ART RAGE : BİLGİSAYAR DA YAĞLI BOYA TABLO YAPMA PROGRAMI

5 Şubat 2012 Pazar

ArtRage....Bilgisayarda yağlı boya tablo yapımında mükemmel ve üstün özellikleri olan bir program...Yaklaşık 1,5 yıldır tarzıma uygun bilgisayarda resim yapma programlarını denemeye karar vermiştim...Bir çok program var...Hemen hemen hepsini denedim...Programlar vasıtasıyla yaptığım yağlı boya tabloları beğenmiyordum...Bir türlü istediğimi yakalayamıyordum...Sanki programlar benim çalışma tarzıma uygun gelmiyordu.....Tabiki bilgisayarda fırçanız mause olunca zorluk variyordu...1,5 yıl botunca istediğim tablo havasını elde edebilmek için arada bir programları açıp tablo çalışmaları yapıyordum...Bir konu seçip çalışmaya başlıyorum, tablo ortaya çıktığında bilgisayar ekranın karşısına geçtiğimde yaptığım iş içime sinmiyordu...Beğenemiyordum yaptığım işi...Olmadı bu, hadi başka program dene...ArtRage'nin özellikleri olduğunun farkındaydım fakat  İngilizce olduğu için menü seçeneklerini çözemiyordum...Bu programı sıkı bir inceleme ve araştırmaya tabi tuttum....Evet...Neticeyi yavaş ,yavaş almaya başklıdım....ArtRage ' nin çalışma biçimini çözmeye başladım...Artık çalışmalarım eskisi gibi değildi...ArtRage programı ile bilgisayarda yağlı boya tablo yapma işi rayına oturmaya ve içime sinecek çalışmalar ortaya çıkmaya başlamıştı...Dediğim gibi....Bilgisayar Ekranında yağlı boya tablo yapmak hiç de kolay olmuyor....Her şey elinizin altında...Tuavaliniz , her renk boyalarınız ,spatulanız , çeşitli ölçülerde fırçalarınız var...Masrafa gerek kalmıyor...Üstelik üzeriniz , elleriniz ,çevreniz boyalar ile kirlenmiyor....Fakat şunuda ifade edeyim ki, ArtRage programı ile yapılan tablolar fotoğraf misali canlı gibi olmaz...Zaten yapılan tablolar fotoğraf havasında olmamalı...Yağlı boya tablo komposizyon , renk şöleni misali gibidir...Göze güzel hitap edebilen bir tablo güzel bir tablodur...Rassamlık yaşantımda şuna şahit oldu ki, nasıl bir tablo yaparsanız yapın, yaptığınız tabloyu mutlaka bir beğeneni çıkacaktır...Sizn yapıp beğendiniz bir tabloyu başka biri beğenmeyebilir...Niye böyledir...Çünkü her insanın zevki beğenisi farklı olduğu için farklı tabloları beğenir....Bu çeşitliğin olması, her tablonun beğeneni olduğu ve olacağı anlamına gelir....ArtRage'yi Bilgisayarda Yağlı Boya Tablo yapmak isyenlere tavsiye ederim...

Sami Samioğlu
ArtRage ile yaptığım yağlıboya tablo çalışmalarım yukarıda görülüyor....Bu program bilgisayarda resim yapmada en iyisi diyorum...Bir ressamın çoğunlukla beklentilerine cevap verebilen bir program....Önceden tuvalin karşısına geçer , boyalarımı palet üzerinde hazırlar çalışmaya başlardım...Dedim ya biraz pasaklı çalışırım..Resim yaptığım yeri boyalarla berbet ederdim..Üzerim hep boya olurdu...Özellikle ellerimdeki boyayı temizlemek için tiner kullanmak zorunda kalırdım...Sağlım bozulduğun da Doktor mesleğimi sorduğunda hiç teredütsüz ressammım dedim...Aldığım cevap şuydu...Boya içersinde kurşun var...Tiner de kullandığına göre , seni hasta eden , yada hastalığını artıran bir sebeptir...Bu cevaptan sonra bir daha fırçayı elime alamadım...İnternette ArtRage Resim Yapma Programını öğrendiğimde " tam bana göre bir program " dedim...1,5 yıl  boyunca hep resim yapma girişimlerinde bulundum..Fakat istediğim gibi bu program ile yağlı boya tablo oluşturamıyordum..Kısacası ben beğenmiyordum....ArtRage de resim yapma uygulamalarını çözmeye ve keşf etmeye başlayınca ortaya bir şeyler çokmaya başladı...Ve şu an memnunum..Boya kokusu , boyanın kurşunu, tiner kokusu,en önemlisi ortalığı pisletme gibi sorunları olmaması bu programın önemini arttırmıştır...Şimdi eskisi gibi çalışmalar yapmaya başladım ve daha da iyi çalışmalar çıkacağını tahmin etmekteyim...Resim yapmak isteyenlere tavsiyemdir...

Sami Samioğlu

BİLGİSAYARDA RESİM YAPMA PROGRAMI OLAN ARTRAGE HARİKA BİR PROGRAM...




Art Rage İle yaptığım yağlı boya çalışmalarım....Programın özellikleri arasında bir uygulama var ki çalışma biçinine kolaylık getiriyor...Bir resim seçiyorsunuz belirlediğiniz tuval üzerine seçtiğiniz resim örneği silik olarak veriyor...Yani karakalemle yapılacak resmin ana hatları için ayrıca uğraşmaya gerek yok...Ve siz de tablonuzu oluşturmak için başlıyorsunuz fırçanızla boyamaya...Tabloyu tamamladığınızda tek kusur düzgün imza Atılamaması....

Sami Samioğlu




0 yorum:

Yorum Gönder