Kolay gelsin.


Ressam
Sami Samioğlu


AYDIN - KARPUZLU İLÇESİ YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI
Karpuzlu İlçesi - AYDIN

Aydın - Karpuzlu İlçesi Yağlı Boya Tablo Çalışması

İnternette , köylerimizle ilgili yağlı boya çalışmalarına başlamak  fotoğraflar arıyordum...Karşıma ilk çıkan fotoğraf bu oldu...Karpuzlu İlçesi - Aydın fotoğrafı....Tesadüfün böylesi olur mu ?..Olur...Bende Aydın doğumluyum...Güzel ve şirin bir ilçe olan Karpuzlu ' nun fotoğrafına bakarak  yağlı boya tablo çalışması yapmak harika olur düşüncesi ile çalışmalara başladım....İşte netice yukarıda görülmektedir...Bu çalışmayı da bilgisayarda gerçekleştirdim...

Ressam
Sami Samioğlu


ESKİ BİR SOKAK YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI

Eski Bir Sokak Yağlı Boya Tablosu


Bu tabloya , yeni yıla girmeye hazırlandığımız günün akşamında yapmaya başladım..Bilgisayarda ArtRage programını açarak işe koyuldum...Resim çalışmasına devam ederken, bir taraf tanda televizyonu izliyordum...Bir yandansa kuru yemişlerimizi yiyor, içeceklerimizi içiyor ve arada bir televizyonu izlemeyi bırakıp sohbet ediyorduk...Ailem ile geçirmekte olduğumuz bu yılbaşı akşamında mütevazi ve sade bir yeni yıl karşılamasını gerçekleştiriyorduk...Bir taraftan da bilgisayar ekranına odaklanıp , tablo çalışmasına kendimi kaptırıyordum...2013 yılına girdiğimiz dakikalardan hemen sonrasında bu tabloyu tamamladım..Kısacası 2013 yılının ilk yağlı boya tablo çalışmasını gerçekleştirmiş de olabilirim... " Yeni yılda da resim çalışması mı yapılır , herkes eğlenirken sen resim yapmışsın , manyak mısın " diyenlerde olabilir..Evet manyağım ,resim manyağıyım...Böyle bir lakabının takılmış olmasına bile hiç kızmam , aksine memnun olurum...

Bu tablo çalışmasında anormal olan bir şey var...Bu sokak tablosuna bir adam yapmaya karar verdim ve  iki üç veya dört fırça darbesi ile bu adamı yaptım...Fakat adamın iki ayağı da bozuk oldu...Yakından baktım , uzaktan baktım ,  olmadı dedim...Ayakları düzeltmeliyim..Fırçaya sarıldım , birden düzeltmekten vazgeçtim..Bu adamın ayakları sakat efendim dedim kendime...Eline de bir baston vermeliyim... Bastonu verdim bir eline....Şimdi oldu işte ...Sakat bir adam yapmaya çalışsaydım bu kadar iyi olamazdı...Belki de bu adam  sakat bir dilenci...Zorlukla yürümeye çalışıyor...Bir taraftan dilenmeye devam ediyor..Olamaz mı...Bal gibi olur...Ben yaptım oldu....!!!

Ressam
Sami Samioğlu


İSTANBUL BOĞAZ KÖPRÜSÜ YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI  :


İstanbul Boğaz Köprüsü Yağlı Boya Tablosu

Bu tabloya konu olan bu mekanı fotoğraf ve diğer ressamların çalışmalarında görmüştüm...Her zaman dediğim gibi , İstanbul bir başka güzel ve tablo çalışmalarında önemli bir yeri vardır...İleride görülen camiinin denizin kıyısında bulunması tabloya ayrı ve farklı bir hava veriyor...Aslında caminin detaylarıyla çok fazla uğraş vermedim...Acele ile yaptım...Belki minarelerin birinde tam düzgünlük yapamadım..Belki daha sonra düzeltmeyi denerim ve düzeltilmiş olarak tekrar yayına veririm...Aslında bu tabloyu yapmamdaki amaç başkadır...Adını vermeyeceğim bir sanatçı arkadaşımızın ele almış olduğu bu konudaki yağlı boya çalışmasına bakarak bu çalışmayı gerçekleştirerek , yapmış olduğu tablo ile bu tablo arasındaki farkı görmesi içindir...Buradaki yapılan işin ana özü , tabloda yapılacak olan nesnelerin detaylarına çok fazla inilmeden olabilecek farklı tablo oluşmasıdır...Bu çalışmalarımın her birini bilgisayarda yapmaktayım...Çok uzun yıllar , gerçek tuval ve resim boyaları ile çalışmalarda bulundum...Bilgisayarla tanışmamdan sonra bu konudaki yapılabilecek resim çalışmalarını araştırdım..İlk resim yapma programım  "Paint " dir..Bu programdaki araç ve gereçler sınırlı olduğu için , çok iyi neticeler alamadım...Bunun akabinde bilgisayarıma bir çok resim yapma programı yükleyip her birinde ayrı , ayrı inceleme ve deneneme çalışmalarında bulundum..Hiç biri istediğim gibi programlar değildi...Bir gün ArtRage ile içime sinecek çalışmalara başladım ve sonuç bence mükemmel olmasa da yine de başarılıdır...Tabiki bu program bu tabloları kendi yapmıyor...Fırçanızı alıyorsunuz , boyanızı karıştırıyorsunuz ve mause yardımı ile elinizle yapıyorsunuz...Önce bu programı tanımak ve nelerin nasıl yapılacağının bilinmesi gereklidir...Aksi halde yapılacak çalışmalar istenildiği gibi olmayabilir...Kıscası ArtRage programını iyi kullanmak ve bilmek şarttır...

