BİLGİSAYAR PROGRAMI İLE KÖYLÜ İHTİYAR ADAM PORTRE ÇALIŞMASI

12 Şubat 2012 Pazar

Bilgisayarda resim yapma programı ile yağlı boya portre çalışması yapabilirmiyim acaba diyerek çalışmalar başladım..Tabiki hayalden çizmek olmazdı...İnternette kafama uygun köylü adam fotoğrafı aramaya başladım..Karşıma bu tabloda görülen fotoğraf çıktı...Evet bu fotğraftan iyi protre yapılır..Eğer yapabilirsem tabiki...Gerçek tuval ve fıçalar ile çok kişilerin portresini yapıp sattım fakat ilk defa bilgisayar portre çalışması yapmam , öncekiler gibi olacakmıydı acaba diyerek işe koyuldum...Masum bakışlı bu ihtiyar amcamızın portresini yapmak zor oldu fakat istediğim neticeyi aldım...Acaba bu amcamızın fotoğrafından nasıl resim yaparsın diyen çıkarmı...Ne var bunda ne güzel işte ne gibi sakıncası olurki...Adam öldürmedim ya...Sadece resmini yaptım...Köylü insanların yağlı boya tablolarını yapmayı severim..Onları da severim...Onlar beni severler mi  bilemem...Çalışmaktan nasır tutmuş parmaklrı ve güneşten tesiri ile rengi koyulaşmış elleri ile bastona sarılışı çok anlamlı bir fotoğraf gibi geldi bana....Eğer bir kişinin prortresini yapıyorsanız benzemez ve benzetilez ise o çalışma iyi olmamış demektir..İllaki benzemelidir...Yukarıda çalışma yaptığım fotoğrafıda veriyorum...Varın kararı siz verin veya yorumlayın...Taktiri size aittir..


Ressam Sami Samioğlu


BİLGİSAYARDA ARTRAGE PROGRAMI İLE ÜNLÜ RESSAM VAN GOGH 'UN PORTRESİ..






Van Gogh ' un Fotoğrafı

Bilgisayar ortamında portre çalışmaları yapmıştım...Bu çalışmayı da yapmak istedim..Van Gogh bir çok kez farklı olarak kendi portresini yapmış...Bu fotoğrafa bakarak yapmış olduğu bir portre çalışması varki , dünyaca tanınmış portre çalışmasıdır..Kesinlikle şunu anlıyoruz ki  , portre çalışmalarını rahat yapabilmek için fotoğrafa bakılarak yapılmalıdır..Zaten Van Gogh portrenin böyle yapılmasını teyid etmiştir...Bu dünyaca ünlü portre çalışmasına vesile olan  Van Gogh fotoğrafına bakarak bilgisayarda ne kadar benzetebilirim yada güzel olabilir di...Bence benzetebildim ve sanırım Van Gogh 'un dünyaca ünlü portre çalışması olmasa bile , sadece diyebileceğim Van Gogh , Van Gogh gibi oldu ve benzedi...Sizce de öyle değil mi...Yapında görelim..Bilgisayarda portre çalışması yapabilmek nasılmış görebilirsiniz...Sizlerde sevdiklerinizin veya kendinizin yağlı boya portresini yapabilirsiniz.

Ressam
Sami Samioğlu

4 yorum:

funda dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim.Ahşap rölyef ile uğraşıyorum ama bu yıl hobilerime hobi katarak resi ile de ilgilenmeye başladım. Sizi izniniz ile takibe aldım. Size sanatınız da başarılar dilerim....

AhmetUnalCAM dedi ki...

Fotoğrafı bir programla yaglı boya görüntüsüne mi çevirdiniz ?
YOKSA
Paint veya photoshop ile mi bu resmi yaptınız Sami bey?

epostama da cevabınızı rica ediyorum
ahmetunalcam@gmail.com
Şair-Yazar : Ahmet Ünal ÇAM

Sami dedi ki...

Ahmet Bey...
Bu konuda, E-Posta yolu ile size cevap yazmıştım..Verdiğim yanıtın blokta da yayınlanmasının gerekli olduğunu kanaatine vardığım için , blok üzerinden bir kez daha cevap vermek isterim..Diğer izleyicilerin, mesajınıza cevap verilmediğini kanısına varmamaları için gerekli olduğunu düşünmekteyim..Bu çalışmalarımın fotoğraf programı ile yapılmadığını zaten biliyorsunuz..Blok ziyeretçilerinin de bilmesi için tekrardan yanıt veriyorm.

Bilgisayarda yaptığım resim çalışmaları , yine bilgisayar ortamında resim yapma programı olan ARTRAGE Programı vasıtası ile gerçekleşmiştir..Program içerisinde tuval seçimi yapılarak , mauseyi bir fırça gibi kullanarak bu çalışmaları yapmaktayım..Bu program ile gerçeğini aratmayacak nitelikte yağlı boya tablo çalışmaları yapılabiliyor.

Ressam
Sami Samioğlu

Sami dedi ki...

Teşekkür ederim Funda Hanım...
SANATSAL YORUMLAR blok sitesini beğenmiş olduğunuz için memnunluk duyduğumu ayrıca belirmek isterim...
Size de sanatınızda başırılar diliyorum.

Ressam
Sami Samioğlu

Yorum Gönder