Ressam
Sami Samioğlu


RENK FIRTINASI YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI  :

Renk Fırtınası Yağlı Boya Çalışması

Bu tabloya başladığımda aklıma hiç bir konu gelmiyordu...Daha doğrusu hiç bir yere bakmadan , fırçamı istediğim gibi özgürce kullanmalıyım ve hiç bir akademik ve resim kuralını tanımadan bu çalışmaya yapmalıyım dedim kendime...Rastgele renkleri tuvale sürdüm...Çalışmanın bitimine yakın bir renk savaşı vardı adeta...Fırça kalınlığını fazla büyük vererek bu çalışmaya başlamıştım...Hiç bir şeye benzemedi tabiki...Öyle ise bu modern tarz yağlı boya çalışması olarak kabul etmeliyim diyordum ki , fikrimi değiştirerek bitmiş olan acayip çalışmanın tekrar üzerinden düzenleme yapmaya karar verdim..Fırça kalınlığını azaltarak  devam ettim..İşte ortaya bu çalışma çıktı...Adını da " RENK FIRTINASI " olarak tercih ettim...Gökyüzü alabildiğince karışık ve çeşitli renk tonlarının oluştuğu bir atmosfer....Bu bir dağ veya orman yolu....Biraz ilerisinde belirsizlik var...Belki biraz ilerisi uçurum ile sonlanıyordur...Yada fırtınalı havanın her şeyi toza bulayarak ilerisinin görünmesine engel oluyordur...Bu çalışma gerçeğe uygun olması için yapmadım...İçimden öyle geldi böyle yaptım...Çok mu iyi veya mükemmel..Bence hayır....Ressamların her yaptığının iyi olması ve mükemmel olmasının garantisi yoktur..Bu da onlardan biri...


Ressam
Sami Samioğlu


MAHALLE ARASINDA BİR SOKAK YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI  :

Mahalle Arasında Bir Sokak Yağlı Boya Tablosu

Eski mahalle aralarında buna benzer bir sokak görüntüsüne rastlamışınızdır belki... Ne var ki , bildiğimiz eski mahallede alelade bir sokak  ne özelliği olabilir ki bunun diyen olabilir...Ankara 'da  özellikle  Ankara Kalesinin bulunduğu yerde buna benzer yada yakın bir kaç sokağa rastlamışımdır...Aslında , oranın eski adı ,  " At Pazarı " denildiğini hatırlar gibiyim..Yada Saman pazarı.....Her neyse , en iyisi Ankara Kalesi mahalle araları demek daha doğru olacak sanırım....İşte bu tablo çalışması da biraz anımsatıyor gibi...Ankara Kalesi etrafında hala bu eski yapıların olduğunu biliyorum...Daha doğrusu eski Ankara Sokaklarıyla ilgili yağlı boya tablo çalışmalarını da severim..Sizlerde bu tür konuları ele alıp işlerseniz ,  " Beynimizin bir bölgesinde olan Resim Hazinesini " güçlendirmiş olursunuz..Yani ne kadar çok fazla türde çalışmalar yapılırsa beynimizdeki  " Resim Hazinesine " katkı sağlanmış olur...Bunun faydasını ileri zamanlarda görürsünüz...Tuvalin başına geçtiğinizde ve aklınıza o an herhangi bir konu gelmemiş ise i işte bu beyindeki " Resim Hazinesi " devreye girer ve " Bir zamanlar eski bir sokak resmi yapmıştım , iyi de olmuştu bir başka eski sokak konusunu işlemelisin " diyerek size yardımcı olacaktır...Biraz abartılı bir yorum oldu galiba...Olsun Teşbihte hata olmaz derler...Sizler ne demek istediğimi anladınız sanırım...


RESSAM
Sami Samioğlu


YAĞMURLU BİR SOKAK YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI


Yağmurlu Bir Sokak


Bu yağlı tablo çalışmasını yeni yaptım...Sabahları erken kalkıp işe gitmek için yola çıkanları konu olarak ele alabiliriz..Daha dükkanlar bile açılmadan, ekmek parası için , sabahın en erken saatlerinde yolara çıkan bu emekçiler yağmur , kar , çamur demeden işe yetişmek isterler...İşte yağmurlu bir günde sabahın erken zamanında işe gitmek için yola çıkmış iki kişiyi konu olarak alan yağlı boya tablo çalışmasıdır bu...

Ressam
Sami Samioğlu

İSTANBUL VE DENİZ KONULU YAĞLI BOYA TABLO ÇALIŞMASI

İstanbul ve Deniz Yağlı Boya Tablosu

Bu tablo çalışması iki gün önce yapmıştım....Diğer sayfalarda yayına vermiştim...Bu sayfada da vermek istedim...İstanbul manzaraları bir başka güzel oluyor.

BALIKÇI YAĞLI BOYA TABLOSU


Balıkçı Yağlı Boya Tablosu


Balıkçı...Benim için zor olmayan basit bir çalışma oldu bu....Fakat belki de , bilgisayarda bu çalışmayı yapmak ile kolay olmuştur...Daha doğrusu artrage resim yapma programı ile basit bir konu da olsa istediğim etkiyi kısmende olsa verebildiğimi sanıyorum....Zaten resimde en önemli olan şey göze hitap etmesidir...Eğer sizlarinde yaptığınız resim çalışmalar göze hitap ediyorsa , yani güzel görünüyorsa bu bile yeterlidir bence...

MANZARA.....


Manzara
Farklı fırça vuruşları araştırması yapıyordum...Artrage programı içersinde bu konuda inceleme ve araştırmalar yaptım...Karşıma farklı fırça efektleri olan seçeneği seçerek bu çalışmayı gerçekleştirdim...Bana göre farklı bir çalışma olduğu kanaatindeyim...Tabiki en son kararı izleyiciler verecektir..Fakat her nedense yorum yapmak gibi bir etki ile karşılacağımı hiç sanmıyorum...Yani yorum yok....Her zaman olduğu gibi.


İSTANBUL MANZARASI



Yukarıdaki çalışmaya bakarak aşağıdaki yağlı boya tablo çalışmasını yaptım...Elbetteki benim yaptığım farklı olması gerekiyordu...




Ressam
Sami Samioğlu




12 yorum:

  1. YA DAHA GÜZELİ OLAMAZDI SÜPER ELLERİNİZE SAĞLIK HARİKA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM...BÖYLE GÜZEL BİR YORUM YAPTIĞINIZ İÇİN BENDE ELLERİNİZE SAĞLIK DİYORUM.

      Ressam ve Blog Yöneticisi
      Sami Samioğlu

      Sil
    2. ELLERİNİZE SAĞLIK.. KENDİNİZDENDE GÜZELLİKLER KATMIŞSINIZ..

      Sil
    3. Öncelikle teşekkür ederim...Resim sanatıyla ilginiz olduğuna göre sizinde çalışmalarını görmeyi isterdim.

      Ressam
      Sami Samioğlu

      Sil
  2. Süper, çalışmalarınızı çok beğendim başarılarınızın devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum.

      Ressam
      Sami Samioğlu

      Sil
  3. Sayın Sami bey, Bende resimle yakından ilgiliyim, birbirinden güzel olmuş yaptıklarınız, ellerinize sağlık, çok beğendim. Başarılan diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum...Ayrıca , sizede başarılar temenni ederim.

      Ressam
      Sami Samioğlu

      Sil
  4. Orjinal hallerinden daha güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.

      Ressam
      Sami Samioğlu

      Sil
  5. Seramik çiziyorum şimdi yeni yağlı boya çizmeye başlamak istiyorum ve sizin örnekleriniz çok güzel, gerçi benim için biraz zor. Ama resimleriniz çok güzel.

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle teşekkür ediyorum..Yağlı Boyaya başlamak her ne kadar zor olsa da zamanla eliniz alışır...Başarılar dilerim.

    Ressam
    Sami Samioğlu

    YanıtlaSil